Zdejmowanie cylindra bez wyjmowania silnika

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Zdejmowanie cylindra bez wyjmowania silnika

Postprzez Mateusz » 7 wrz 2007, o 23:17

Wiadomo, nie wszyscy użytkownicy motorowerów będą mieli użytek z tego tematu... Dlaczego? Bo niektórzy mają leżące cylindry i wszystkie opisane poniżej czynności nie mają sensu :P

Chcąc dostać się do tłoka (np. w celu wymiany pierścieni) zaczynamy od rozpięcia i wyjęcia łańcucha napędowego:
[img][570:450]http://images21.fotosik.pl/407/d670a9539e1888c1.jpg[/img]

Następnie trzeba odpiąć linkę sprzęgła:
[img][570:450]http://images24.fotosik.pl/77/29c99f524907417c.jpg[/img]

Kolejną czynnością jest demontaż układu wydechowego (u mnie najlepiej wyjąć cały, łącznie tłumikiem), oraz zdjęcie fajki ze świecy:
[img][570:450]http://images13.fotosik.pl/74/e401b47b0850dfc4.jpg[/img]

Potem wykręcamy górną śrubkę od mocowania silnika:
[img][570:450]http://images21.fotosik.pl/407/db7fece90a51bdf2.jpg[/img]

Pozostaje odkręcić mocowanie gaźnika, i nacisnąć silnik od strony cylindra w dół:
[img][570:450]http://images21.fotosik.pl/407/31592c2dfc6370c8.jpg[/img]

Odkręcamy głowicę - najlepiej nasadowym kluczem "10". Pamiętajmy żeby odkręcać po przekątnych :!:
[img][570:450]http://images24.fotosik.pl/77/0461ced2d9d53c3a.jpg[/img]

Po odkręceniu nakrętek zdejmujemy głowice:
[img][570:450]http://images28.fotosik.pl/77/33c35e69193998d6.jpg[/img]

Czary mary cylinder w górę i mamy tłok:
[img][570:450]http://images29.fotosik.pl/77/1fab14f5598058a4.jpg[/img]

Może komuś się przyda. Składamy w kolejności odwrotnej 8).
Pozdrawiam :)
Ostatnio edytowano 7 wrz 2007, o 23:42 przez Mateusz, łącznie edytowano 1 raz
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Zdejmowanie cylindra bez wyjmowania silnika

Postprzez Pani Kontekstowa » 7 wrz 2007, o 23:17

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mariusz » 7 wrz 2007, o 23:39

hmmm, a jeśli to komar to proponuje poprostu odkręcić świecę, głowicę na krzyż, i podważyć cylinder od spodu :P nie wiem jak w wierchoromecie, ale w moim komarze się tak da spokojnie, tylko cylinder żeby zszedł ze szpilek to trzeba troche pokombinować ale można go ściągnąć bez pozginania szpilek spokojnie :P o tym że trzeba fajke zdjąć to nie pisze :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Mateusz » 7 wrz 2007, o 23:41

Czyli ten poradnik przyda się tylko do mojego wierchoparcha :roll: :lol:
A i może do wsk :>

marycha_zielarz napisał(a):tym że trzeba fajke zdjąć to nie pisze :P

Wy edytowałem :P
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez KLINAR » 8 wrz 2007, o 07:32

Mateusz napisał(a):A i może do wsk

W WSK latwiej szybciej i wygodniej jest sciagnac bak ktory trzyma sie i tak na jednej srubce ;) pozatym w wsk to nie przejdzie bo silnik jest tez mocowany od przodu i tak jak u ciebie w wierchoromecie silnik opadl na dol to w wsk tak sie nei stanie bo silnik zatrzyma sie na spodzie ramy ;) tak wgl to szybko idzie wam to pisanie turtoriali :P w niedziele moze i ja tez napisze tyle ze o zaplataniu kół ;)
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Adi.G. » 8 wrz 2007, o 10:38

Ja w komarze normalnie ściągałełem , w simku też, ale na pewno będzuie przydatne w innych mopikach
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Konik » 8 wrz 2007, o 21:12

ja w komarze poprostu odkrecam głowice, potem podważe cylinder i schodzi, nie musze odkrecac silnika. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez pawel615 » 8 wrz 2007, o 21:33

no dobrze
tylko ze zeby wyjac silnik wystarczy odkrecic jeszcze jedna srube
ale tak jest latwiej bo glowice idzie zdjac a cylek jest za dlugi
Ostatnio edytowano 30 cze 2011, o 23:36 przez pawel615, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez Komarcio » 9 wrz 2007, o 16:00

ale po co odkrecac na krzyz. Na krzyz sie przykreca :)
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez ronio » 9 wrz 2007, o 16:06

NO właśnie :P
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Mariusz » 10 wrz 2007, o 10:47

dla bezpieczeństwa i pewności :P na zimnym troche trudno uszkodzić w ten sposób gwint, ale jeśli szpilki są ciepłe, mają słaby gwint, lub poprostu się boimy żeby ich nei uszkodzić, to powoli odkręcamy na krzyż póki nie zaczną się już bez oporu kręcić. chodzi o to aby nie doszło do takiej sytuacji że jedna szpilka trzymie bardo mocno, a reszta wogóle, bo może się odprężyć uszczelka/głowica/cokolwiek i spowodować wyrwanie gwintu :P

strzeżonego Pan Bóg strzeże, a nie warto sprawdzać wytrzymałości gwintów :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez bi-jay » 20 wrz 2007, o 21:57

nie no załamka może i w w s38 to dobry sposub ale ja w 023 bez żadnych zdemowań łańcucha tylko 10głowica w góre potem cylek i już
Avatar użytkownika
bi-jay
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:37
Lokalizacja: Strzepcz

Postprzez Mateusz » 20 wrz 2007, o 22:20

bi-jay napisał(a):nie no załamka może i w w s38 to dobry sposub ale ja w 023 bez żadnych zdemowań łańcucha tylko 10głowica w góre potem cylek i już



Mateusz napisał(a):Wiadomo, nie wszyscy użytkownicy motorowerów będą mieli użytek z tego tematu... Dlaczego? Bo niektórzy mają leżące cylindry i wszystkie opisane poniżej czynności nie mają sensu :P
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 124 gości