Zapłon Komara i przyrząd do ustawiania.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Zapłon Komara i przyrząd do ustawiania.

Postprzez Phantom » 8 lis 2007, o 01:20

Ponieważ co rusz pojawia się temat ustawienia zapłonu postanowiłem trochę dopomóc w tej sprawie.
Oto przyrząd:
Obrazek

Żeby wejść w posiadanie takiego czegoś,potrzebujemy:starą świecę,kawałek drutu o średnicy 6mm i korek od buteleczki z lekarstwem.
Z narzędzi potrzebny jest młotek,śrubokręt z dobrej stali lub jakiś wybijak,wiertarka z wiertłem 3mm,okrągły pilniczek,skalpel lub nożyk i piłka do metalu.No i ok.1-1,5 godz czasu.
Zaczynamy od rozbicia izolatora:

Obrazek

Uzyskujemy takie "cuś":

Obrazek

Odrywamy elektrodę dolną i ucinamy to co było schowane w porcelanie:

Obrazek

Kolejną czynnością jest zagrzanie korpusu świecy palnikiem lub-w moim przypadku-nad gazem:

Obrazek

Teraz należy gorący element wrzucić do zimnej wody:

Obrazek

Ostatnie czynności są ważne,ponieważ zagrzanie i gwałtowne ostudzenie powoduje,że porcelana staje się słabsza.Próbowałem ją pokruszyć wcześniej i ze śrubokręta zrobił mi się "pędzel".Skutkiem obróbki termicznej widocznie pojawiły się jakieś mikropęknięcia,dzięki którym łatwiej poszło.Ale to nie wszystko-teraz wiercimy wiertłem 3mm resztkę górnej elektrody:

Obrazek

Sorry za jakość tego zdjęcia,ale mam tylko jedno gniazdko w piwnicy,więc jak wierciłem,to nie mogłem świecić.Wiercimy po to,żeby kruszona porcelana miała gdzie "uciec".Wydłubujemy resztki porcelanki:

Obrazek

I uzyskujemy takie coś:

Obrazek

Teraz zdobywamy korek od lekarstwa.U mnie zginął niepostrzeżenie,kiedy nikogo nie było w pobliżu :twisted:

Obrazek

Zdobyłem również aluminiowy drut 6mm.To takie coś,na czym niewiasty robią szaliki i skarpetki.Teraz pozostaje te trzy elementy połączyć w całość:

Obrazek

W tym celu w korku robimy dziurę o średnicy naszego pręta.Użyłem do tego skalpela i pilniczka,ponieważ zależało mi na tym,żeby pręt przesuwał się z lekkim oporem,tzn.nie opadał pod własnym ciężarem:

Obrazek

Obrazek

Przyszedł czas na wyskalowanie naszego przyrządu.Jak widać,użyłem do tego celu zwykłej podziałki i nożyka.Ponacinałem takie kreski co 1mm:

Obrazek

Osadziłem korek w górze korpusu i przyciąłem pręt na długość 7cm:

Obrazek

Ten korek nie musi być akurat taki.To miałem pod ręką(tzn.w szafce z lekami)Chodzi o to żeby uzyskać u góry jakąś równą powierzchnię.Może to być "korkowy" korek albo jakiś styropian wepchnięty do korpusu i zeszlifowany na równo.
Następnie lekko rozklepałem dolny koniec "czujnika",żeby nie wypadł i gdzieś nie zginął:

Obrazek

Przyrząd gotowy!
Jeżeli teraz wkręcimy go w miejsce świecy,to tłok popchnie czujnik w GMP (ZZ) i on w tej pozycji zostanie.Dlatego ważne było,żeby drut nie latał pod własnym ciężarem.Cofamy magnetem tłok w dół i wciskamy czujnik o 1,5mm,czy ile tam chcemy,w czym pomaga skala wydrapana na czujniku.
Tu są 2 zdjecia,niestety bez głowicy,bo nie mam zapasowej,a moto już na zimę opatulone.Jak się dobrze przyjrzeć to widać różnicę w położeniu czujnika:

Obrazek

Obrazek

W rzeczywistości widać to zupełnie dobrze.
Teraz ustawianie zapłonu.Co to jest-każdy doskonale wie.Starałem się,żeby było widać przerywacz:

Obrazek

Pozyskujemy jakiś cienki papierek,np.z paczki papierosów:

Obrazek

I wkładamy między platynki:

Obrazek

Przyrząd wkręcony w głowicę,tłok cofnięty w dół przez pokręcenie magnetem w LEWO,czujnik wciśnięty o 1,5mm,zatem teraz przykładamy palec do czujnika i pokręcamy magnetem w PRAWO,aż nie poczujemy,że tłok dotknął czujnika.Wówczas lekko pociągamy papierek w przerywaczu sprawdzając,czy daje się wyciągnąć.Jeżeli siedzi mocno,to luzujemy 3 śruby mocujące podstawę aparatu zapłonowego:

Obrazek

I przekręcamy podstawę(samą podstawę-nie magneto!)
Żeby przyspieszyć zapłon W LEWO:

Obrazek

Żeby opóźnić zapłon W PRAWO:

Obrazek

Pokręcamy w żądaną stronę do momentu aż papierek w przerywaczu nie zacznie dawać się z oporem wyciągać.To znaczy,że przerywacz zaczyna się otwierać,czyli w tym momencie nastąpi przeskok iskry na świecy.
Pozostaje dokręcić aparat zapłonowy,wykręcić przyrząd i zastąpić go świecą.Gotowe!
Na koniec jeszcze przypomnienie:Jeżeli zapłon jest ustawiony bez zarzutu,to warto zaznaczyć jego położenie nabijając kreskę:

Obrazek

Jej druga część powinna być na karterze,tam gdzie opiera się iskrownik.
Warto też-skoro już kapa jest odkręcona-kapnąć kroplę oleju na poduszkę smarowniczą:

Obrazek

Byle nie przesadzić z ilością,żeby przerywacz i wszystko wkoło się nie zachlapało.
Życzę powodzenia,zwłaszcza początkującym Motomaniakom,z myślą o których druga część tekstu została napisana.Stare wygi zapewne to wiedza.

Tekst został napisany wyłącznie dla Forum Motomaniacy i jest prawem chroniony.Stąd jego kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody jest nielegalne.
Jestem patriotą! Łapy precz od mojej Ojczyzny!!!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Phantom
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2431
Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:31
Lokalizacja: Gałąźnia
Pochwały: 19

Zapłon Komara i przyrząd do ustawiania.

Postprzez Pani Kontekstowa » 8 lis 2007, o 01:20

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Koner » 8 lis 2007, o 01:30

No naprawdę świetnie ,fajnie ,ciekawie ,zrozumiale napisany, bardzo przemyślany tutek :) Jak najbardziej pochwała Ci sie za to należy.Teraz sumują to z innymi tutkami na ten temat nowi użytkownicy nie będą mieli chyba już żadnych wątpliwości bo wszystko jest napisane bardzo prosto i są fotki ,co jest ważne dla nowych użytkowników,którzy jeszcze nie znają się na rzeczy.naprawdę świetnie to napisałeś :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Phantom » 8 lis 2007, o 01:34

Dzięki za uznanie! :)
Fotek może aż za dużo,ale to łatwiej zapamiętać jak się zobaczy,dlatego nawet te proste czynności uwieczniłem.
Jestem patriotą! Łapy precz od mojej Ojczyzny!!!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Phantom
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2431
Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:31
Lokalizacja: Gałąźnia
Pochwały: 19

Postprzez Koner » 8 lis 2007, o 01:36

Od przybytku głowa nie boli :) A przynajmniej jest wszystko krok po kroku i raczej nikt się nie przyczepi że czegoś nie ma i nie będzie miał żadnych wątpliwości,a co najważniejsze poradziłeś sobie bez silnika :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez pawel15 » 8 lis 2007, o 10:29

Tutek świetny wszystko jasno i przejrzyście opisane :). Pochwała jak najbardziej zasłużona.
Phantom napisał(a):Ostatnie czynności są ważne,ponieważ zagrzanie i gwałtowne ostudzenie powoduje,że porcelana staje się słabsza.Próbowałem ją pokruszyć wcześniej i ze śrubokręta zrobił mi się "pędzel".Skutkiem obróbki termicznej widocznie pojawiły się jakieś mikropęknięcia,dzięki którym łatwiej poszło.Ale to nie wszystko-teraz wiercimy wiertłem 3mm resztkę górnej elektrody:

A jak by tak tą porcelanową końcówkę oblać benzyną i potem wrzucić do zimnej wody?
P.s: Phantom nie pal tych Męskich ;). Jeżeli oczywiście to Twoje ;)
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Phantom » 8 lis 2007, o 10:57

Obawiam się,że benzyna może nie dać odpowiednio wysokiej temperatury.Ale można świecę do pieca na trochę wrzucić albo w ognisku zagrzać.
A gdybym nie palił "Męskich",to skąd wziąłbym taki cienki Papierek? :wink:
Ale zgadzam się-mądre to to nie jest...
Jestem patriotą! Łapy precz od mojej Ojczyzny!!!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Phantom
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2431
Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:31
Lokalizacja: Gałąźnia
Pochwały: 19

Postprzez Marcek » 8 lis 2007, o 13:51

Świetny tutek :) Też używałem podobnego przyrządu do ustawiania zapłonu, jest dużo poręczniejszy niż suwmiarka.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Aleksander » 8 lis 2007, o 18:21

mam taki sam tylko zmaist zaslepki od lekoów przylutowałem blaszke
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Postprzez ronio » 8 lis 2007, o 19:10

Super tutek naprawde sie postarałeś sprobuje jutro cos tkaiego zrobic, nie wime czy mi się uda :P
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Mateusz » 8 lis 2007, o 19:22

Uwielbiam takie tutoriale. Wszystko jak na dłoni, i te zdjęcia pokazujące dokładnie co należy zrobić :P SUPER! :yes:
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Phantom » 8 lis 2007, o 19:49

Niezmiernie mi miło,że Wam się podoba. :D
Na przyszłość również się postaram o bogatą dokumentacje fotograficzną
Dzięki! :)
Jestem patriotą! Łapy precz od mojej Ojczyzny!!!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Phantom
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2431
Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:31
Lokalizacja: Gałąźnia
Pochwały: 19

Postprzez Rajfus » 8 lis 2007, o 21:32

Też kiedyś myślałem nad takim użadzeniem ale nie wiedziałem jak wybić
porcelane ze świecy. Phantom tutek pierwsza klasa i jeszcze lepiej
Avatar użytkownika
Rajfus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 19 maja 2007, o 16:29
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pojazdy: Romet Ogar 200 "bzyk"

Postprzez Piotrek » 8 lis 2007, o 22:38

Mateusz napisał(a):Uwielbiam takie tutoriale.


Jak również bo..

Mateusz napisał(a):Wszystko jak na dłoni, i te zdjęcia pokazujące dokładnie co należy zrobić


Czyli jednym słowem tutorial z prawdziwego zdarzenia. Dzięki
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez pawel615 » 8 lis 2007, o 23:03

no wiec jutro mam przyrzad :D
tylko sie dokladniw wczytam
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez Marek » 9 lis 2007, o 01:24

Tutek sie przyda do gokarta :]

a tak wyglada moje "urzadzonko" zrobilem je sobie gdy mi silikon podsychal :D czyli jakies 30 min (15min budowa, 15min faja, napic sie cos zjesc) :

Obrazek

troszke zmienilem konstrukcje otoz zamiast preta uzylem sruby M6 i nakretki na sprezynce (ochrona przed samowolnym przekreceniem) i jak mam tlok w gmp ustawiam nakretke tak ze sruba dotyka tloka, mierze suwmiarka ile tego mam dodaje ( 1.4-1.8 mm dla Simsona, 2.8-3mm dla Rometa) i ustawiam wyprzedzenie zaplonu
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 120 gości