Silniki stosowane w Polskich motorowerach cz.1 (jajka)

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Silniki stosowane w Polskich motorowerach cz.1 (jajka)

Postprzez Marek.K. » 27 lip 2012, o 21:29

Niedługa część druga o kwadratach
No to Tak
Silniki z Nowej Dęby oraz z Wrocławia stosowane w Rometach/ZZR
SM02
Obrazek
stosowany w komarze 230

później s38/38b/s38b4 to była era komara 231,231B,232,2320
Obrazek
Obrazek
Obrazek
231
Obrazek
231B
Obrazek
232
Obrazek
2320

następnie w 1971 wprowadzono silnik S38ZB4 czyli silnik jajko z kopką ;)
posiadały go Komar 2350,2351,2360 i 2361 (oba ostatnie to Komar Sport)
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
a i bym zapomniał, S38SH czyli silniczek z automatyczną skrzynią biegów :)
stosowany w komarze 2328, 2338
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a teraz jak mamy nadal jajka to i i model 025
stosowany w Rometach 100 (rama identyczna jak w komarze, ale bez możliwosci zamontowania osłon gaźnika, zawieszenie przednie podobne do ogara(montaż błotnika) lub do komara 2351 (wszystko się rozchodzi o montaż błotnika)
oraz motorynki Pony M-3 (łatwo poznać, nie posiadają uchwytu na głowicę jak pozostałe niektóre typt i roczniki, a rurkę do powietrza oraz zwężkę pod mocowaniem siedzenia

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Silnik ze złomu, ale ma pokazaną różnicę pomiedzy zwykłym jajkiem , po pierwsze numery, spręzyna na zewnątrz silnika, inaczej mocowana lewa pokrywa,
a i części do niego podchodzą od zwykłego 023 ;)
i taka ciekawostka ostatnie wypusty s38 posiadały już niektóre rzeczy jak wałek kopniaka, ośkę na której trzyma się zębatka od rozruchu silnika, oraz spręzynę na zewnątrz silnika z silnika kwadratowego ;) wieć nie mozna za bardzo podpasowac dóch innych karterów jak to niektórzy robili ech.

a teraz gdzie montowano
motorynka m-3

Obrazek
widoczna rurka
oraz Romet 100
Obrazek
na dzisiaj koniec resztę kwadraciaków postaram sie jutro umieścić.
nie chce wspominać o wersjach jeszcze innych tego silnika, nie posiadam za duzo o nich danych, ale wiem ze były i istniały, takie modlee jak kopka po prawej stronie :D

Zdjecia zamieszczone pochodzą z internetu oraz mojego źródła


Autor postu otrzymał pochwałę
Ostatnio edytowano 27 lip 2012, o 21:53 przez Marek.K., łącznie edytowano 1 raz
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8442
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 15
Pojazdy: Pare Komarów :D

Silniki stosowane w Polskich motorowerach cz.1 (jajka)

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 lip 2012, o 21:29

Pani Kontekstowa
 

Silniki stosowane w Polskich motorowerach cz.1 (jajka)

Postprzez Angler » 27 lip 2012, o 21:37

A gdzie S-38SH czyli ten ze sprzęgłem odśrodkowym? Przy okazji było by warto czym się dany silnik od poprzednika różnił. TZN. czy wprowadzono jakieś istotne zmiany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Angler
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2133
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 20:33
Lokalizacja: Rawicz
Pochwały: 9
Pojazdy: MZ "Ninja" ETZ 150 12KM, S(z)koda Fabia 1,4MPI 68KM

Silniki stosowane w Polskich motorowerach cz.1 (jajka)

Postprzez Marek.K. » 27 lip 2012, o 21:44

Angler, za chwilę podam, zapomniałem
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8442
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 15
Pojazdy: Pare Komarów :D


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości