Ustawienie zapłonu z MZ

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Ustawienie zapłonu z MZ

Postprzez Koner » 28 paź 2007, o 21:57

W większości MZ-tek zapłon ustawia się bardzo podobnie lub nawet tak samo.Różnicą jest kąt wyprzedzenia zapłonu.W MZ 150 TS wyprzedzenia zapłonu wynosi 3mm +/- 0,1mm.
Żeby dostac się do zapłonu należy odkręcić prawy dekiel silnika.jest on przykręcony jedna śrubą.

Obrazek

Jeśli już mamy zdjęty dekiel ujrzymy taki widok:
Obrazek

Po pierwsze musimy zdemontować przerywacz i dokładnie go wyczyścić gdyż zbiera się na nim pył i brud,przy okazji możemy czy nie jest wypalony na stykach.Do wyczyszczenia możemy użyć drobnego papieru ściernego.Jeśli styki są bardzo nadpalone należy przerywacz wymienić.Jeśli przerywacz jest zmieniony na nowy lub wyczyszczony to zakładamy go powrotem i regulujemy cały zapłon.

Przykręcamy płytkę do płyty głównej zespołu,pamiętając o tym że płytka z ośką młoteczka przykręcana jest tylko jedną śrubą.Druga śruba służy do regulacji. Następnie przymocowujemy płytkę przerywacza do zespołu prądnicy. Ustawiamy ją tak aby śruby mocujące były dokładnie w połowie wycięć w płytce.
Teraz przystępujemy do ustawienia przerwy.Dokręcamy wszystkie śrubki i kluczem 14 obracamy wałem tak aby przerywacz był rozwarty.Jeśłi już przerywacz jest maksymalnie rozwarty należy poluzować śrubkę i druga przekręcając w lewo lub w prawo ustawić odpowiednią przerwę która powinna wynosić 0,3mm.

Obrazek

Następnie musimy sprawdzić w którym momencie występuje zapłon.
Ja do tego celu użyłem miernika uniwersalnego który posiada sygnalizację przejścia.Podłączamy go pomiędzy zacisk na młoteczku przerywacza a masę.W odpowiednim momencie zapłonu miernik przestaje piszczeć czyli sygnalizować przejście.
Musimy ustawić tłok w GMP, w tym celu do głowicy wsadzamy coś do odmierzenia (może to być suwmiarka).Obserwujemy w jakim momencie zaczyna się rozwierać przerywacz,w przypadku MZ jest to gdy tłok znajduje się na 3mm przed GMP.Jeśli przerwa następuje później niż 3mm to przesuwamy płytkę w prawo,robimy to stopniowo pamiętając o dokręceniu śrubki mocującej po każdym przestawieniu.Jeżeli przerwa następuje później to postępujemy w odwrotny sposób niż wcześniej czyli przesuwamy płytkę w lewo.Jesli jeszcze coś jest nie tak to ustawiamy przerwę do tego momentu aż rozwarcie zacznie się na 3mm przed GMP.

Obrazek

Ponieważ nie miałem pod ręką suwmiarki w tym wypadku posłóżyłem sie małym śrubokrętem :D

Obrazek

Śruba zaznaczona na czerwono jest to śrubo mocująca natomiast ta zaznaczona na czarno służy do regulacji.

Narzędzia potrzebne do ustawienia zapłonu:
1.płaski śrubokręt.
2.miernik elektryczny
3.klucz płaski 14.
4.suwmiarka
5.szczelinomierz

Tekst został napisany przy małej pomocy Klinara (ustawienie przerwy na przerywaczu).Szczególy w moim temacie o Komarze i MZ.

Tekst został napisany tylko i wyłącznie dla www.motomaniacy.com Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Ustawienie zapłonu z MZ

Postprzez Pani Kontekstowa » 28 paź 2007, o 21:57

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Adrian.K. » 28 paź 2007, o 23:00

Spoko tuorial napewno jakiemys posiadaczowi MZ sie przyda
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Adrian.K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1292
Dołączył(a): 10 kwi 2007, o 20:50
Lokalizacja: z za winkla

Postprzez KLINAR » 28 paź 2007, o 23:14

hehe widze że zdjecie z zaznaczonymi punktami przezemnie przydało sie :) Pozatym nie musiałeś pisać ze tekst został napisany przy mojej pomocy bo ameryki nei odkryłem, predzej czy pozniej sam wpadłbys na to ;) Ale dzieki za pamiec :P Pozatym wszystko ładnie opisane, posiadacze WSK 175 równiez skorzystaja z tego poradnika ponieważ tam zapłon a scislej mowiac platynki ustawia sie tak samo :)
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Koner » 28 paź 2007, o 23:19

Może i bym wpadł na to jak to się ustawia ale tak to już miałem pewność i wiedziałem że raczej kęcąc tymi śrubkami na pewno nic nie przestawię :)
A drugiego zdjęcia już nie przerabiałem tylko odnalazłem te w moim temacie i poprostu dałem opis co do czego :D
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez pawel615 » 29 paź 2007, o 22:41

no juz sporo o ustawianiu zaplonu
szkoda tylko ze niema fotek

[ Dodano: 29 Paź 2007, 21:41 ]

a sa
nie wczytaly mi sie :(
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez endek » 29 paź 2007, o 22:46

no racja tutek dobrze odpisany tyle tylko Koner jesli bys mógł to wspomóż go fotkami (bedą dodatkiem):wink:
pozdro

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Koner » 29 paź 2007, o 22:48

Ale fotki przecież są :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez pawel615 » 29 paź 2007, o 22:51

no juz wiemy tylko jak sie wejdzie to sie nie odrazu wczytuja
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez Czeslaw666 » 7 lis 2007, o 20:55

Przyda się też posiadaczą IŻa, ponieważ prądnica od MZ pasuje idealnie do IŻa.
Avatar użytkownika
Czeslaw666
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 17 lip 2007, o 16:43
Lokalizacja: Jaworzyna Śląska


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości