Rozklepywanie tulejki w jawie 50/ogarze 200.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Rozklepywanie tulejki w jawie 50/ogarze 200.

Postprzez naveintre » 17 sty 2012, o 22:23

Rozklepywanie tulejki.
Witam chciałbym zaprezentować wam sposób na „rozklepanie” tulejki główki wału korbowego.
Wiadomo, czasem zdarza się tak ,ze główka korbowodu rozciąga się i robi jajowata. Nowa tulejka czasami w takich przypadkach wchodzi ze zbyt dużym luzem.
Od razu proszę o powstrzymanie się od komentarzy typu „druciarstwo”. Nie każdy ma możliwość dotoczenia nowej tulejki przez tokarza na odpowiedni wymiar.
Potrzebne będzie:
-Najlepiej imadło.
-Stary wał korbowy np. z jawki 50 lub coś podobnie zakończonego.
-Młotek
-2-3 tulejki.
Bierzemy tulejkę http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ab ... 5ebee.html
Mocujemy ją w imadle. mnw tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df4 ... 3840b.html
Chodzi o to aby końce tulejki opierały się o imadło lub coś podobnego.
Przepraszam za obrazki robione w paincie ale aktualnie nie mam możliwości zrobienia realnych zdjęć.
Potem bierzemy wał np. z jawy 50 tą „czopowatą” końcówką wkładamy go w tulejkę. (radził bym nie brać nowego wału do takich celów. Najlepiej jeśli mamy jakiś wał który nadaje się tylko do wywalenia) lub jeśli nie mamy takiego wału to szukamy czegoś z podobną końcówką.
Chodzi o tą końcówkę zaznaczoną na żółto http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ba ... 9d0d8.html
Po włożeniu końcówki wału w środek tulei zaczynamy uderzać w 2 koniec wału młotkiem licząc uderzenia, np. po 5 z 1 strony tulejki potem ją odwracamy i 5 uderzeń z 2. I tak przymierzamy aż do skutku. Chodzi o to aby tulejka nie wchodziła po wepchnięciu jej palcami. Radził by kupić ze 2-3 tulejki bo jeśli za mocno walniemy to może ona czasem pęknąć lub po prostu za mocno ją rozklepiemy. Rozwiązanie taki wytrzymało u mnie już ponad 1500km a tulejka dalej siedzi ciasno i się nie rusza.
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Obrazek
Fak ju!
Obrazek
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
Avatar użytkownika
naveintre
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Pochwały: 8
Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo

Rozklepywanie tulejki w jawie 50/ogarze 200.

Postprzez Pani Kontekstowa » 17 sty 2012, o 22:23

Pani Kontekstowa
 

Rozklepywanie tulejki w jawie 50/ogarze 200.

Postprzez dooman30 » 18 sty 2012, o 16:44

Chłopie... pomysł totalnie poroniony!! W takim wypadku należy nałożyć tulejkę na sworzeń, umieścić w imadle końcami sworznia do ścisków imadła i PUNKTAKIEM nacechować tulejkę a następnie wciskiem np do drewna wcisnąć ją do główki. I nie ma żadnego luzu. Tak się robi.
Avatar użytkownika
dooman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 14:30
Pojazdy: ogar200, jawka mustang, komar2351

Rozklepywanie tulejki w jawie 50/ogarze 200.

Postprzez naveintre » 18 sty 2012, o 18:02

Ja wiem czy poroniony... U mnie wytrzymało to już ponad 1500km więc nie jest to totalny niewypał.
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Obrazek
Fak ju!
Obrazek
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
Avatar użytkownika
naveintre
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Pochwały: 8
Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo

Rozklepywanie tulejki w jawie 50/ogarze 200.

Postprzez Tomciosz » 18 sty 2012, o 18:04

Może nie jest to niewypał, ale part(actwo)yzantka pełną gębą.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Rozklepywanie tulejki w jawie 50/ogarze 200.

Postprzez Kfas » 18 sty 2012, o 20:11

naveintre napisał(a):Potem bierzemy wał np. z jawy 50 tą „czopowatą”

Zero pojęcia... to nie jest strona czopowata? w ogóle to skąd ten termin... tylko to są czopy wału. Jeśli tulejkę kupujesz w sklepie to kupuj do danego motocykla/motoroweru. i nie będzie wchodzić ze zbyt dużym luzem.
naveintre napisał(a):Wiadomo, czasem zdarza się tak ,ze główka korbowodu rozciąga się i robi jajowata


Jak dla mnie to nie ma sensu. Bo tym rozumowaniem stopa korbowodu też powinna się rozciągać i robić jajowata a tam nic już nie sklepiesz czyli korbowód do wyrzucenia.
Kfas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 143
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 20:18
Pochwały: 1

Rozklepywanie tulejki w jawie 50/ogarze 200.

Postprzez dooman30 » 18 sty 2012, o 21:17

naveintre napisał(a):
Potem bierzemy wał np. z jawy 50 tą „czopowatą”

Zero pojęcia... to nie jest strona czopowata? w ogóle to skąd ten termin... tylko to są czopy wału. Jeśli tulejkę kupujesz w sklepie to kupuj do danego motocykla/motoroweru. i nie będzie wchodzić ze zbyt dużym luzem.


Dokładnie. Jak już to "Stożkowa" strona. Nigdy sie jeszcze w jawce nie spotkałem z przypadkiem że nowa tulejka wchodziła ciasno w główkę korbowodu. To co opisałem wyżej dotyczy przeważnie starych tulejek, chociaż pies wie jakie te nowe są. Ja 3 razy zmieniałem oczywiście w różnych wałach i zawsze wchodziła bardzo ciasna. Potem rozwiertak, lekkie docieranie i gra muzyka.
Avatar użytkownika
dooman30
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 14:30
Pojazdy: ogar200, jawka mustang, komar2351

Rozklepywanie tulejki w jawie 50/ogarze 200.

Postprzez Kfas » 18 sty 2012, o 23:07

I tak na szybkiego przez głowę przeleciało mi...że jeśli rozklepujesz tulejkę to co z pasowaniem sworznia skoro z tulejki też zrobisz jajko... Jeśli już masz tak zdeformowaną główkę korbowodu to pierwsze należało by rozwiercić ją... oczywiście nie używa się do tego normalnej ręcznej wiertarki i wiertła... a potem należy dobrać tulejkę oczywiście dopasować do główki i spasować sworzeń... tak że naveintre, nie wszystko da się załatwić przy użycia "ruskiego klucza" (młotek i majzel) a napewno nie podchodzi si z tym do wykonywania remontu silnika.
Kfas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 143
Dołączył(a): 5 maja 2011, o 20:18
Pochwały: 1


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 99 gości