Demontaż sprzęgła w silniku 019 i podobnych

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Demontaż sprzęgła w silniku 019 i podobnych

Postprzez Kobuch » 12 paź 2007, o 21:13

Witam.Wielu z was użytkowników którzy posiadają takie silniki mogą sie spotkać różnymi usterkami takimi jak:
Nadmierne kopcenie z wydechu naszego moplika(zepsuty zimering)
lub nie działające poprawnie sprzęgło z powodu zużytych np.tarcz sprzęgłowych.W tym wypadku musimy naprawić te usterki by moplik ponownie dobrze funkcjonował.Co niektórzy są już doświadczeni i potrafią sobie poradzić z takimi usterkami ale może przyda sie to tym którzy zaczynają dopiero przygode z moplikami i nie znają sie zabardzo na tym.
No to do dzieła:
Najpierw odkręcamy pod spodem silnika śrube kluczem nr."14"(jeżeli mamy jeszcze w skrzyni olej)
Teraz musimy odkręcić prawy dekiel śrubokrtętem.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eac ... 5ec12.html

Po odręceniu dekla mamy taki widok.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0eb ... e69ea.html
Na zdjęciu widzimy zawleczki które musimy wyciągnąć kleszczami.Po wyciągnięciu zawleczek wyciągamy tarczke i sprzęzyne.Pózniej mamy taki widok

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/394 ... a1b8b.html

Na zdjęciu widać pierścień który możemy wyciągnąć za pomocą śrubokręta.Po wyciągnięciu pierścienia wyciągamy pozostale tarczki i ukazuje nam sie kosz sprzęgłowy.Jeżeli chcemy wymienić zimering musimy go zdjąć.Odkręcamy nakrętkę kluczem nasadowym nr."13".po odkręceniu śrubki kosz powinien zejść.Po zdjęciu kosza powinien nam sie ukazac taki widok.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d6 ... adddf.html

Na zdjęciu widoczny jest zimering.Jeżeli jest uszkodzony powinniśmy go wyciągnąc za pomocą śrubokręta czy zagiętego gwożdża.Ale jeżeli chcemy go wyjąc musimy zdjąć wielke kolo zembate widoczne na zdjęciu.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e97 ... 61a83.html

Te koło odkręcamy kluczem nr."24".Kolo zembate możemy odkręcić za pomocą kosza sprzęgłowego.Nakładamy go spowrotem na wał i w te dziurki na koszu mozemy włożyć jakis śrubokręt.
W ten sposób:


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/63e ... 90c1b.html

Wtedy koło jest zablokowane i możemy spokojnie te koło odkręcić.
Jeżeli mamy juz wszystko zdjęte warto wszystkie części dac na jakąś szmate.Najlepiej w takiej kolejnośći żeby nam sie coś nie pomyliło.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e0 ... c0c0b.html

Teraz możemy iśc po nowe częsci jeżeli mamy tarcze juz zjechane powinniśmy je wymienić na nowe w celu poprawnego działania sprzęgła.

Jeśli zimering jest do wymiany wyciągamy go i wkładamy nowy za pomocą starego lub mozemy to zrobić za pomocą jakieś rurki i powoli bic mlotkiem.
Wymiary zimeringu od strony sprzęgła w silniku 019:17x 40x 7x
Wymiary w 023:17x 40x 10x

Warto przed włożeniem zimera posmarować smarem warge by lepiej wchodził do gniazdka.Mam nadzieje ze nie popełnilem jakiegoś poważnego błędu jeżeli chodzi o demontaż sprzęgła.Jak cos zauwarzycie to piszcie to zaraz poprawie.
Ostatnio edytowano 14 paź 2007, o 20:13 przez Kobuch, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Kobuch
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 20 lip 2007, o 17:56
Lokalizacja: Ruda Slaska

Demontaż sprzęgła w silniku 019 i podobnych

Postprzez Pani Kontekstowa » 12 paź 2007, o 21:13

Pani Kontekstowa
 

Postprzez pawel615 » 12 paź 2007, o 22:16

fajnie opisane
troche nie wyrazne zdjecia
ale pochwala sie nalezy
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez Adi.G. » 12 paź 2007, o 22:20

ładnie opisane, sądze że się przyda i że pochwała tez się należy
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez ronio » 12 paź 2007, o 23:06

Wszystko ok, tylko ja nie smarowalbym olejem simera :P
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Adi.G. » 12 paź 2007, o 23:17

Wargi smmera powinno posmarować się smarem, ale w sumie i tak po tej stronie pracuje w kąpieli olejowej, więc po złożeniu to nie będzie miało więkrzego znaczenia
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez ronio » 12 paź 2007, o 23:22

No tak, ale jak wbijamy to ten olej rozejdzie sie po gniezdzie simeringa
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Kobuch » 13 paź 2007, o 10:14

Dzięki za miłe słowa.Zaraz poprawie ten błąd :oops:
Avatar użytkownika
Kobuch
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 20 lip 2007, o 17:56
Lokalizacja: Ruda Slaska

Postprzez Aleksander » 13 paź 2007, o 12:16

chciałbym dodać że sprzęgło które pokazałeś na jednym ze sowich zdjęć jest najlepsze ponieważ miało innny ale 100 razy lepszy zabierak
sam zastosowałem taki zabierak w 232 działa bezawaryjnie :)
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Postprzez wojti2001 » 13 paź 2007, o 13:55

Ale czy mi sie wydaje czy 019 mial sprzeglo oparte na 3 tarczach ciernych, co za tym idzie bylo to sprzeglo z tarcza przykrecana? Probowalem do takiego sprzegla jak na zdjeciu dac 3 tarcze, ale brakowale 1mn aby spiac jest pierscieniem
Avatar użytkownika
wojti2001
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 5 wrz 2007, o 21:35
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Konrad » 15 paź 2007, o 18:18

Warga to nie znaczy ścianka :!: Wargi należy smarowac aby się zbytnio nie niszczył poprzez tarcie :)
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 99 gości