TUNINGUJEMY ŚWIECĘ

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

TUNINGUJEMY ŚWIECĘ

Postprzez Kuba » 11 kwi 2010, o 10:11

Siemacie, wczoraj wykminiłem, co trzeba zrobić by była lepsza iskra :D
Bierzemy naszą świecę i taki oto pilnik: Obrazek drugi od dołu
i jedną stroną (płaską) zaokrąglamy wszystkie kanty na górnej elektrodzie (ta górna blaszka), a ten pręciki (dolna elektroda) piłujemy półokrągłą stroną pilnika, fazując jego kant, po prawidłowym wykonaniu tych modyfikacji powinniśmy otrzymać coś takiego: Obrazek :] musimy teraz jeszcze zwiększyć przerwę na świecy, u mnie jeszcze na 0,8 skaka boska iskra :] :D
Fotki z poszczególnych etapów modyfikacji dam jutro :)
Ostatnio edytowano 11 kwi 2010, o 10:15 przez Kuba, łącznie edytowano 2 razy
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

TUNINGUJEMY ŚWIECĘ

Postprzez Pani Kontekstowa » 11 kwi 2010, o 10:11

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Kamil22 » 11 kwi 2010, o 10:14

Po byku iskra to taka jak w moim awatarze, także polecam elektronikę niż piłowanie świecy gdzie nagar wejdzie i znów będzie tak słaba jak wcześniej.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Kuba » 11 kwi 2010, o 10:17

Kam@$ jeździłeś, że się wypowiadasz? :> jutro zrobię też tak w maluchu :]
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Kamil22 » 11 kwi 2010, o 10:21

Akurat jeździłem, na czystej świecy zawsze moto lepiej pali, póki nagar nie wejdzie, wtedy ździebko gorzej pali czyli tak jak fabrycznie.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Kuba » 11 kwi 2010, o 10:27

hmm no mi tak jakoś komar nie łapie nagaru, a robiłem to na nie wyczyszczonej świecy NGK :] przejechałem około 4km i jakoś się nic nie działo :D skoro wolisz elektronikę-proszę bardzo, ja tej elektroniki nie mam gdzie w komarze upakować, a pomysł spisuje się wyśmienicie
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez endek » 11 kwi 2010, o 13:23

ja bym polecił swiece platynowe 8)
a jak do auta to ino zarowe nic wiecej :mrgreen:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Konrad » 11 kwi 2010, o 13:37

Nie wydaje mi się aby dawało to jakiś rezultat. Co innego jak by zrobić świecę strumieniową.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Kuba » 11 kwi 2010, o 13:57

Konrad serio iskra jest o wiele szersza :D
jutro zrobię zdjęcia dokładnie i nagram filmik, jaka jest iskra, bo dzisiaj raz, że jest niedziela, a dwa jestem trochę przeziębiony i do garażu się nie wybieram :D
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez endek » 12 kwi 2010, o 09:19

i wieksza iskra tym wieksze prawdopodobnieństwo jej zaniku pod cisnieniem (Wiec z odległosiac elektrod nie ma co przesadzac) bo co z tego ze ,,na oko'' bedzie piekna i wielka jak wkrecisz ja i potem bedzie zanikac :mrgreen:
a co do twojego patentu to bedzie to samo jak bys ja lekko odgiął aby powiekszyc szczeline :wink:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Kuba » 12 kwi 2010, o 19:47

powiedzmy, ale fazując wszystkie kanty i krzywizny uzyskujemy większą powierzchnię przeskoku iskry :]
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez koltun_m » 19 lis 2010, o 19:52

powierzchnia powinna być jak najmniejsza żeby iskra była zawsze w jednym miejscu
koltun_m
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 14 lis 2010, o 22:46

Postprzez Kuba » 19 lis 2010, o 20:06

jak podpiłujesz, to iskra skacze pewniej, podpiłuj na jakiejś starej świecy i się przekonasz :)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

TUNINGUJEMY ŚWIECĘ

Postprzez c64club » 11 lip 2011, o 13:45

Bo piłując czyścisz świecę. Naljepsza by była z igiełkowantymi elektrodami, ale by się topiła, stąd kompromisowa szerokość elektrody, ale zwiększać jej nie ma po co.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1406
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

TUNINGUJEMY ŚWIECĘ

Postprzez dorcia » 27 sie 2011, o 01:57

Panowie chłopak ma rację.W ten sposób tuningowało sie świece w dawnych czasach.Iskra jest lepsza tylko nie wiem co z jej żywotnością.W latach 60siątych odbywały się tak zwane wyścigi uliczne.Popytajcie rodziców czy dziadków.To była fajna sprawa.Zamykali na czas wyścigów kilka ulic w mieście zabezpieczali zakręty i na tych ulicach odbywały się zawody amatorskie.Miałeś własny motor czy motorower sam go przerabiałeś i po zgłoszeniu chyba w PZMot brałeś udział w wyścigu.Oczywiście były kategorie pojemnościowe.Latały pokombinowane Żaki,Rysie,Simsony.Komary,Junaki,JAWY.WSK.WFM.SOKOŁY.DKW i wszystko co kto miał.Motorki bez błotników,lamp,rur wydechowych.Kierownice odwrócone żeby na motorku się leżało.Mogły być nie rejestrowane w ruchu bo to zawody.Wierzcie mi to była frajda.Kiedyś szło wszystko zrobić i to bez kasy a teraz nic.Oczywiście większość zawodników to byli ludzie młodzi tacy pasjonaci jak WY.A jakie osiągi miały motorowery to szkoda mówić.I właśnie jednym ze sposobów było takie piłowanie świec.
dorcia
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 313
Dołączył(a): 19 sie 2009, o 22:11
Lokalizacja: Grudziądz. kujawsko-pomorskie

TUNINGUJEMY ŚWIECĘ

Postprzez Haki » 18 lip 2012, o 22:06

Dorcia, dzięki za taką ciekawą informacje, Kuba, może spróbuje w swojej Javce.
Haki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 29 gru 2009, o 10:47
Lokalizacja: Podkarpacie

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości