Ogar 200 czy 205 poradnik dla początkującego.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Ogar 200 czy 205 poradnik dla początkującego.
Witam.Wiele młodych jak i starszych użytkowników nie wie co wygrac ogara 200 czy 205.Mam trochę doświadczenia i doradze wam co wybrać.Zacznijmy od tego mniej lubianego czyli ogara 200.Ma on 3 biegi i 3,5 km.Co do jego silnika to wypowiem się tak:Ze skrzynią biegów nie ma żadnych problemów jak jest w dobrym stanie to jest nie do zajechania.Sprzęgło:również jest dobre tylko trzeba co jakiś czas zmienić popychacz albo dorobić nowy i wyregulować sprzęgło śrubką w kapie zapłonu:Silnik:cóż tu mówić silnik chodzi dobrze nie ma problemów, lecz lekkie luzy na łożyskach i lekko zużyte simmeringi prowadzą do przerywania i mulenia.Wogóle silnik jawki jest bardzo czuły na lewe powietrze i luzy łożysk plus silnika jest taki że na wyrobionym cylindrze całkiem nieźle się jeździ.Ma jeszcze moc.Gaźnik:Gaźnik jest całkiem spoko można go wyczyścić bez rozkręcania wadą jest spalanie większe niż w 205 mity to wycieki.Dobrze wyregulowany nie cieknie.Zapłon:Co tu powiedzieć jak jest zadbany to się nie psuje.Silnik jawki na wyprzedzenie nie jest czuły.Czuły jest na przerwę na platynkach.Dlatego lekki luzik na łożyskach i już jaja się dzieją.Według mnie jak się dba o motorowwr szanuje nie robi fuszerki w silniku to jest bardzo dobry.Chyba to wszystko.Ogar 205 jest jednostką 2 biegową o mocy 2 km.Skrzynia biegów:raczej też nie ma z nią problemów liche choinki to mit.:sprzęgło też jest udane.Nie trzeba go regulować wypadające zawleczki to mit.Ludzie pakowali stare zawleczki i je wybijało:silnik:Jest to typowy dwusuw.dobrze znosi luzy na łożyskach i wytarte simmeringi.Natomiast jak mamy zużyte czopy wału to jest to masakra przez sprzęgło na wale.W jawce sprzęgła niema na wale dlatego lepiej znosi tą usterkę.Silnik z 205 licho znosi słabą kompresję palic pali ale jazda na 2 biegu jest katorgą:Gaźnik jest udany nie cieknie łatwa regulacja mniej pali niz 200.Zapłon jest mniej czuły niż w 200 i jak się dba to też jest berawaryjny.Nieraz jak mamy krzywe magneto to silnik obcina kliny.To wszystko ramy to to samo praktycznie.Dalej to już wasza decyzja.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 178 gości