Wiadomo, nie wszyscy użytkownicy motorowerów będą mieli użytek z tego tematu... Dlaczego? Bo niektórzy mają leżące cylindry i wszystkie opisane poniżej czynności nie mają sensu
Chcąc dostać się do tłoka (np. w celu wymiany pierścieni) zaczynamy od rozpięcia i wyjęcia łańcucha napędowego:
[img][570:450]http://images21.fotosik.pl/407/d670a9539e1888c1.jpg[/img]
Następnie trzeba odpiąć linkę sprzęgła:
[img][570:450]http://images24.fotosik.pl/77/29c99f524907417c.jpg[/img]
Kolejną czynnością jest demontaż układu wydechowego (u mnie najlepiej wyjąć cały, łącznie tłumikiem), oraz zdjęcie fajki ze świecy:
[img][570:450]http://images13.fotosik.pl/74/e401b47b0850dfc4.jpg[/img]
Potem wykręcamy górną śrubkę od mocowania silnika:
[img][570:450]http://images21.fotosik.pl/407/db7fece90a51bdf2.jpg[/img]
Pozostaje odkręcić mocowanie gaźnika, i nacisnąć silnik od strony cylindra w dół:
[img][570:450]http://images21.fotosik.pl/407/31592c2dfc6370c8.jpg[/img]
Odkręcamy głowicę - najlepiej nasadowym kluczem "10". Pamiętajmy żeby odkręcać po przekątnych
[img][570:450]http://images24.fotosik.pl/77/0461ced2d9d53c3a.jpg[/img]
Po odkręceniu nakrętek zdejmujemy głowice:
[img][570:450]http://images28.fotosik.pl/77/33c35e69193998d6.jpg[/img]
Czary mary cylinder w górę i mamy tłok:
[img][570:450]http://images29.fotosik.pl/77/1fab14f5598058a4.jpg[/img]
Może komuś się przyda. Składamy w kolejności odwrotnej .
Pozdrawiam
Zdejmowanie cylindra bez wyjmowania silnika
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Zdejmowanie cylindra bez wyjmowania silnika
Ostatnio edytowano 7 wrz 2007, o 23:42 przez Mateusz, łącznie edytowano 1 raz
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
hmmm, a jeśli to komar to proponuje poprostu odkręcić świecę, głowicę na krzyż, i podważyć cylinder od spodu nie wiem jak w wierchoromecie, ale w moim komarze się tak da spokojnie, tylko cylinder żeby zszedł ze szpilek to trzeba troche pokombinować ale można go ściągnąć bez pozginania szpilek spokojnie o tym że trzeba fajke zdjąć to nie pisze
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Czyli ten poradnik przyda się tylko do mojego wierchoparcha :lol:
A i może do wsk
Wy edytowałem
A i może do wsk
marycha_zielarz napisał(a):tym że trzeba fajke zdjąć to nie pisze
Wy edytowałem
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
Mateusz napisał(a):A i może do wsk
W WSK latwiej szybciej i wygodniej jest sciagnac bak ktory trzyma sie i tak na jednej srubce pozatym w wsk to nie przejdzie bo silnik jest tez mocowany od przodu i tak jak u ciebie w wierchoromecie silnik opadl na dol to w wsk tak sie nei stanie bo silnik zatrzyma sie na spodzie ramy tak wgl to szybko idzie wam to pisanie turtoriali w niedziele moze i ja tez napisze tyle ze o zaplataniu kół
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
no dobrze
tylko ze zeby wyjac silnik wystarczy odkrecic jeszcze jedna srube
ale tak jest latwiej bo glowice idzie zdjac a cylek jest za dlugi
tylko ze zeby wyjac silnik wystarczy odkrecic jeszcze jedna srube
ale tak jest latwiej bo glowice idzie zdjac a cylek jest za dlugi
Ostatnio edytowano 30 cze 2011, o 23:36 przez pawel615, łącznie edytowano 1 raz
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
dla bezpieczeństwa i pewności na zimnym troche trudno uszkodzić w ten sposób gwint, ale jeśli szpilki są ciepłe, mają słaby gwint, lub poprostu się boimy żeby ich nei uszkodzić, to powoli odkręcamy na krzyż póki nie zaczną się już bez oporu kręcić. chodzi o to aby nie doszło do takiej sytuacji że jedna szpilka trzymie bardo mocno, a reszta wogóle, bo może się odprężyć uszczelka/głowica/cokolwiek i spowodować wyrwanie gwintu
strzeżonego Pan Bóg strzeże, a nie warto sprawdzać wytrzymałości gwintów
strzeżonego Pan Bóg strzeże, a nie warto sprawdzać wytrzymałości gwintów
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
nie no załamka może i w w s38 to dobry sposub ale ja w 023 bez żadnych zdemowań łańcucha tylko 10głowica w góre potem cylek i już
-
bi-jay - MotoManiak
- Posty: 1413
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:37
- Lokalizacja: Strzepcz
bi-jay napisał(a):nie no załamka może i w w s38 to dobry sposub ale ja w 023 bez żadnych zdemowań łańcucha tylko 10głowica w góre potem cylek i już
Mateusz napisał(a):Wiadomo, nie wszyscy użytkownicy motorowerów będą mieli użytek z tego tematu... Dlaczego? Bo niektórzy mają leżące cylindry i wszystkie opisane poniżej czynności nie mają sensu
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 424 gości