Przerabiamy rometowski kranik :)

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Przerabiamy rometowski kranik :)

Postprzez Kuba » 13 cze 2011, o 10:51

Siemka! Jak wam wczoraj na SB obiecałem, dzisiaj będzie nowy tut! :D Jeżdżąc na K60b zawsze irytowało mnie, że kranik nie nadąża podawać paliwa, przez co na jedynce komar rwał jak głupi, a na dwójce się ledwo toczył. Dzisiaj nadszedł temu kres :twisted:
No więc do rzeczy, cała modyfikacja ma na celu zwiększenie przepustowości kranika, jak tego dokonać? rozwiercając pewne kanaliki :D
Co nam będzie potrzebne:
:arrow: sprawny kranik
:arrow: jeden pusty METALOWY wkład do długopisu typu PARKER <klik>
:arrow: wiertła: 6, 5.5, 5, 4, 3 :)
:arrow: najlepiej wiertarka stołowa
:arrow: trochę poxipolu
:arrow: trochę wody, by móc chłodzić grzejący się kranik i wypłukiwać wióry
:arrow: dobry miuzik i coś do picia :D
Z GÓRY PRZEPRASZAM ZA BAŁAGAN NA STOLE I CAŁYM GARAŻU, ALE TRWA U MNIE REMONT ŁAZIENKI
No to do dzieła
Pierwszą czynnością, którą należy wykonać jest demontaż kranika na części składowe, taki widok chcemy uzyskać
Obrazek

Kolejną czynnością będzie zapięcie do wiertarki wiertła nr 5 i rozwiercenie króćca, na który wkłada się wężyk
BEFORE AFTER
ObrazekObrazek

Przewiercenie tego trochę trwa, mi zajęło jakieś 10 minut sprawdzając co chwila ile jeszcze brakuje, potem wypadałoby jeszcze poszerzyć otwór, którym paliwo przedostaje się z komory odstojnika do w/w króćca :)

Powiększamy tą dziurkę, musi wyjść pokaaaaźne dziursko :D
Obrazek

następnie rozwiercamy gniazdo dłuższej rurki, ale tak tylko trochę, wiertłem 6, żeby móc wbić rurkę z długopisu :)
Obrazek
w przygotowany otwór wbijamy posmarowaną poxipolem rurkę, obciętą w miejscu gdzie zaczyna ona się zwężać, tak żeby zostało 0,5mm tego stożka

potem powinien nasz kranik wyglądać tak:
Obrazek

Jak widać, zaznaczyłem na czerwono dwa otwory, je należy przewiercić wiertłem 4, z czym dolny pionowo w dół, a prawy pod kątem, żeby poszerzyć cały kanalik, nie tylko jego początek ;)
Jest różnica 8)
Obrazek

do zrobienia pozostają już tylko dwie rzeczy :D
rozwiercamy odpowiednie dwa otwory w uszczelce (zrobiłem to 4,5 wiertłem)
Obrazek

Ostatnia czynność, to rozwiercenie i delikatne pogłębienie kanalika, którym przepływa paliwo w pokrętle :)
wykonane 4 wiertłem
Obrazek

teraz płuczemy cały kranik wodą, przedmuch ujemy(głupia autokorekta :evil: ), składamy i taki oto efekt :D
Obrazek

Efekty? Aaaa... Sami zobaczcie :D
http://www.youtube.com/watch?v=G_8pLGduJqA
Łączny czas pracy: 32 minuty
Koszty: 3,20 za butelkę karmi :mrgreen:
TUTORIAL NAPISANY WYŁĄCZNIE DLA FORUM MOTOMANIACY.COM :!: ZAKAZ KOPIOWANIA BEZ ZGODY AUTORA
Ostatnio edytowano 22 gru 2012, o 21:29 przez Kuba, łącznie edytowano 2 razy
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Przerabiamy rometowski kranik :)

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 cze 2011, o 10:51

Pani Kontekstowa
 

Postprzez sebasuper » 13 cze 2011, o 12:16

Po tej przerobce rurka jest zawsze pelna czy tylko do polowy?
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez Kuba » 13 cze 2011, o 12:18

jak tylko do połowy? zależy ile beny nalejesz, ta krótsza to jest od rezerwy ;) powiększałem tylko kanaliki dla ponad 1,5 litra :D
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Komar Rider » 13 cze 2011, o 14:17

Jak dla mnie bomba :) A tam starczy miejsca, żeby przerobić także rezerwę?
Obrazek
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Kuba » 13 cze 2011, o 14:25

niestety nie, ale więcej się chyba i tak jeździ na otwartym kraniku, rezerwie idzie tylko poszerzyć kanaliki
i żebyś nie ważył się marudzić, że nie dzielę się pomysłami :> :P :P :P
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez sebasuper » 13 cze 2011, o 15:13

Nie zrozumiałeś o co mi chodzi... Pytam się czy poziom benzyny w wężyku się podniósł.
Avatar użytkownika
sebasuper
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 20:39
Lokalizacja: Kamienna Góra
Pochwały: 1
Pojazdy: Ogar 205

Postprzez Kuba » 13 cze 2011, o 15:19

ach, ok, wężyk jest teraz pełny ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Tomciosz » 13 cze 2011, o 21:19

Sprawdź jaka przepustowość, oryginalnie jest 210 cm3/min
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4735
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 68
Pojazdy: Ogar 200 CC700

Postprzez Kuba » 13 cze 2011, o 21:31

zmierzone, ~pół litra na minutę :D jutro zapodam wraz z filmikiem ;)
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Romecik2t » 13 cze 2011, o 21:39

dobry big bore 90cc i kranik się wykorzysta :F

a tak serio to coś musiało być nie tak skoro nie wyrabiał przy k60b :shock:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 10619
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Postprzez Kuba » 13 cze 2011, o 21:41

może, nie wiem, produkcja obecna, wcześniej dziura do wężyka miała 2,5mm :D
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Łukasz. » 13 cze 2011, o 22:01

Kuba napisał(a):zmierzone, ~pół litra na minutę :D

a spalanie podobne? :D Nie no bo trochę mnie to dziwi, że przez przepustowość kranika, która jest x razy większa od spalania, nagle nie wyrabia...

Ale pomysł sam w sobie ciekawy ;)
Obrazek

"...gdy ktoś, kto mi jest światełkiem, gaśnie nagle w biały dzień..."
Avatar użytkownika
Łukasz.
@admin
@admin
 
Posty: 4771
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
Lokalizacja: WLKP -> PWL
Pochwały: 13
Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87

Postprzez Kuba » 13 cze 2011, o 22:07

Łukasz. przez kranik nie nadążało dolatywać pod zaworek iglicowy ;) spalanie nie ma nic do rzeczy w tym momencie :D w k60b musi być ustawiony dosyć wysoki poziom, a zaworek działa z lekkim opóźnieniem i przy 50/4 po prostu nie wyrabiał, z dellorto było jeszcze gorzej, bo silnik wysysał jak głupi :D
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez c64club » 14 cze 2011, o 11:24

Romecik2t napisał(a):dobry big bore 90cc i kranik się wykorzysta :F

a tak serio to coś musiało być nie tak skoro nie wyrabiał przy k60b :shock:

Kranik już w Ogórze 339 nie wyrabia czasem, a co dopiero w stuningowanym dwusuwie.
Jak wrócę to sobie rozwiercę kranik. Gdzieś mi tam po głowie świtało, aby to uczynić, ale teraz mnie kolega do działania popchnął.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1406
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez husek » 14 cze 2011, o 18:09

Na szczeście romety nie mają takiego apetytu na benzynke jak na twoim filmiku. :D
Avatar użytkownika
husek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 28 mar 2011, o 04:56
Lokalizacja: Rawa

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości