Nasze metody...

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Phantom » 16 paź 2007, o 09:39

Dwa sciski,takie dosyc duze.I jak pisalem-nie skrecane tylko na taki "cyngiel".Sa wygodniejsze niz skrecane,przy skladaniu silnika.Jeden zakladam z przodu silnika,drugi z tylu.
Kiedys je kupilem po 11zl sztuka.Nie jest to jakas super mocna rzecz,ale do takiego celu nadaje sie znakomicie.Skrecane sciski sa mocniejsze i ich tez mozna uzyc,tylko ze one przy kreceniu moga sie latwiej "smyknac".
Jestem patriotą! Łapy precz od mojej Ojczyzny!!!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Phantom
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2431
Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:31
Lokalizacja: Gałąźnia
Pochwały: 19

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 paź 2007, o 09:39

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Konrad » 16 paź 2007, o 17:19

pawel15 no na praktyki (mechanik) ale to jeszcze do końca niejest pewne bo mi ludzie mieszają co do kierunku szkoły :)
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez @rek » 16 paź 2007, o 20:28

A może zapodacie metode na wymiane łożysk ?? :P
Obrazek


Robię na zamówienie moduły zapłonowe oraz inne układy elektroniczne. Zainteresowanych zapraszam na pm lub gg :)
Avatar użytkownika
@rek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
Lokalizacja: (Bestwinka)

Postprzez Koner » 16 paź 2007, o 20:33

No to chyba skomplikowane nie jest :wink: Ja do wymiany łożysk używam rurki o średnicy łożyska,kawałka drewienka i młotka :D
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez endek » 16 paź 2007, o 20:38

@rek napisał(a):A może zapodacie metode na wymiane łożysk ?? :P

to zalezy od tego jak jest i gdzie jest osadzone łożysko 8) :wink:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Kleofas » 16 paź 2007, o 21:06

Co do zdzierania łożysk z wału jeżeli nie chca zbyt łatwo zejść, to trzeba zadziałać ściągaczem najlepiej 3ramiennym. Łożysko zewnętrzne zejdzie, ale pozostaje problem jak podsadzić łapy ściągacza pod łożyska położone przy samych przeciwwagach. Proponuje zapiąć łożysko (razem z wałem ofkors) w imadło i ściskać aż pęknie zewnętrzny pierścień, potem wydłubać wianki z kulkami a następnie w tym co zostało na wale naciąć rowek szlifierką (z wyczuciem żeby nie nadgryźć wału). Łapy ściągacza wsadzić w rowek i ściągnąć reszte łożyska. Oczywiście ściągacze 2ramienne również sie nadaja, maja też tę zaletę że lapy można ścisnąć ściskiem stolarskim żeby nie wyłaziły z rowka
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
Avatar użytkownika
Kleofas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 2
Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)

Postprzez pawel15 » 17 paź 2007, o 09:40

Quniuś napisał(a):pawel15 no na praktyki (mechanik) ale to jeszcze do końca niejest pewne bo mi ludzie mieszają co do kierunku szkoły :)

Quniuś znam to uczuci- gdyby wybór szkoły zależał tylko ode mnie to już dawno siedział bym w zawodówce na mechanice :).
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Adi.G. » 17 paź 2007, o 13:03

Kleofas napisał(a):Co do zdzierania łożysk z wału jeżeli nie chca zbyt łatwo zejść, to trzeba zadziałać ściągaczem najlepiej 3ramiennym. Łożysko zewnętrzne zejdzie, ale pozostaje problem jak podsadzić łapy ściągacza pod łożyska położone przy samych przeciwwagach. Proponuje zapiąć łożysko (razem z wałem ofkors) w imadło i ściskać aż pęknie zewnętrzny pierścień, potem wydłubać wianki z kulkami a następnie w tym co zostało na wale naciąć rowek szlifierką (z wyczuciem żeby nie nadgryźć wału). Łapy ściągacza wsadzić w rowek i ściągnąć reszte łożyska. Oczywiście ściągacze 2ramienne również sie nadaja, maja też tę zaletę że lapy można ścisnąć ściskiem stolarskim żeby nie wyłaziły z rowka

Ja pamiętam całkowicie zdemolowałem jedno łozysko kątówką, bo mi nie chciało zejśc z wału s38, chyba ktos założył łozyska bez luzu C3 bo naprawdę łożysko siedziało jak wspawane :shock:
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Phantom » 17 paź 2007, o 13:39

Ja kiedys zagrzalem lozysko nad gazem,a pozniej wsadzilem na dobe do zamrazalnika,oczywiscie w worku foliowym.Skutkiem rozszerzenia,a nastepnie obkurczenia "puscilo" i wprawdzie z trudem ale zdjalem to lozysko.
Jestem patriotą! Łapy precz od mojej Ojczyzny!!!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Phantom
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2431
Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:31
Lokalizacja: Gałąźnia
Pochwały: 19

Postprzez wojti2001 » 17 paź 2007, o 14:25

ja to robilem inaczej, pomiedzy lozysko a wal wbijalem malutki mloteczek tak, ze sie lozysko leciutko przesuwalo a potem wlozylem lyzke do sciagania opon i zeszlo pieknie :)
Moplikiem se jada na szychta...
Avatar użytkownika
wojti2001
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 5 wrz 2007, o 21:35
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez @rek » 26 paź 2007, o 17:44

No dalej! :) Co, nikt nie chce się podzielić swoimi "metodami" ?? :evil: :P :D

To to ja dodam sposób na wymianę klina magneta w Romecie ( z naszym silnikiem, wiem że to banalne, ale może komuś się przyda :)). Oczywiście chodzi tutaj o ścięty klin.

No to tak:
1. Mamy młotek, gwóźdź, nowy klinek oczywiście :-) i kombinerki.
2. Ustawiamy wał w takim położeniu, aby klinek był ku górze.
3. Przykładamy gwóźdź do przedniej krawędzi sciętego klinka i delikatnie pukamy młotkiem.
4. Gdy nam wyjdzie trochę z naprzeciwka, pukam młotkiem dalej prostopadle do klinka, aż prawie cały wyjdzie.
5. Wyciągamy go do końca kombinerkami.

6. Potem bierzemy nowy klinek i wkładamy go w jego miejsce :), tak aby był przechylony ku nam, aby lepij weszło magneto.
7. Możemy jeszcze ściągnąc magneto i jeszcze raz założyć, aby mieć pewność że klinek jest dobrze ustawiony .

NOO i tyle na temat klinka :) :lol:
Obrazek


Robię na zamówienie moduły zapłonowe oraz inne układy elektroniczne. Zainteresowanych zapraszam na pm lub gg :)
Avatar użytkownika
@rek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
Lokalizacja: (Bestwinka)

Postprzez @rek » 28 paź 2007, o 19:06

NO, ludzie! weźcie i dopiszcie coś do poradnika :) :lol:
Obrazek


Robię na zamówienie moduły zapłonowe oraz inne układy elektroniczne. Zainteresowanych zapraszam na pm lub gg :)
Avatar użytkownika
@rek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
Lokalizacja: (Bestwinka)

Postprzez Komarcio » 28 paź 2007, o 20:54

Jak przykręciliśmy głowicę, to dobrze jest delikatnie obstukać ją młotkiem i jeszcze dokręcić. Lepiej siądzie,ale odkręcanie to masakra.
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Marek » 28 paź 2007, o 23:09

Uszczelke pod glowica smarujemy towotem i zakrecamy glowice, po zagrzaniu silnika dokrecamy glowice na maxa ;) towot sie rozpuszcza (przypala) i glowica trzymie miodzio :D tak samo w uszczelce pod cylinder ;)
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Postprzez Marek » 1 lis 2007, o 03:12

Rece ze smaru, oleju itp zwilzamy woda i bierzemy proszek do prania (najlepiej soda power czy jakos tak) wcieramy w cale dlonie poczym splukujemy (uwaga jak ktos ma zadrapania , otarcia itp bedzie szczypac :/ ) potem glancujemy szarym mydlem i szczoteczka do pozadanego efektu ;)
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 236 gości