porównanie tłoków-made in PRL oraz made by Almot like PRL

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

porównanie tłoków-made in PRL oraz made by Almot like PRL

Postprzez Mariusz » 15 gru 2007, o 14:17

witam. a więc kupiłem dawno dawno temu, a jakiś rok temu, tłok z agmotu almotu. dałem całe 15 złotych, tłok był ciężki jak ch.j, miał ścianki grube na kilka mm, i puchnął... jednak wiele osób na forum twierdzi (ło) że tłoki a almotu to całkiem inna klasa niż innych marek... ja miałem bardziej negatywną opinię, ale jako że muszę, a raczej chcę zrobić remont to postanowiłem nabyć taki tłoczek :) poszedłem do sklepu z częściami do starszych motorków, i poprosiłem o tłok Almotu. nagle Zonk-gościu mówi że są 2 typy. jeden technologią jak inne prywaciarskie firmy za dychę, i ma też perełki a mianowicie z form ZMD... no i wszystko się wyjaśniło 8) szkoda tylko że za ten a'la PRL liczą sobie aż 27 złotych :/ tak czy siak nabyłem go, i mam nadzieję go niebawem przetestować. będę rozwijał to porównanie, dodam jeszcze zdjęcia tłoka odchudzanego ale pierwszej wersji tej całkiem prywaciarskiej.

CENA:
tłok ZMD: nie produkują, nie sprzedają-bezcenne 8)
tłok almot a'la ZMD: 27zł
tłok almot a'la inne marki: 10zł
KOŁKI ZAMKÓW:
tłok ZMD: oryginalne kwadratowe :)
tłok almot a'la ZMD: okrągłe ścięte u dołu jakąś szlifierką czy czymś :lol:
tłok almot za dyche: okrągłe
WAGA/MASA:
tłok ZMD: 65g
tłok almot a'la ZMD: wyczuwalnie lżejszy od ZMD
tłok almot podróba: ze 75 gram jak nie więcej :/

poza tym tłok almotu jest z 3-4mm niższy od oryginalnego! nie wiem jak z tym podróbkowym, ale ten jest wyraźnie niższy!
poza tym ten almotowski ma deczko grubsze ścioanki, i ładnie sfazowaną dolną krawędź płaszcza :)
co ciekawe ma też bardziej wypukłe denko


ogólne porównanie:
Obrazek
Obrazek
kołeczki:
Obrazek
Obrazek
pierścionki:
Obrazek
Obrazek
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

porównanie tłoków-made in PRL oraz made by Almot like PRL

Postprzez Pani Kontekstowa » 15 gru 2007, o 14:17

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Komarcio » 15 gru 2007, o 14:54

Ja mam tłok Almot 55 ccm i nie ma żadnych problemów. Nie puchnie ani nic z tych rzeczy. Moto ma po nagrzaniu wyczuwalnie wyższą niż oryginał moc i tak zostaje, nieważne czy przejade 4 czy 40 km.
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Wojteeek » 15 gru 2007, o 15:41

Komarcio napisał(a):Ja mam tłok Almot 55 ccm i nie ma żadnych problemów. Nie puchnie ani nic z tych rzeczy. Moto ma po nagrzaniu wyczuwalnie wyższą niż oryginał moc i tak zostaje, nieważne czy przejade 4 czy 40 km.


Dokładnie, popieram w 100 %. Mój 2350 z tym zestawem jest identiko.
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Postprzez Mariusz » 15 gru 2007, o 15:59

a jakie macie tłoki? te z form a'la ZMD czy te z grubymi ściankami?
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Komarcio » 15 gru 2007, o 16:26

1. Nie sprawdzałem
2. To jest zestaw 55 (niby 60 ccm), więc raczej to nie będzie ZMD :mrgreen:
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Mateusz » 15 gru 2007, o 16:41

Fajnie że ktoś to wreszcie wyjaśnił :D Bo kupiłem kiedyś to prywaciarskie gówno, i okazało się że tak jak zauważył marycha tłok był cięższy, krótszy i miał inaczej zrobione te wcięcia na dole. Nie zaryzykowałem montażu tego tłoka, poczekałem i udało się kupić nowy z PRL'u :wink:

025 do dziś na nim jeździ. Teraz też mam kłopot, muszę kupić drogi nowy oryginalny do 019... :?
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Mariusz » 15 gru 2007, o 17:07

zobaczę jak ten sie spisuje, martwi mnie tylko dość jasny kolor, ale tak to oprócz tego że krótszy wygląda jak z PRL :yes: ma nawet logo ZMD od spodu na płaszczu :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez ABRUZZI » 15 gru 2007, o 17:36

ja jeszcze jeżdżę na tłoczku z prl-u więc nie wiem jak się spisują inne tłoki ale nidługo się przekonam bo czeka mnie remont silnika i szlif prl-owskiego cylindra
Avatar użytkownika
ABRUZZI
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 19 lip 2007, o 09:32
Lokalizacja: Rogowo

Postprzez Mariusz » 15 gru 2007, o 18:41

kurcze! tak w tym sklepie nieo zwróciłem uwagi, a tłok kupiłem NC :/ a cylinder mam NB, no i jeszcze zużyty... więc komprecha będzie gorsza... co teraz zrobić? iść odmienić? kurde, już raz odmieniałem jak mi sie nie podobało pasowanie sworznia :/
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Hinol » 17 gru 2007, o 08:53

Ja miałem w swoim 55 takjak u ciebie: Denko było bardziej wypukłe i nóżki krótsze (ale tylko o 1mm). Spójrz na to z innej strony - już nie musisz podcinać nóżek do tuningu Sałka. :wink:

A tłok oczywiście wymień, bo inaczej nici z kompresji i porządnego jeżdżenia. 8)
Avatar użytkownika
Hinol
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 572
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Postprzez ronio » 17 gru 2007, o 15:53

A ja kupiłem na złomie nowke nie uzywany tlok ZMD za 2zł :D
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Wojteeek » 17 gru 2007, o 18:26

Hinol napisał(a):Ja miałem w swoim 55 takjak u ciebie: Denko było bardziej wypukłe i nóżki krótsze (ale tylko o 1mm). Spójrz na to z innej strony - już nie musisz podcinać nóżek do tuningu Sałka. :wink:

A tłok oczywiście wymień, bo inaczej nici z kompresji i porządnego jeżdżenia. 8)


Czyli w sumie ten 55 jest dobry.
Nozki sa krotsze bo tloki sa takie same i do Rometa i do Komara. A przez to denko komprecha winna być lepsza nie ? :D
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Postprzez Alonzo » 17 gru 2007, o 18:41

ja mialem oryginalny zmd i mam ten nowy i ten moj zmd ma cieniutkie scianki no i pod dziura na sworzen nie ma nalaze tego aluminium jako wzmocnienie tylko tak cienka kolumienke jest ewidentnie lzejszy ale tez wyzszy niz ten nowy
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez pierdlik » 23 gru 2007, o 17:24

Z tego co widzę to stary tłok ZMD był dłuższy od spodu z taka obręczą i miał denko inaczej uwypuklone a reszta to to samo.
pierdlik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 192
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 03:13
Lokalizacja: Nockowa

Postprzez Conqeror » 24 gru 2007, o 01:46

KIedyś założyłem tłok z PRlu oraz pierścionki . Przejechałem z 10 km dotarcia a potem do max. Tak dobrze szedł że porównyałem go z jawką . 2 osoby pod góre na 2 biegu bez żadnych problemów. Po 400 km padł koszyczek sprzęgłowy i tryb od skrzyni biegów . Nie wiem jak to sie stało że byłtak ***... mocny ale już potem nigdy tego nei uzyskałem i w żadnym romecie/ komarze tego nie spotkałem
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości