Smarowanie linek sterujących

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Smarowanie linek sterujących

Postprzez komarzysta2350 » 4 lip 2010, o 21:03

Będziemy potrzebowali:

- linkę, którą chcemy nasmarować: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/038abb63d230c31a.html
- olej silnikowy (użyłem syntetyczngo): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1eb4cfd4c904dc15.html
- naftę lub benzynę: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3bf5ea34faf618b4.html
- strzykawkę(można kupić w aptece): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8ad97a2552d2de1.html
- jakiś słoik lub pojemnik: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be7b1289c9b1b71c.html

1)Nalewamy do słoika(lub pojemnika) oleju i dolewamy naftę lub benzynę w takich proporcjach aby roztwór nie był gęsty, ale nie był też bardzo rzadki.
2)Następnie substancję należy porządnie wymieszać.
3)Potem nabieramy roztwór do strzykawki:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b2a30bce3d1b06de.html i trzymając linkę w ten sposób:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a2177cd50db0115b.html wpuszczamy po lince olej do pancerzyka, aż się przeleje z drugiej strony.
4)Warto zwrócić uwagę, aby ta część pancerzyka:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ff794774c1ea4b95.html była dobrze nasmarowana, ponieważ tam następuje największe tarcie.

Po takim nasmarowaniu o wiele wygodniej jeździ się motorowerem(w Komarze po nasmarowaniu linki zmiany biegów znika problem z wrzucaniem 1 biegu).


Tutorial napisany wyłącznie dla forum motomaniacy.com
KOPIOWANIE ZABRONIONE!
Ostatnio edytowano 4 lip 2010, o 21:50 przez komarzysta2350, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
komarzysta2350
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 12 cze 2010, o 13:19
Lokalizacja: Warszawa

Smarowanie linek sterujących

Postprzez Pani Kontekstowa » 4 lip 2010, o 21:03

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Kuba » 4 lip 2010, o 21:33

1. nigdy przenigdy się nie leje rozpuszczalnika, bo może tą gumową powłokę rozpuścić
2. mogłeś poumieszczać miniaturki ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez komarzysta2350 » 4 lip 2010, o 21:44

nafta chyba nie rozpuszcza, usunę rozpuszczalnik
Avatar użytkownika
komarzysta2350
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 12 cze 2010, o 13:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Bartek.K » 4 lip 2010, o 22:39

Najlepsza do rozcieńczania jest benzyna.
Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.
ROMET KADET :D
Avatar użytkownika
Bartek.K
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 665
Dołączył(a): 12 sty 2008, o 11:23
Lokalizacja: Zalesie/Łódź
Pochwały: 1

Postprzez Łukasz.G » 5 lip 2010, o 09:48

Po co rozcieńczać ? Ja biorę sam olej do strzykawki i robię to dłuzej niż wy, ale mam samym olejem nasmarowaną linke :)
Łukasz.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 789
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 22:43

Postprzez hajduk » 12 lip 2010, o 15:42

Z rozcieńczaniem oleju z benzyną to bym podchodził sceptycznie.
Benzyna uszkadza gumową powłokę linki co powoduje pękanie elastycznego materiału. To sprawia, że podczas eksploatacji do wnętrza mogą się dostawać mikro zanieczyszczenia sprawiające, że linka będzie miała większe tarcie, szybciej się zużywała, a co za tym idzie trzeba będzie częściej smarować i czyścić.
Z drugiej strony spojrzałbym na to i zapytał:
Czy nie lepiej użyć do tego celu preparatu o popularnej nazwie WD 40? :>
Wymienić można zalety tego produktu:
- nie niszczy gumowych elementów
- odblokowuje zacinające się mechanizmy
- penetruje szybciej niż olej silnikowy
- po odparowaniu rozpuszczalnika pozostawia cienką warstwę ochronną
- nie zawiera silikonu, więc nie przyciąga aż tak bardzo zanieczyszczeń
- no i chyba najważniejsze wygodne w obsłudze :)

Oczywiście ktoś może powiedzieć, że olej silnikowy nawet syntetyczny :D chroni linkę lepiej niż WD 40.
No i ja się z nim zgodzę, a po chwili dodam, że olej w tym wypadku ma więcej wad niż zalet ponieważ linka zazwyczaj znajduje się na otwartej przestrzeni i gdy posmarowane jest olejem to przyciąga do siebie wszystkie możliwe zanieczyszczenia jakie napotka na drodze.
Po za tym linki to nie są jakieś tam drogie części, więc babranie się w oleju ze strzykawką i słoikiem wydawać się może co najmniej bezcelowe.
hajduk
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 168
Dołączył(a): 2 sie 2007, o 21:39
Pochwały: 2

Postprzez c64club » 12 lip 2010, o 16:06

Ale po kiego marnować dobrą linkę na szybsze zużycie, skoro mogłaby popracować ileś tam lat? Strzykawka + olej + troszkę benzyny sprawdza się od kilkudziesięciu lat. Nawet linkom teflonowym takie coś warto zafundować.
WD40 nie sprawdzi się w lince. Penetruje, ale tam akurat trzeba czegoś bliższego smarom stałym. Olej po odparowaniu wachy dobrze to zadanie spełnia.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Lagoon » 12 lip 2010, o 16:57

Dobry tutorial, jednak lepiej sprawdza się smar w sprayu.Zależy co kto woli.Od oleju także może się guma rozpuszcać.
------------------------------------
Lagoon
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 10 lip 2009, o 14:55

Postprzez komarzysta2350 » 14 lip 2010, o 21:05

hajduk napisał(a):Po za tym linki to nie są jakieś tam drogie części, więc babranie się w oleju ze strzykawką i słoikiem wydawać się może co najmniej bezcelowe.


Nie chodzi tylko o zużywanie się linek ale także o komfort użytkowania. W komarku z ręczną zmianą biegów jak się nie nasmaruje linki to ciężko wrzucić jedynkę. Mi nasmarowanie jednej linki zajmuje nie więcej niż 15min i wystarczy to robić raz na sezon.
Avatar użytkownika
komarzysta2350
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 12 cze 2010, o 13:19
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości

cron