Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec /Upload

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec /Upload

Postprzez dziki_50 » 10 sie 2013, o 00:37

Nie ma. !
Ostatnio edytowano 30 maja 2015, o 19:11 przez dziki_50, łącznie edytowano 5 razy
Ratujmy komary ;)
Obrazek


Ogar 205 membrana prodżekt + nowa buda
http://motomaniacy.com/viewtopic.php?f=27&t=31520

Remonty silników:

http://olx.pl/oferta/remont-silnikakoma ... b1a0cf188d
Avatar użytkownika
dziki_50
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 9 sie 2013, o 23:48
Pochwały: 1
Pojazdy: Rieju Tango 50, 2x sztywniak, simson sr2

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec /Upload

Postprzez Pani Kontekstowa » 10 sie 2013, o 00:37

Pani Kontekstowa
 

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec

Postprzez igrek97 » 10 sie 2013, o 03:33

dziki_50, lepiej załóż temat tutaj: viewforum.php?f=11 i opisuj wszystko :P
Bez młota, to ch*j nie robota! :F
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
Avatar użytkownika
igrek97
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3545
Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
Pochwały: 25
Pojazdy: sterta złomu

Re: Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec

Postprzez dziki_50 » 10 sie 2013, o 04:32

To nie jest mój pojazd, lecz jednostka napędowa :? myśle że dział jest dobry
Ratujmy komary ;)
Obrazek


Ogar 205 membrana prodżekt + nowa buda
http://motomaniacy.com/viewtopic.php?f=27&t=31520

Remonty silników:

http://olx.pl/oferta/remont-silnikakoma ... b1a0cf188d
Avatar użytkownika
dziki_50
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 9 sie 2013, o 23:48
Pochwały: 1
Pojazdy: Rieju Tango 50, 2x sztywniak, simson sr2

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec

Postprzez Tomek » 12 sie 2013, o 19:01

dziki_50, pisz dalej. W starych tematach nie zawsze działają fotki, a tu może być ciekawie. Ja skończysz, pochwałę masz jak w banku ;)

Teraz co mi się podoba, a co nie :D Fajny pomysł z kartonem, sam na to nie wpadłem, a pomysł jest bardzo skuteczny. Co do polerki skrzyni korbowej, chyba nie ma sensu. Zwiększasz szkodliwą pojemność, przepływ na s-38 jest wystarczający, a nagar i tak nie ma prawa się tam osadzać, przecież nie ma tam spalania. Obawiam się, że mieszanka może się tam skraplać i efekt będzie odwrotny :P
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8654
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Rzeszów/ Haga, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec

Postprzez dziki_50 » 12 sie 2013, o 20:27

Hehe :) Kiedyś gdzieś słyszałem że się to poleruje, a biorąc na logikę to popatrz - jak tłok *** gdy dostaje iskrę to idzie w dół wykonując prace i część spalin jakby idzie w dół, tak samo jak masz dół tłoka od sadzy :) dowiem się więcej na ten teamat, bo do konca nie mam wypolerowanej szkrzyni, tylko wstępnie oczyszczoną . Dzisiaj UP, Pozdrawiam!
Ratujmy komary ;)
Obrazek


Ogar 205 membrana prodżekt + nowa buda
http://motomaniacy.com/viewtopic.php?f=27&t=31520

Remonty silników:

http://olx.pl/oferta/remont-silnikakoma ... b1a0cf188d
Avatar użytkownika
dziki_50
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 9 sie 2013, o 23:48
Pochwały: 1
Pojazdy: Rieju Tango 50, 2x sztywniak, simson sr2

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec /Upload

Postprzez Tomciosz » 21 sie 2013, o 13:25

dziki_50 napisał(a):zęść spalin jakby idzie w dół, tak samo jak masz dół tłoka od sadzy


I wszystko wychodzi przez okno wydechowe, a niewielka część wraca, aby zatrzymać mieszankę w cylindrze. Jednak nie ma prawa być nagaru na płaszczu tłoka pod pierścieniami, tym bardziej pod denkiem tłoka, mogło się tak dziać przy wytartych pierścieniach, porysowanym/wysłużonym cylindrze.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 CC700

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec /Upload

Postprzez furek » 6 maja 2014, o 21:58

wiem, że temat stary jak świat, ale zapytam.. a może ktoś odpowie.. :D w jaki sposób wyjąłeś wał z karteru ? Podgrzałeś i młotek , czy miałeś ściągacz do wału?
furek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 6 maja 2014, o 21:37
Pojazdy: komar 2350

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec /Upload

Postprzez adrian » 6 maja 2014, o 23:31

ja wał normalnie wybijam, jak wał do wyrzucenia to metalowym młotem, jak do odzysku to przez drewienko ewentualnie na prasie.
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec /Upload

Postprzez furek » 7 maja 2014, o 08:23

wielkie dzięki ;)
furek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 6 maja 2014, o 21:37
Pojazdy: komar 2350

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec /Upload

Postprzez dziki_50 » 24 maja 2014, o 00:00

Poradnika nie dokończyłem, może jak będe miał czas to to zrobię, ciągle mam na warsztacie jakieś machiny :evil:
Aktualnie zajęty jestem projektem ogara 205 z membraną.

btw. Jeśli poradnik okazał się pomocny daj " pomógł ".

Pozdrawiam
Ratujmy komary ;)
Obrazek


Ogar 205 membrana prodżekt + nowa buda
http://motomaniacy.com/viewtopic.php?f=27&t=31520

Remonty silników:

http://olx.pl/oferta/remont-silnikakoma ... b1a0cf188d
Avatar użytkownika
dziki_50
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 9 sie 2013, o 23:48
Pochwały: 1
Pojazdy: Rieju Tango 50, 2x sztywniak, simson sr2

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec /Upload

Postprzez dieludolfs » 24 maja 2014, o 03:44

Odkopię temat :)


dziki_50 napisał(a):Przed wklepaniem za pomocą nasadki, smarujemy scianki smarem stałym .


Dlaczego simmeringi zakłada się na smar? Nie wystrzelą one potem podczas pracy silnika? :mrgreen:

Rozumiem, że najpierw najlepiej jest założyć łożyska do karterów, a potem włożyć w nie wał?

dziki_50 napisał(a):W moim przypadku wszystko było w zaskakująco dobrym stanie ( oczywiscie nie biorąc po uwagę cylinda, sworznia zabezpieczeń, pierscieni . Te musimy zawsze wymienic a cylinder szlif, nie ma takiego czegoś jak " a tam cylek jeszcze dobry ..." podobnie jest z tłokiem ).


Tu się nie zgodzę - ja ostatnio miałem taki przypadek, że wał w silniku który rozbierałem był zajechany, a tłok w cylindrze miał mniejsze luzy niż fabrycznie nowy zestaw z allegro.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8310
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec /Upload

Postprzez dziki_50 » 24 maja 2014, o 12:40

dieludolfs napisał(a):Dlaczego simmeringi zakłada się na smar? Nie wystrzelą one potem podczas pracy silnika?

Rozumiem, że najpierw najlepiej jest założyć łożyska do karterów, a potem włożyć w nie wał?



W starszych silnikach ciężko one wchodzą ( zawsze są jakieś wyjątki ), no i albo trzeba posmarować, albo wsadzic "ciepło-zimno". Mnie jeszcze nigdy nie wypadły także spoko:)

Bynajmiej ja tak robię :)
Ratujmy komary ;)
Obrazek


Ogar 205 membrana prodżekt + nowa buda
http://motomaniacy.com/viewtopic.php?f=27&t=31520

Remonty silników:

http://olx.pl/oferta/remont-silnikakoma ... b1a0cf188d
Avatar użytkownika
dziki_50
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 9 sie 2013, o 23:48
Pochwały: 1
Pojazdy: Rieju Tango 50, 2x sztywniak, simson sr2

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec /Upload

Postprzez dziki_50 » 24 maja 2014, o 12:41

A co do cylindra to masz rację, ale wiesz jak to w komarkach. Moim zdaniem lepiej jest zrobic szlif jak już kapitalka to na całego :)
Ratujmy komary ;)
Obrazek


Ogar 205 membrana prodżekt + nowa buda
http://motomaniacy.com/viewtopic.php?f=27&t=31520

Remonty silników:

http://olx.pl/oferta/remont-silnikakoma ... b1a0cf188d
Avatar użytkownika
dziki_50
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 9 sie 2013, o 23:48
Pochwały: 1
Pojazdy: Rieju Tango 50, 2x sztywniak, simson sr2

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec /Upload

Postprzez Stachu.G » 24 maja 2014, o 15:47

Nie wiem co to za moda. Smaruje się smarem ale tylko wargę simeringu i sprężynkę a nie gniazdo czy ścianki simera. Je trzeba odtłuścić i nabijać na sucho!Na samym końcu po społowieniu. Metody osadzania simeringu na ciepło już nie komentuje nawet...
Jeśli simiering ciężko jest osadzić, sprawdźcie sobie czy gniazdo wewnątrz nie ma żadnych zadziorów i podobnych.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Remont Silnika - Komar mr 232 s38 pedałowiec /Upload

Postprzez Rafal-FSO » 22 mar 2015, o 18:57

No nawet niezły ten poradnik...
Jak sie wie o co chodzi to nie ma żadnego problemu...
Tylko jak dla początkujących to mogłeś szczegółowiej opisać rozkręcanie silnika {wbrew pozorom taky początkujący mogą zrobić więcej błędów niż by się mogło wydawać - znam przypadki :P }

Ale efekt jest bdb :D
Avatar użytkownika
Rafal-FSO
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 15 mar 2015, o 11:46
Lokalizacja: RZS

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości