wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Marek.K. » 29 sty 2015, o 13:02

no to Panowie, przyrząd jest, i wyjecie tego bajzlu zajmuje maks 10 minut :D

i jest przrządzik, potrzebne są tak :
-redukcja z gwintem zewnętrznym 3/4 cala na 1/2 cala
-4 nakrętki m10
-pręt m10
-duża podkładka gruba oraz jakieś tulejeczki
-młoteczek
-spawarka
-klucze :)

przyrząd wygląda tak
jest wewnątrz nakrętka m10 która idealnie pasuje :)
nalezy zeszlifować cały ten sześcikąt i zostawić sam gwint na redukcji
Obrazek
potem wkręcamy w nakrętkę pręt i wsadzamy w redukcje i zaspawujemy porządnie
potem wsadamy podkładke, jakaś tulejkę, podkłądke i nakretki m10
dwie z dołu nakretki kontrujemy, posłuzy to nam jako hmm, rękojeść do wkręcania się w tulejkę
podchodzimy do lagi i staramy się wkręcić, jeśli jest za duże, szlifujemy lekko, aby przesło przez metalową tulejkę wenątrz i doszło do tulejki plastikowej,
potem jesli jest za luźne, wkręcamy w imadło i lekko robimy elipse z tego
wsadzamy podnownie, (musi być wyjęta dolna tulejka)
potem dokręcamy do oporu tak z wyczuciem aby sie trzymało, dokręcamy nakrętke z podkłądkami do widelca i ściągamy,
w pewnym monecie bedzie trzeba wkręcić porządnie i młoteczkiem stukamy w podkładkę i wtedy ładnie cąłosć nam wychodzi :)

wiem chaotycznie ale działa :)

Obrazek

a to tak po wyjęciu wygląda na goleni ;)
Obrazek


Autor postu otrzymał pochwałę
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8442
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 15
Pojazdy: Pare Komarów :D

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Pani Kontekstowa » 29 sty 2015, o 13:02

Pani Kontekstowa
 

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Tomek » 29 sty 2015, o 13:20

Trochę chaotycznie, ale przyda się. Także mi, bo czeka mnie to w Motorynce :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8428
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 73
Pojazdy: Oldspace, CZy, Pług

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Tomciosz » 29 sty 2015, o 14:21

Marek.K., powoli, jeszcze raz. ;D
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4736
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 68
Pojazdy: Ogar 200 CC700

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Marek.K. » 29 sty 2015, o 18:10

Tomek, musisz zastosowac mniejszą redukcję :D

Tomciosz,
hmm, złozenie tego i pospawanie jest proste, a jak wyjąc, to najpierw wkrecamy w dolne tulejki,
gdy wkręcimy mocno, bierzemy młotek i uderzamy w podkładkę tą duża na pręcie i tulejka nam wychodzi (można pomyśleć o przewierceniu małego ciężarka i załozeniu go na pręt i by był taki wybijak jeszcze lepsza sprawa :)
potem robimy tak samo z górną, ale tutaj możemy sobie pomóc nakrętka zamontowaną pod duża podkładką, uzywamy wtedy tego jak zwykłego ściągacza, dochodzimy do momentu gdy zaczyna wychodzić metalowa tuleja z wnętrzna, wyjmujemy to lub wybijamy za pomocą tego proziorycznego ściągacza, wyjmujemy tuleję metalową i na koniec dalej używamy tego jak zwykłego ściągacza, ściągamy tulejke plastikową aby była przy wyjsciu widelca, potem odpuszczamy uderzamy młotkiem i tulejka wypada :)

musiscie to zrobić na jakimś przodzie to wtedy zobaczycie jak to działa ;)

do rometów z grubymi widelcami pasuje ta redukcja co mówiłem 3/4 na 1/2 cala
do rometów jak motorynka lub komar zapewne będzie tam wchodzić pólcalówka albo inny, trzeba domierzyć i wybrac sobie coś :)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8442
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 15
Pojazdy: Pare Komarów :D

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Tomciosz » 29 sty 2015, o 19:54

Marek.K., Ale ty tu wkładasz od góry amorka, tak? Od miejsca gdzie przykręcasz tę górną półkę. Zresztą dolną to nie problem, bo śrubokrętem łatwo wychodzi. Tylko takim polskim, z kuźni. :mrgreen:
Obrazek


A jak ma się zaspawane te gwintowane elementy?? Jak ja. :F
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4736
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 68
Pojazdy: Ogar 200 CC700

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Marek.K. » 29 sty 2015, o 20:57

od dołu, bo trzeba wkręcić się w tulejkę :) jak wyjmiesz to zobaczycz
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8442
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 15
Pojazdy: Pare Komarów :D

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Tomciosz » 29 sty 2015, o 21:11

Marek.K., obraz mam w pamięci, nawet kolorowy i ostry jak TV cyfrowa. :D

Ok. Mniej więcej czaję jak to wykombinowałeś. Ale stalowa tulejka? Takiej nie pamiętam. Nawet schematy z najstarszych książek jej nie podają.:D
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4736
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 68
Pojazdy: Ogar 200 CC700

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Tomek » 29 sty 2015, o 21:13

Ta tulejka jest dobita do samej góry amortyzatora czy jest nad nią miejsce? Myślałem nad prętem ze sprężynującymi blaszkami zagiętymi w dół. Do góry bym przełożył,a w drugą by się blokowało i wyciągało tulejkę. Wejdzie tam takie coś? :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8428
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 73
Pojazdy: Oldspace, CZy, Pług

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Tomciosz » 29 sty 2015, o 21:15

Tomek, wejdzie. Tylko że pręt m6, no i problem ze znalezieniem odpowiedniej blaszki. :D
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4736
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 68
Pojazdy: Ogar 200 CC700

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Marek.K. » 29 sty 2015, o 21:26

zróbta po mojemu, tulejka metalowa jest jak widzisz pomiędzy plastikowymi tulejkami :) ona sluży za ustalanie ;)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8442
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 15
Pojazdy: Pare Komarów :D

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Tomek » 29 sty 2015, o 21:27

Każda blacha będzie w pewnym stopniu sprężynowała :)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8428
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 73
Pojazdy: Oldspace, CZy, Pług

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Marek.K. » 29 sty 2015, o 21:27

i nie jest dobita na samą górę ;) w tej dolnej częsci wszystko jest :)
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8442
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 15
Pojazdy: Pare Komarów :D

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Tomciosz » 29 sty 2015, o 21:35

Tomek, tulejka osiądzie przed dolną półką bo jest zwężenie. :)

Blacha musi być pod pewnym kątem, więc musi być odpowiednio długa. Oraz musi być wystarczająco sprężysta i wytrzymała.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4736
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 68
Pojazdy: Ogar 200 CC700

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Tomek » 29 sty 2015, o 21:47

Spróbuję sposobem Marka bo jeszcze okaże się, że zaklinuję nie tam gdzie trzeba i będzie problem :D Fajnie byłoby mieć endoskop i zajrzeć do wnętrza :mrgreen:
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8428
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 73
Pojazdy: Oldspace, CZy, Pług

wyciąganie tulejek romet amortyzator przód

Postprzez Marek.K. » 29 sty 2015, o 22:21

tyko najierw obadaj tą tulejkę doln ą i dobierz odpowiednią srednicę :)
bo inaczej dupa z tego
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8442
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 15
Pojazdy: Pare Komarów :D


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości