Witam. Zapewne wielu użytkowników 027 spotkało się z problemem luźnych kołków zazębiających 2 biegu. Ja po wymianie już 3 trybów postanowiłem jakoś temu zaradzić bez kolejnego go wymieniania.
Na początek bierzemy uszkodzony tryb:
[img][570:500]http://img693.imageshack.us/img693/7321/12080257.jpg[/img]
Następnie obspawujemy w widoczny na zdjęciu sposób migomatem:
[img][570:500]http://img205.imageshack.us/img205/6669/76621739.jpg[/img]
Następnym krokiem jest wstępne oszlifowanie spawów. Należy zrobić to ostrożnie aby nie zeszlifować pierwotnego elementu kołka:
[img][570:500]http://img517.imageshack.us/img517/7845/80047906.jpg[/img]
[img][570:500]http://img199.imageshack.us/img199/4022/53013961.jpg[/img]
Po oszlifowaniu bierzemy w ręce pilnik i piłujemy tak kołki aby były okrągłe:
[img][570:500]http://img688.imageshack.us/img688/6109/11504754.jpg[/img]
Ostatnim etapem jest dopasowaniu kołków do trybu 1 biegu. Bierzemy więc tryb i przykładając i pasując odpowiednio piłujemy kołki aby we wszystkich 3 otworach równo przylegały:
[img][570:500]http://img684.imageshack.us/img684/9356/86454247.jpg[/img]
Po takich zabiegach problem luźnych kołków powinien zniknąć na wiele tyś km.
Ten tryb zakładam do mojego silnika 70ccm gdzie taki zabieg przy zwiększonej mocy wydaje się obowiązkowy.
Sposób na ,,latające'' kołki trybu 2 biegu w silniku 027
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Sposób na ,,latające'' kołki trybu 2 biegu w silniku 027
Jestem hardkorem... uderzyłem Chartem w....... ,,dzika'' Na szczęście nie wywaliłem Ugięta stopka i podrapany tłumik. A co z dzikiem? Nie wiem zbiegłem z miejsca wypadku
-
szeszo - MotoManiak
- Posty: 212
- Dołączył(a): 21 lut 2010, o 22:02
- Lokalizacja: Nie znaleziono pasujących
Błażej napisał(a):przy wrzucaniu biegu z 1 na dwójkę występuje szarpnięcie a biegi zmienia sie czesto watpie czy zwykły spaw to wytrzyma... ale tutorial bardzo dobry
Przecież na 2 biegu kołki nie zazębiają żadnego trybu
Jestem hardkorem... uderzyłem Chartem w....... ,,dzika'' Na szczęście nie wywaliłem Ugięta stopka i podrapany tłumik. A co z dzikiem? Nie wiem zbiegłem z miejsca wypadku
-
szeszo - MotoManiak
- Posty: 212
- Dołączył(a): 21 lut 2010, o 22:02
- Lokalizacja: Nie znaleziono pasujących
Ale ja mówię że wytrzyma zresztą ja to sprawdzę
[ Dodano: 07 Cze 2010, 21:46 ]
Po każdym ,,glucie'' tryb odstawiany do ostygnięcia. Wiec odpuszczenie zostało zminimalizowane. Zresztą to jest malutka powierzchnia a nie cały tryb.
[ Dodano: 07 Cze 2010, 21:46 ]
No i właśnie odpuściłeś nawęglony tryb.
Po każdym ,,glucie'' tryb odstawiany do ostygnięcia. Wiec odpuszczenie zostało zminimalizowane. Zresztą to jest malutka powierzchnia a nie cały tryb.
Jestem hardkorem... uderzyłem Chartem w....... ,,dzika'' Na szczęście nie wywaliłem Ugięta stopka i podrapany tłumik. A co z dzikiem? Nie wiem zbiegłem z miejsca wypadku
-
szeszo - MotoManiak
- Posty: 212
- Dołączył(a): 21 lut 2010, o 22:02
- Lokalizacja: Nie znaleziono pasujących
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 220 gości