Czyszczenie kranika w romecie

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Czyszczenie kranika w romecie

Postprzez Łukasz K. » 9 gru 2007, o 09:14

Aby wyczyścić kranik w ogarze najwygodniej jest zdjąć bak i odkręcać wszystko na stole.
A teraz jak rozebrać i wyczyścić kranik:
1. Odkręcamy odstojnik
Obrazek

2. Odkręcamy śrubę mocującą kranik przy baku(klucz 17)
Obrazek
3. Odkręcamy śrubki mocujące części ruchome kranika
4. Wyjmujemy wszystko
5. Po wyjęciu wszystkiego kranik powinien wyglądać tak
Obrazek
6. Czyścimy dokładnie wszystko w benzynie, dmuchamy sprężonym powietrzem lub odtykamy jakimś gwoździem. Aby go złożyć wkładamy najpierw tą papieropodobną uszczelkę, potem podkładkę, potem część właściwą i to mocowanie do śrub. Przykręcamy odstojnik i przykręcamy mocno do baku.

P.S Śruba mocowania ma lewy gwint, więc żeby odkręcić trzeba kręcić w prawo.
P.S #2 Mój pierwszy tutorial więc proszę o wyrozumiałość :wink:
Ostatnio edytowano 30 sty 2008, o 23:00 przez Łukasz K., łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Czyszczenie kranika w romecie

Postprzez Pani Kontekstowa » 9 gru 2007, o 09:14

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Rajfus » 9 gru 2007, o 12:49

no napewno niedoświadczonym przyda się ten tutorial,chociaż czyszczenie kranika nie jest takie bardzo trudne :)
Avatar użytkownika
Rajfus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 19 maja 2007, o 16:29
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pojazdy: Romet Ogar 200 "bzyk"

Postprzez marcing17 » 9 gru 2007, o 13:23

Tutek spoko chociaż zdjęcia trochę słabe.

Konek456 napisał(a):dmuchamy sprężonym powietrzem lub jakimś gwoździem


Rozumiem że mam przedmuchać kranik gwoździem? :D :joke:
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez adam1993 » 4 sty 2008, o 18:12

no nie wiem czy takie łatwe ja będąc w 3 klasie podstawówki kran i bak i chyba gaźnik umyłem w wodzie :oops: i jakoś takoś tatuś musiał wszystko poprawiać :P i dostałem naukę "pamiętaj kierowco młody części związanych z benzyną nie wkładaj do wody
zaproszenia lockerz: http://adlock.50gigs.net/
Avatar użytkownika
adam1993
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 134
Dołączył(a): 30 paź 2007, o 19:57
Lokalizacja: Krzyż Wielkopolski

Postprzez SVIPER » 10 sty 2008, o 21:19

Tutek krótki, ale na temat. Wg. mnie dosyć dobrze zrobiony i dla laików w sam raz. :wink: Tylko fotki jak już dałeś to mogłyby być lepszej jakości... :| Poza tym naprawdę wszystko jest w miarę wyjaśnione. Ogólnie OK (miejmy nadzieję, że dzięki temu nie będa pojawiały się posty na ten właśnie temat :| )
pozdro :)
ROMET 50-T-1 :)
Avatar użytkownika
SVIPER
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 sty 2008, o 20:30
Lokalizacja: Zambrzyniec

Postprzez Łukasz K. » 30 sty 2008, o 23:02

Odświeżam tutka :) Komentujcie ;]
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Postprzez wafel_15_84 » 23 cze 2008, o 10:18

Między częścią włąściwą jak to napisałeś a mocowaniem do śrub powinna być jeszcze cięniutka podkładka.Nie widzę jej na zdięciu.Dla niedoświadczonych tutek może być.
Avatar użytkownika
wafel_15_84
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 19 cze 2008, o 21:03
Lokalizacja: Wronki

Postprzez Aleksander » 27 cze 2008, o 20:08

ja jeszcze dodam że jeżeli wam kapie benzyna z gaznika na pozycji kranika "Z" czyli zamknienty to ni jest to wina pływaka tylko mała gumowa uszczelka kranika z 4-ma oczkami ewnetualnie można ja bardziej docisnać śrubami
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Postprzez pawel15 » 27 cze 2008, o 20:27

Aleksander napisał(a):ja jeszcze dodam że jeżeli wam kapie benzyna z gaznika na pozycji kranika "Z" czyli zamknienty to ni jest to wina pływaka tylko mała gumowa uszczelka kranika z 4-ma oczkami ewnetualnie można ja bardziej docisnać śrubami

Już lepiej te uszczelkę wymienić- jest tania a naprawdę pomaga :). Ja u siebie w WSK wymieniłem tą uszczelkę to kranik od razu stał sie suchy(wcześniej pokryty wachą i tłusty). A co gorsze paliwo może uciekać przez nieszczelny kranik- i to spore ilości.
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Aleksander » 27 cze 2008, o 20:50

dokładnie a przed wymiana niewiadomo skąd ten smród i plama na betonie
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości