Witam.
Czy zdarzyło Ci się, że po remoncie silnika, za względu dużej kompresji sprzęgło się ślizga jak się chcę odpalić go od kopa? Albo inne cuda działy się ze sprzęgłem, choć wg, książki jest wszystko ok? No to zapraszam do lektury.
Potrzebne:
-pilnik, bądź frez
-podkładka 2mm
-wiertarka
-szlifierka
-suwmiarka
-nowa sprężyna sprzęgła (do 023 najlepiej dać od 019 - mocniejsze i wyższe jest)
A wiec do dzieła:
1. Frezem, bądź pilnikiem, po uprzednim zmierzeniu wymiarów miejsca na podkładkę pod sprężynę, docinamy ją i doszlifujemy na wymiar.
Frez:
Podkładka po obróbce:
2. Sprawdzamy czy pasuje ona w miejsce w którym będzie siedziała:
3. Mierzymy ile ona podniosła nam podstawkę na sprężynę:
Wysokość podkładki:
Wymiar miejsca na sprężynę przed włożeniem podkładki:
Po włożeniu:
4. Składamy wszystko do kupy z nową sprężyną od 019 i mamy pewność że nie będzie ślizgania się sprzęgła.
Załącznik: Ten patent można stosować również w innych silnikach np 027 gdzie konstrukcja sprzęgła na to pozwala.
Tutek napisany wyłącznie dla motomaniacy.com. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Pozdrawiam Karol.
Wzmocnienie sprzęgła 023 i podobne
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Ciekawie opisane,może i to będzie dobry patent ale jak ja w swoim 023 założyłem mocniejsza sprężynę to mi po 5 km zawleczki zrywało. Wiec może trzeba pomyśleć o lepszym zabezpieczeniu.
Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.
ROMET KADET
ROMET KADET
-
Bartek.K - MotoManiak
- Posty: 665
- Dołączył(a): 12 sty 2008, o 11:23
- Lokalizacja: Zalesie/Łódź
- Pochwały: 1
ee ja w tym żadnego pożytku nie widzę, naciągną się kołki zawleczek i tyle, lepiej już dać przekładki tarcz do śrutowania i załozyc nowe tarcze, niż ryzykować jego zniszczenie
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Ja mam takie wredne to sprzęgło, że ten sposób to ostatnia deska ratunku. Kumpel w swoim tuningowanym zrobił jeszcze hardcorowo (sprężynę od zaworów malucha dał i jeździł. ile? nie powiedział ) Ja jestem pewny że jak w charcie to wypala to i w tych pierdołach wypali - sam to testuję
-
Karol. - MotoManiak
- Posty: 1384
- Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21
Bartek.K jak Ci zrywało zawleczki, to możesz dać tam gruby drut, który będzie łączył wszystkie bolce razem.
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
ja mam sprężynę ze skody z zaworów, nic jej nie ruszy xD, wcześniej rozciągnąłem i dohartowałem oryginalną i też fajnie trzymała
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Stuntować nie stuntuję, ale jeżdżę naprawdę ostro a motorek jest dość zrywny A co do luzów na sprzęgle to w którym miejscu dokładnie one powinny występować i jak je usunąć? (wiem, że to będą tylko spekulacje bo wróżki na forum chyba nie mamy )
-
skrzat06 - MotoManiak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 21 sty 2008, o 19:38
- Lokalizacja: Głuchów
luzy? na podkładkach a zwłaszcza tej, co jest między koszem a wkładem sprzęgła
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
elo moto 1993 napisał(a):ee ja w tym żadnego pożytku nie widzę, naciągną się kołki zawleczek i tyle
ja mam sprężynę ze skody z zaworów, nic jej nie ruszy xD, wcześniej rozciągnąłem i dohartowałem oryginalną i też fajnie trzymała
elo moto 1993, sam sobie przeczysz Pomyśl zanim innych będziesz wprowadzał w błąd
Jak na razie u mnie ten sposób co opisałem sprawuje się idealnie
-
Karol. - MotoManiak
- Posty: 1384
- Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21
wiem, więc zmieniłem na tą ze skody nie jest dłuższa niż rometowska, tylko jest z grubszego drutu i stawia większy opór
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni
-
Kuba - Zwycięzca konkursu
- Posty: 6491
- Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
- Lokalizacja: Tworóg
- Pochwały: 2
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 177 gości