Ustawianie zaplonu nie jest trudną czynnoscia ale poczatkujacym moze przysporzyc wiele trudnosci z powodu dokladnosci z jaka trzeba go ustawic zaplon w jawie 350 jest o tyle bardziej upierdliwy ze trzeba go ustawiac dwa razy i dwa razy identycznie zeby obydwa cylindry pracowaly tak samo
żeby dostac sie do zaplonu musimy zdjac dekiel z prawej strony przymocowany dwiema srobami (zaznaczone na czerwono)
gdy zdejmiemy dekiel mamy zaplon jak na dloni, widzimy po srodku krzywke, obok dwa przerywacze ktorymi bedziemy sie zajmowac. Trzeba pamietac ze ustawianie zaplonu zaczynamy od prawego cylindra gdyz zeby ustawic ten zaplon trzeba rozregulowac lewy i gdybysmy zaczeli od lewego bysmy wykonali prace na darmo zaplon prawego cylindra umieszczony jest na plytce (zaznaczone na czerwono) a zaplon lewego na polplytce (zaznaczone na zielono) sroby mocujace obie plytki sa zaznaczone na niebiesko a sroby mocujace przerywacze na zolto
ustawianie zaczynamy od ustawienia tloka w GMP(gorny martwy punkt) najlepiej jest wlozyc w miejsce po swiecy jakis pret (wazne zeby byl czysty i nie ostro zakonczony) krecimy walem az poczujemy ze tlok jest najwyzej jak moze byc, wtedy na precie zaznaczamy sobie kreske (najlepiej za punkt odniesienia wziasc sobie zeberka glowicy)
teraz na precie odmierzamy 2,5mm w gore od zaznaczonej kreski (tzn ta odleglosc najlepiej dobrac doswiadczalnie, z dosiwdczenia wiem ze odleglosc powinna wynosic od 2,4mm do 3,0mm, u mnie silnik najlepiej pracuje przy 2,5mm) i zaznaczamy kreske na istniejaca, krecimy walem w przeciwna strone do pracy silnika az kreska pokryje sie z linia zeberek (nasz punkt odniesienia) mamy teraz tlok 2,5mm przed GMP
teraz gdy mam tak tlok luzujemy sroby mocujace plytki i krecimy plytka (dla lewego polplytka) tak zeby w tym miejscu platynki zaczely sie rozwierac, i tu jest problem gdyz na oko bardzo ciezko stwierdzic kiedy sie zaczynaja rozwierac, najlepiej jest zrobic sobie kontrolke, poniewaz mamy zaplon bateryjny wystarczy zwykla zarowka, jeden kabelek mocujemy do przerywacza drugi do masy (srobka regulacji sprzegla moze nam za mase posluzyc) gdy zaswieci sie lampka znaczy ze platynki zaczynaja sie rozwierac wtedy przykrecamy plytke i mamy ustawione wyprzedzenie zaplonu oczywiscie zeby ten ,,miernik" dzialal musimy wlaczyc zaplon, wiec trzeba ustawic szybko bo cewki w/n pobieraja strasznie duzo pradu no i moga sie przegrzac
teraz sprawdzamy czy przerwa na pletynkach jest prawidlowa do tego potrzebny nam bedzie szczelinomierz, ustawiamy tlok w GMP, wkladamy miedzy najpierw blaszke 0,3mm a potem 0,4mm powinno byc tak ze 0,3mm wchodzi bez problemu a 0,4mm nie chce wejsc jesli tak jest zostawiamy jesli nie korygujamy ta przerwe i ustawiamy 0,4mm, czyli przy GMP wsadzamy miedzy paltynki blaszke 0,4mm jednoczesnie zaciskami platynki i dociskamy je do krzywki tak je tryzmajac zakrecamy srobe
oczywiscie analogicznie robimy na drugim cylindrze
gdy to zrobimy mozemy sie cieszyc poprawnie ustawionym zaplonem
p.s.
nie patrzcie sie na te byle jak skrecone kable od kondensatorow, poprostu w jawie zeby wymienic konensator trzeba by odkrecic przerywacze i je rozregulowac ja nie chcialem od nowa ustawiac zaplonu wiec uciolem kable i je skrecilem, kombinuje z kondensatorami na tym lewym cylindrze dlatego jeszcze nie sa polaczone porzadnie
Ustawianie zapłonu Jawa 350 TS
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 8
• Strona 1 z 1
no ladnie
teraz kazdy moze ustawic zaplon
admin sie dziwil to ma jeszcze kilka dni i bedzie do wszystkiego
jak bedzie czas to moze zrobie o wsk 125
teraz kazdy moze ustawic zaplon
admin sie dziwil to ma jeszcze kilka dni i bedzie do wszystkiego
jak bedzie czas to moze zrobie o wsk 125
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
zalezy jaki zaplon elektroniczny jesli jakis najtanszy produkcji polskiej to to nie jest ideal, ale np prametti produkcji polskiej juz jest dobra propozycja szczegolnie przez optyczny czujnik czyli koniec platynek i ustawiania, problem to to ze optyka poda powyzej chyba 30stopni wiec trzeba zrobic chlodzenie natomiast zaplon vape jest najlepsza propozycja, tez nie trzeba platynek bo ma rozdzielacz zaplonu no i nie ma takich problemow jak ten optyczny ale jest drogi
- Alonzo
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 5550
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
- Lokalizacja: Dobroń
Ustawianie zapłonu Jawa 350 TS
Witam,
jak otworzyć zdjęcia z postu Alonzo?
jak otworzyć zdjęcia z postu Alonzo?
- michas77
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 22 wrz 2019, o 18:59
- Pojazdy: Jawa 350 TS
Ustawianie zapłonu Jawa 350 TS
Alonzo, witaj jak otworzyć dolaczone zdjecia ? Byłyby dla mnie bardzo pomocne
- Kacpercz350
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 5 lis 2019, o 23:29
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 211 gości