Przednie zawieszenie - Komar (do modelu 2350 włącznie)

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Przednie zawieszenie - Komar (do modelu 2350 włącznie)

Postprzez Marcek » 19 paź 2007, o 16:08

Zaczynamy oczywiście od zdjęcia koła. Na początek odpinamy linki: licznika i hamulca (najpierw wkręcamy ja do końca w uchwyt, wyciągamy końcówkę z dźwigni, następnie wykręcamy ją z uchwytu):
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t1.jpg

Następnie wystarczy poluzować nakrętki (nie trzeba ich odkręcać do końca) i wyciągnąć podkładki z gniazd wahaczy (można pomóc sobie np. śrubokrętem):
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t2.jpg

Wyciągamy koło i na razie odstawiamy na bok. Czas zacząć rozbierać zawieszenie. Tu dużo zależy od szczęścia - czasem uda się to zrobić w miarę "bezboleśnie", innym razem są problemy.
Zaczynamy od wykręcenia śrub mocujących wahacze (nakrętka na klucz 14 mm).
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t3.jpg

Kiedy nakrętki są wykręcone, wybijamy śrubę, na początek gumowym lub drewnianym młotkiem (ew. przez aluminium lub drewno), potem trzeba przyłożyć pręt, ewentualnie drewniany kołek.
Kiedy śruby są wyciągnięte, czas na wahacze. Tutaj trzeba wykazać się pomysłowością, bo z ich wyjęciem czasem są problemy. Ja robię to w następujący sposób: ciągnę za wahacz jednocześnie podpychając sprężynę go góry. Kiedy wahacz wyjdzie prawie do końca, przechylam go i ciągnę w dół, starając się razem z nim wyciągnąć sprężynę. Należy przy tym uważać, żeby nie zgubić miseczki.
Potem operację należy powtórzyć z drugiej strony.
Wszystkie elementy zawieszenia można zobaczyć na tym zdjęciu:
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t4.jpg

(od lewej są: sprężyny, pręty prowadzące - na zdjęciu widoczne są jakieś "niedorobione", bez "główki" -, miseczki, wahacze)
Wszystkie części myjemy, np. w gazolinie i suszymy.
Osobno należy zająć się wahaczami. W tylnej części mają one smarowniczki.
Jednak często są one niedrożne, a tulejki nie nasmarowane. Dlatego warto wybić tulejki, umyć je, pokryć smarem i wbić do wahacza.
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t5.jpg

Następnie sprężyny, miseczki i kołki pokrywamy smarem i składamy. Do sprężyn wkładamy kołki, przyklejamy na smarze miseczkę i tak "uzbrojoną" sprężynę umieszczamy w jej gnieździe (dobrze jest wsuwać wahacz jednocześnie ze sprężyną, analogicznie jak przy rozbieraniu). Przy przykręcaniu wahaczy można sobie pomóc cienkim śrubokrętem, którym kierujemy wahacz tak, żeby śruba weszła do otworu.

Zawieszenie złożone, teraz dobrze zająć się kołem. Jeśli nie ma luzów pozostaje tylko kontrola hamulców. W tym celu odkręcamy pokrywę:
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t6.jpg

Sprawdzamy grubość okładzin na szczękach.
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t7.jpg

Jeśli jest cienka, zmieniamy szczęki, jeśli jest OK, należy przetrzeć je tylko papierem ściernym i umyć jakimś rozpuszczalnikiem. Podobnie postępujemy z bębnem:
http://www.stronamarcina.yoyo.pl/t8.jpg

Przykręcamy pokrywę, sprawdzamy, czy nie ociera o bęben. Jeśli tak, należy pod pokrywkę włożyć podkładkę. Zakładamy koło, mocujemy linki i gotowe.

Tekst napisany wyłącznie dla strony www.motomaniacy.com. Kopiowanie zabronione!!!
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Przednie zawieszenie - Komar (do modelu 2350 włącznie)

Postprzez Pani Kontekstowa » 19 paź 2007, o 16:08

Pani Kontekstowa
 

Postprzez TeKeR » 19 paź 2007, o 16:16

Ciekawy tutek napewno sie komuś przyda i dobrze opisane i i foteczki taż są :D pochawałka
Ogar 200 sprzedany
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER ;]
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
Avatar użytkownika
TeKeR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 264
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 00:23
Lokalizacja: Mielec

Postprzez pawel615 » 19 paź 2007, o 19:13

ladnie napisane
awlasnie sie zastanawialem jak to zawieszenie tam wyglada
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez Marcek » 19 paź 2007, o 19:15

Dzięki za miłe słowa :)
TeKeR napisał(a):pochawałka

Naprawdę nie trzeba.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez pawel615 » 19 paź 2007, o 20:26

ale i tak bedzie
za dobrze zrobiony i wartosciowy post trzeba nagrodzic
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez TeKeR » 19 paź 2007, o 22:30

Ja tu niemam dużo do gadania ale mi się to bardzo podoba że użytkownicy forum piszą takie tutki o różnych częsciach naszych motorków czego sie spodziewać po rozłożeniu, jak rozkręcic/skręcić i to jest naprawde bardzo przydatne szczególnie dla bo ja się zabardzo na tym jeszcze nieznam i moim zdaniem za tekie tutki nalerzy się pochawała ;] :yes:
Ogar 200 sprzedany
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER ;]
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
Avatar użytkownika
TeKeR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 264
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 00:23
Lokalizacja: Mielec

Postprzez niusiu123 » 5 gru 2009, o 13:33

Przepraszam że rozkopuje stary temat ale mam problem otóż mam kolo mocno skręcone a lata mi na boki ale nie przez łożyska w kole ale na tych amortyzatorach ... nie wiem co jest może ktoś pomoże?
niusiu123
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 lis 2009, o 10:43

Postprzez Marek.K. » 5 gru 2009, o 13:38

zuzyte tulejki wachacza, szukałem tego w klepach, nie ma tego do kupienia
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Postprzez niusiu123 » 5 gru 2009, o 13:43

chu***a czyli lipa ;/ trzeba szukac czegos lepszego do komarka jakis lepszy przod ;/
niusiu123
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 1 lis 2009, o 10:43

Postprzez Danio » 5 gru 2009, o 15:37

niusiu123 napisał(a):chu***a czyli lipa ;/ trzeba szukac czegos lepszego do komarka jakis lepszy przod ;/

Z Ogara 205 pasują a tam niema problemu z lataniem koła na boki, i chyba z WSK pasują ale nie wiem na 100%. Napisz doMarcka on ma w którymś z komarów lagi WSK
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Postprzez Marcek » 5 gru 2009, o 17:03

Mam, prawdopodobnie od Dudka/Sporta, ale do Komara nie bardzo pasuje, po prostu śruty cały czas są na wierzchu. Założone jest jako podpórka, ale na pewno bałbym się z tym jeździć
Niedługo pewnie zawieszenie pojawi się na Allegro ;)
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez dieludolfs » 12 gru 2009, o 19:59

eh, Panowie a da radę te tulejki jakoś z czegoś dorobić?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Postprzez Komar Rider » 12 gru 2009, o 20:29

dieludolfs nie ma problemu z dotoczeniem ;)

Ja się teraz przyznam, że wpakowałem ta wewnętrzną tulejkę na klej do metalu :? Zobaczymy ile to będzie warte ;)

Niedawno wpadłem na pomysł jak prawie zupełnie wyeliminować problem luzu na tulejkach :) Otóż oglądając wahacze zobaczyłem, że niektóre mają otwory a w nich gwint. Wujek powiedział mi, że tam się wkręcało taki przyrząd do smarowania, jeśli dobrze pamiętam. W wahaczu siedzą dwie tulejki. Wystarczy rozwiercić tą zewnętrzną i w otwór od wahacza wkręcić śrubkę, która będzie dociskać tulej wewnętrzną.
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Marek.K. » 12 gru 2009, o 20:35

to są smarowniczki :D, teraz szukałem w agmomie nie mają takich
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Postprzez dieludolfs » 12 gru 2009, o 20:53

Smarowniczki mi tata dorabiał :F
Ale podeszły by te tulejki od mocowania silnika, po wycięciu odpowiedniego kawałka? :>
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 111 gości