Ustawianie zapłonu Simson M541 i inne

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Ustawianie zapłonu Simson M541 i inne

Postprzez Konrad » 18 mar 2010, o 19:50

Dziś przekażę wam wiadomości dotyczące prawidłowego ustawienia zapłonu w Simsonie z silnikiem M541 z zapłonem elektronicznym jak i przerywaczowym. Potrzebne będą :

-czujnik zegarowy
-adapter czujnika
-klucz 14
-ściągacz magneta
-kombinerki
-kawałek kabla
-żarówka
-prostownik
-lampa stroboskopowa

Zazwyczaj zaczynamy od takiego widoku


Obrazek

Odkręcamy świecę i ustalamy wstępnie GMP przy pomocy kawałka szpilki, drewkienka czy śrubokręta, posłuży nam to do ustalenia przerwy na przerywaczu.

Obrazek

Widzimy rozwarcie styków przerywacza.

Obrazek

Korygujemy przerwę odkręcając śubkę. Przerwę ustawiamy szczelinomierzem 0,4mm. Dokręcamy śrubkę i ponownie sprawdzamy przerwę czy w skutek dokręcenia podstawki przerywacza nie uległa zmianie.

Obrazek

Obrazek

Odkręcamy magneto

Obrazek

Odkręcamy nakrętkę kabla przerywacza i chowiemykabel na bok aby nie dotykał sprężyny naciągowej.

Obrazek

Przeciągamy nasz kabalek tak jak na zdjęciu i zakręcamy go do przerywacza.

Obrazek

Obrazek

Przygotowujemy cuzjnik i adapter (ten można łatwo zrobić z starej świecy)

Obrazek

Adapter wkręcamy w głowicę i zakładamy czujnik.

Obrazek

Wyszukujemy GMP jest to punkt zwrotny zarówno tłoka jak i czujnika, bez problemu znajdziemy go na tarczy.

Obrazek

Gdy go już znajdziemy przesuwamy tarczę aby wskazówka pokazywała 0

Obrazek

Cofiemy tłok o 1,8mm w dół.

Obrazek

Nie ruszając megneta i stale kontolując czujnik czy tłok się nie przemeiścił robimy cechę na magnecie dokładnie w tym samym miejscu gdzie jest na karterze. Znaki w momencie zapłonu muszą się pokrywać

Obrazek

Bierzemy naszą żaróweczkę i montujemy obwód, jeden koniec do przewodu który wyprowadziliśmy z przerywacza drugi do prostownika, jedna z klem prostownika idzie na masę - najlepiej żebra cylindra.

Obrazek

Po zmontowaniu obwodu i załączeniu prądu z prostownika żarówka zacznie świecić lub nie. Gdy świeci zapłon jest za puźny gdy nie świeci analogicznie za wczesny.

Obrazek

U mnie świeci więc musimy go przyspieszyć, w takim przypadku luzuję śryby iskrownika o obrót tak aby podstawa nie latała i przesuwała się z oporem. Opieram śrubokręt o rdzeń cewki i przesuwam ostrożnie stojan uderzając w śrubokręt ręką do puki żarówna nie zgaśnie. Należy to robić z wyczuciem aby nie przedobrzyć, najlepiej sprawdzić obracając magnetem o 2 setki czy się zaświeca i gaśnie w właścywym punkcie. Dokręcamy podstawę i ponownie sprawdzamy ustawienie, może się bowiem okazać że po dokręceniu podstawa przesunęła się.

Obrazek

Gdy wszystko jest ok ponownie ściągamy magneto. Zaznaczamy nasz punkt zapłonu na podstawie iskrownika

Obrazek

Wyciągamy nasz kabelek i przykręcamy spowrotem kabel przerywacza. Smaujemy filc kilkoma kroplami oleju.

Obrazek

Zakładamy magneto, dokręcamy z momentem około 12Nm. Pod prostownik podpinamy lampę stroboskopową motamy kilka zwoji na kablu w/n, odpalamy moto i sprawdzamy czyznaki w trakcie pracy się zgadzają.

Obrazek

W przypadku zapłonu elektronicznego pomijamy ustawianie przerywacza i montowaniu obwodu z żarówką.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Ustawianie zapłonu Simson M541 i inne

Postprzez Pani Kontekstowa » 18 mar 2010, o 19:50

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Cappy » 18 mar 2010, o 21:01

Super tuotrial wszystko wyjaśnione jak należy.Czyli pochwała się należy
Avatar użytkownika
Cappy
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 557
Dołączył(a): 21 maja 2009, o 16:47
Lokalizacja: Warszawa
Pojazdy: Romet POLO,50-T-1, Komar 2350

Postprzez Komar Rider » 20 mar 2010, o 01:51

Konrada chyba znamy już z tego, że jego tutoriale są zawsze rzeczowe i dokładne :) Nic nie trzeba dodawać. Zielony pasek pod jego postem wszystko tłumaczy ;)
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Sławek. » 21 cze 2010, o 15:57

Przyda mi się ten tutorial. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Postprzez sssTOMEKsss » 21 cze 2010, o 19:17

Konrad mam pytanko

http://img155.imageshack.us/i/dsc2479.jpg/ na tym zdjęciu przy slimaku masz takie zabezpiecznie, czy one było oryginalnie zakładane, gdyż u siebie mam taki problem, licznik mam dobry, linka ok, ślimak i ten napęd w kapie jest raczej dobry, okręca się, zęby też są w dobrym stanie, jak to ręcznie okręcam to linka się kręci ale jak juz założe to coś chodzić nie chce czy to może być spowodowane brakiem tego zabezpieczenia?
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

Postprzez Konrad » 22 cze 2010, o 20:16

Możliwe.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Krzysztof1993 » 22 cze 2010, o 20:28

Mi chodziło bez tego.
KOBIETY TO ZŁO!!
Avatar użytkownika
Krzysztof1993
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2200
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 18:28
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 7
Pojazdy: SZROT

Re: Ustawianie zapłonu Simson M541 i inne

Postprzez Tomo eS. » 26 cze 2010, o 01:03

Konrad napisał(a):W przypadku zapłonu elektronicznego pomijamy ustawianie przerywacza i montowaniu obwodu z żarówką.

Czyli co? Tylko na znaki? A skąd wiedzieć w którym momencie czujnik wysyła impuls do modułu? Wytłumacz mi to, bo nie kumam. :)
Avatar użytkownika
Tomo eS.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 329
Dołączył(a): 8 kwi 2010, o 23:13
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 3
Pojazdy: BMW e36, Audi A4 B7

Postprzez Krzysztof1993 » 26 cze 2010, o 12:22

do kasacji..
Ostatnio edytowano 26 cze 2010, o 18:00 przez Krzysztof1993, łącznie edytowano 1 raz
KOBIETY TO ZŁO!!
Avatar użytkownika
Krzysztof1993
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2200
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 18:28
Lokalizacja: Skierniewice
Pochwały: 7
Pojazdy: SZROT

Postprzez Konrad » 26 cze 2010, o 15:46

Impulsator działa na zasadzie cewki nawinietej przeciwsobnie, czyli gdy cały nabiegunnik przechodzi nad rdzeniem prąd nie płynie, jak wiesz w elektroniku jest wcięcie w nabiegunnikach i dzięki niemu mozliwy jest przepływ prądu który wysteruje tyrystor.

W dodatku tutorial obejmuję ustawianie zapłonu elektronicznego więc przeczytaj ponownie ze zrozumieniem.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości