Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp

Postprzez naveintre » 30 maja 2013, o 19:49

Dołóż do oryginalnej instalacji po prostu jeden nowy mostek i podłącz cewkę do niego. Plus i minus mostka złącz z drugim mostkiem, z tymi samymi biegunami czyli plus do plusa, minus do minusa. Sprawdź sobie woltomierzem, czy napięcie na akumulatorze nie wzrośnie do niebezpiecznych 15V i wyżej.

A nie może przerobić cewki zapłonowej na bez masową(tak jak cewke ładowania) i połaczyc cewke zapłonową z cewką ładowania równolegle(bo obie są 12v) i dalej do org mostka? Konieczne mu są te dwa mostki ?
http://www.youtube.com/watch?v=0iUsICbr ... ure=relmfu
A wskaznik RPM steruje Twym sercem...
Ar ju toking to mi?
Obrazek
Fak ju!
Obrazek
WSK-Wiejski Sprzęt Kaskaderski
MZ- Miejski Zabójca
...To co zdobyte pracą cieszy sto razy bardziej...
Dwie litery ,dwa kółka-MZ
Avatar użytkownika
naveintre
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 27 gru 2011, o 21:51
Lokalizacja: Stalowa Wola
Pochwały: 8
Pojazdy: Ogar 200 MZ ETZ 150 Kawasaki KLE 500 Opel Vectra Ford Mondeo

Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 maja 2013, o 19:49

Pani Kontekstowa
 

Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp

Postprzez bigsoft » 30 maja 2013, o 20:03

naveintre napisał(a):A nie może przerobić cewki zapłonowej na bez masową(tak jak cewke ładowania) i połaczyc cewke zapłonową z cewką ładowania równolegle(bo obie są 12v) i dalej do org mostka? Konieczne mu są te dwa mostki ?


Może, ale tylko w przypadku jeśli cewki są rozłożone względem siebie o 120 stopni oraz są identyczne w budowie, czyli wydajność prądowa przy takim samym napięciu musi być taka sama. Jeżeli te warunki nie będą spełnione, to cewki będą wzajemnie na siebie negatywnie oddziaływać. Popłyną prądy wyrównawcze pomiędzy uzwojeniami cewek, co spowoduje spadek prądu i napięcia, a w konsekwencji tego wzrośnie niepotrzebnie temperatura uzwojenia cewki (co może doprowadzić do uszkodzenia).

Oczywiście to powyższe to teoria, jeżeli w Simku te zasady są zachowane, to może tak zrobić jak pisałeś wyżej.
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp

Postprzez piotrek023 » 31 maja 2013, o 17:40

Przewinąłem dzisiaj tą zewkę zapłonową na bezmasową, 190 zwoi drut 0.81 :F między warstwy drutu dawałem papierową taśmę (taką do malowania) a na wierzch cewki żywicę epoksydową. Narazie chyba dobrze działa wg mnie ale za pare dni pewnie tak to będzie wyglądać :F
Obrazek

A jeszcze takie pytanie dało by się coś w tym układzie zmienić zeby zastosować impulsator zamiast przerywacza ?
Avatar użytkownika
piotrek023
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 675
Dołączył(a): 16 mar 2011, o 17:51
Lokalizacja: Bolesławiec
Pochwały: 5
Pojazdy: zapi*rdalacz

Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp

Postprzez bigsoft » 31 maja 2013, o 17:56

Dałoby się. Kwestia czy jest sens, czy Ci się chce, czy się opłaci :P Ja np w Charcie zastosowałem inny, zewnętrzny impulsator, co wiązało się z dość dużą ilością pracy i czasu, ale zadowolony jestem w pełni ;)

Kwestia przemyślenia.
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp

Postprzez piotrek023 » 31 maja 2013, o 18:56

Myślisz że jest sens żeby montować impulsator ? Bo nie wiem czy na przerywacz nie ogranicza mu obrotów :F

Czujnik halla podaje impuls czy łaczy obwód bo nie mogę nigdzie znaleźć :F

Chodzi mi o hallatron taki jak z wentylatora komputerowego
Avatar użytkownika
piotrek023
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 675
Dołączył(a): 16 mar 2011, o 17:51
Lokalizacja: Bolesławiec
Pochwały: 5
Pojazdy: zapi*rdalacz

Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp

Postprzez bigsoft » 31 maja 2013, o 20:24

piotrek023 napisał(a):Myślisz że jest sens żeby montować impulsator ? Bo nie wiem czy na przerywacz nie ogranicza mu obrotów :F


Przerywacz na pewno prędzej zacznie odcinać od zapłonu sterowanego impulsatorem. Co gorsza moment tego odcięcia zależy od stanu przerywacza i wraz z jego zużywaniem się może występować w niższych partiach obrotów. Moim zdaniem jest sens, o ile nie można tanio dostać prądnicy z elektronika. Tam masz wszystko gotowe.

piotrek023 napisał(a):Czujnik halla podaje impuls czy łaczy obwód bo nie mogę nigdzie znaleźć :F
Chodzi mi o hallatron taki jak z wentylatora komputerowego


Czujnik Halla zasilasz z akumulatora np 12V. Może on na wyjściu podawać stan wysoki, czyli 12V albo stan niski 0V (zwiera do masy). Są różne rodzaje czujników.
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp

Postprzez piotrek023 » 31 maja 2013, o 21:11

Ja znalazłem czujnik 1301 A203 ma trzy wyprowadzenia. wyjąłem go właśnie z wiatraczka komputerowego :P

A co do tematu chyba by było trzeba zrobić nowy temat xD albo pogadać gdzieś indziej :F
Avatar użytkownika
piotrek023
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 675
Dołączył(a): 16 mar 2011, o 17:51
Lokalizacja: Bolesławiec
Pochwały: 5
Pojazdy: zapi*rdalacz

Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp

Postprzez bigsoft » 31 maja 2013, o 23:56

Faktycznie. Ostatnie info nt. halla w tym temacie - z wiatraczka może się nie nadać - zbyt ciężkie warunki panują w silniku spalinowym.
Avatar użytkownika
bigsoft
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 226
Dołączył(a): 13 lut 2008, o 21:10
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 22
Pojazdy: Romet Pony M-1; Romet Chart 50 Elektronik, typ 210; WSK 175 Kobuz; Jawa 50 Mustang; Citroen XM 2.1TD

Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp

Postprzez piotrek023 » 1 cze 2013, o 08:34

A jednak się da :) http://www.youtube.com/watch?v=Pq6JJbOxNYE

robiłem dzisiaj testy na tym hallatronie i działa :D podłączałem wg. tego
http://www.reveltronics.com/downloads/u ... E4905L.pdf

Na wyjściu żarówka, kiedy przykładałem magnes żarówka zaczynała świecić :) Do tego przydał by się chyba jakiś tranzystor wzmacniający :F



Może na gg pogadamy ?
Avatar użytkownika
piotrek023
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 675
Dołączył(a): 16 mar 2011, o 17:51
Lokalizacja: Bolesławiec
Pochwały: 5
Pojazdy: zapi*rdalacz

Poprzednia strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości

cron