Sposób na ,,latające'' kołki trybu 2 biegu w silniku 027

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Sposób na ,,latające'' kołki trybu 2 biegu w silniku 027

Postprzez szeszo » 4 cze 2010, o 19:40

Witam. Zapewne wielu użytkowników 027 spotkało się z problemem luźnych kołków zazębiających 2 biegu. Ja po wymianie już 3 trybów postanowiłem jakoś temu zaradzić bez kolejnego go wymieniania.

Na początek bierzemy uszkodzony tryb:
[img][570:500]http://img693.imageshack.us/img693/7321/12080257.jpg[/img]
Następnie obspawujemy w widoczny na zdjęciu sposób migomatem:
[img][570:500]http://img205.imageshack.us/img205/6669/76621739.jpg[/img]
Następnym krokiem jest wstępne oszlifowanie spawów. Należy zrobić to ostrożnie aby nie zeszlifować pierwotnego elementu kołka:
[img][570:500]http://img517.imageshack.us/img517/7845/80047906.jpg[/img]
[img][570:500]http://img199.imageshack.us/img199/4022/53013961.jpg[/img]
Po oszlifowaniu bierzemy w ręce pilnik i piłujemy tak kołki aby były okrągłe:
[img][570:500]http://img688.imageshack.us/img688/6109/11504754.jpg[/img]
Ostatnim etapem jest dopasowaniu kołków do trybu 1 biegu. Bierzemy więc tryb i przykładając i pasując odpowiednio piłujemy kołki aby we wszystkich 3 otworach równo przylegały:
[img][570:500]http://img684.imageshack.us/img684/9356/86454247.jpg[/img]

Po takich zabiegach problem luźnych kołków powinien zniknąć na wiele tyś km.
Ten tryb zakładam do mojego silnika 70ccm gdzie taki zabieg przy zwiększonej mocy wydaje się obowiązkowy.
Jestem hardkorem... uderzyłem Chartem w....... ,,dzika'' :D Na szczęście nie wywaliłem :) Ugięta stopka i podrapany tłumik. A co z dzikiem? Nie wiem zbiegłem z miejsca wypadku :D
Avatar użytkownika
szeszo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 21 lut 2010, o 22:02
Lokalizacja: Nie znaleziono pasujących

Sposób na ,,latające'' kołki trybu 2 biegu w silniku 027

Postprzez Pani Kontekstowa » 4 cze 2010, o 19:40

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Błażej » 7 cze 2010, o 21:10

przy wrzucaniu biegu z 1 na dwójkę występuje szarpnięcie a biegi zmienia sie czesto watpie czy zwykły spaw to wytrzyma... ale tutorial bardzo dobry
Avatar użytkownika
Błażej
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2734
Dołączył(a): 29 gru 2008, o 08:50
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez szeszo » 7 cze 2010, o 21:23

Błażej napisał(a):przy wrzucaniu biegu z 1 na dwójkę występuje szarpnięcie a biegi zmienia sie czesto watpie czy zwykły spaw to wytrzyma... ale tutorial bardzo dobry

Przecież na 2 biegu kołki nie zazębiają żadnego trybu :facepalm:
Jestem hardkorem... uderzyłem Chartem w....... ,,dzika'' :D Na szczęście nie wywaliłem :) Ugięta stopka i podrapany tłumik. A co z dzikiem? Nie wiem zbiegłem z miejsca wypadku :D
Avatar użytkownika
szeszo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 21 lut 2010, o 22:02
Lokalizacja: Nie znaleziono pasujących

Postprzez Błażej » 7 cze 2010, o 21:26

w kazdym razie nie wytrzyma :cry:
Avatar użytkownika
Błażej
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2734
Dołączył(a): 29 gru 2008, o 08:50
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez Konrad » 7 cze 2010, o 21:42

No i właśnie odpuściłeś nawęglony tryb.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez szeszo » 7 cze 2010, o 21:42

Ale ja mówię że wytrzyma :D zresztą ja to sprawdzę :P

[ Dodano: 07 Cze 2010, 21:46 ]

No i właśnie odpuściłeś nawęglony tryb.

Po każdym ,,glucie'' tryb odstawiany do ostygnięcia. Wiec odpuszczenie zostało zminimalizowane. Zresztą to jest malutka powierzchnia a nie cały tryb.
Jestem hardkorem... uderzyłem Chartem w....... ,,dzika'' :D Na szczęście nie wywaliłem :) Ugięta stopka i podrapany tłumik. A co z dzikiem? Nie wiem zbiegłem z miejsca wypadku :D
Avatar użytkownika
szeszo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 21 lut 2010, o 22:02
Lokalizacja: Nie znaleziono pasujących

Postprzez dooman30 » 21 cze 2011, o 22:25

sorry za odkop ale pytam czy to wytrzymało, minoł rok więc autor powinien wiedzieć a ja mam taki sam problem do naprawy w charcie.
Avatar użytkownika
dooman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 14:30
Pojazdy: ogar200, jawka mustang, komar2351


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości