Przyczepa "Cargo" - opis budowy

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Przyczepa "Cargo" - opis budowy

Postprzez c64club » 19 sie 2011, o 08:57

Napiszę konkretniej o tej mojej przyczepce. Była przewidziana na dość specyficzne obciążenia. Jej rzeczywista ładowność to jakieś 100 kg, choć pewnie zmiana kół w tym celu by ją ucieszyła. Krótko i powoli to może i więcej przewiezie, ale i tak do moto nie podepniesz więcej niż 100kg w Polsce legalnie.

Jedyne przemyślenia dotyczące konstrukcji były takie, że to miało zostać bez testów podpięte i od razu przejechać 1000 km, więc pewne elementy są nadmiarowe. Zrobiłem sobie więc przyczepkę, którą być może będę miał do końca życia, bo mam zasadę, że jak już coś robię, to ma to nie wymagać napraw tak długo, jak to możliwe. I przyczepka z tymi błotnikami trzyma się tej zasady. Dyszel wbrew pozorom jest całkiem dobry do tej konstrukcji. Dobrze załadowana przyczepa obciąża hak najwyżej kilkoma kg z góry (statycznie), dyszel nie przenosi obciążeń góra/dół, tylko przede wszystkim ciągnięcie/hamowanie. Dzięki jego długości przyczepka była w stanie przewieźć trzymetrowe belki bez unoszenia dyszlem tyłu moto, co miałoby fatalne skutki.

Housemdt, może i wykonałbym tę przyczepkę w 25-30 kg, ale jak by ona wyglądała po przeturlaniu się z 100kg obciążenia przez 500km dziurawych dróg? Nie chciałem, żeby pracowałą na granicy swojej wytrzymałości. To tak jak z obecną modą na "Fast & light" wśród turystów. Ja pakuję nieco cięższe przedmioty, ale wiem, że mi się cienkościenna menażka nie rozwali w połowie wędrówki, plecak się nie rozpadnie a moja stara, przyciężkawa benzynowa kuchenka nie zgaśnie w warunkach, gdzie gazówki nawet nie ma po co wyciągać.

Nie możesz porównywać proporcjonalnie masy. Przyczepki nie obliczałem tylko "składałem na żywo". Teraz widzę, gdzie mógłbym zaoszczędzić w sumie z 5kg, ale zostawię jak jest, Dzięki temu jesienią pojadę z nią na wieś, z załadowanymi materiałami do budowy bramy - rury, spawara, moje bagaże.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Przyczepa "Cargo" - opis budowy

Postprzez Pani Kontekstowa » 19 sie 2011, o 08:57

Pani Kontekstowa
 

Przyczepa "Cargo" - opis budowy

Postprzez Tomciosz » 22 sie 2011, o 15:41

Do Białej będziesz zasuwał z tą przyczepą? Jak będę to podjadę ;)
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Przyczepa "Cargo" - opis budowy

Postprzez c64club » 22 sie 2011, o 23:02

Tak, będziesz mógł popodziwiać. BTW Stefana namówiłeś w końcu na forum?
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Przyczepa "Cargo" - opis budowy

Postprzez Tomciosz » 23 sie 2011, o 09:16

Nie, nie chce ;) . To temat bardziej na gg/pw :P
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Przyczepa "Cargo" - opis budowy

Postprzez c64cIub » 23 sie 2011, o 09:49

Kończąc offtop - niedługo przyczepa posłuży również do transportu tokarki, a to już spore obciążenie, którego jednak się nie boję właśnie dzięki tej nadmiarowej konstrukcji.
c64cIub
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 14:19

Poprzednia strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 102 gości