porównanie tłoków-made in PRL oraz made by Almot like PRL

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Mariusz » 25 gru 2007, o 19:43

Z tego co widzę to stary tłok ZMD był dłuższy od spodu z taka obręczą i miał denko inaczej uwypuklone a reszta to to samo.

Hinol miał chyba obręcz od spodu, ale ja ile na żywo PRLowskich tłoków widziałem, a sporo widziałem, tak ani r4azu takiej obręczy nie widziałęm :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Pani Kontekstowa » 25 gru 2007, o 19:43

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mateusz » 22 lut 2008, o 15:49

Odświeżam temat, ponieważ mam do nabycia dosyć ciekawy tłoczek.
Według zapewnień właściciela, tłok ma 12 lat i jest na IV nad wymiar (czyli tak zwana "60siątka"). Daje zdjęcia do oceny specjalistów, dla mnie wygląda na towar, który warto kupić i przeszlifować oryginalny cylek pod niego ;)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Koner » 22 lut 2008, o 15:57

Według mnie opłaca się go kupić bo wygląda naprawdę dobrze i widać że nie jest to takie "byle co" co robią teraz.Może nie jest aż tak super dopracowany jak te stare tłoki ale lepszego chyba nie znajdziesz :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Mateusz » 22 lut 2008, o 16:08

Koner napisał(a):Może nie jest aż tak super dopracowany jak te stare tłoki ale lepszego chyba nie znajdziesz :)


Dokładnie, niby można kupić na allegro ale raczej jakoś nie mam zaufania do obecnej produkcji...

Czekamy co marycha_zielarz napisze w tym temacie :>
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez ronio » 22 lut 2008, o 16:38

Hmm ja mam nowiutki nie uzywany tloczek made in PRL i on sie tak nie swieci.. jest tkai matowy
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Junak » 22 lut 2008, o 19:22

mmm ja szukałem tłoka na IV nadwymiar, nigdzie nie mogłem znaleźć a mam taki dobry cylinder tylko brakuje mi do niego tłoka
Junak - legenda polskich szos
Avatar użytkownika
Junak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 866
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 20:46
Lokalizacja: Kruszyna(koło Sulechowa)
Pojazdy: FSO 125p, Komar, Junak M10, Jawa TS350

Postprzez Alonzo » 22 lut 2008, o 19:30

hmm wyglada dziwnie, te nadlewy takie niedokladne, wokol dziurki sworznia tak nieprecyzyjnie gleboko wykonane (bedzie lzejszy pewnie :D ) scianki tak samo grube jak w nowych, swieci sie jak nowe, hmm dla mnie wyglada tak samo jak te nowe jedyne co w nim dobre to to ze nie ma tych wzmocnien nad dziurka na sworzen czyli bedzie lzejszy, ja bym jeszcze go odchudzil i moze byc ten tloczek chociaz puchl bedzie tak samo jak nowe pewnie
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Mateusz » 22 lut 2008, o 19:41

Właśnie, dziwny ten tłoczek jest. Spora zagadka, jednak mam jeden argument potwierdzający że tłok nie jest z tych produkowanych obecnie.

Te nowe mają takie prążki po całości, a ten ich nie ma :idea: :wink:
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Alonzo » 22 lut 2008, o 19:56

bo jest polerowany pewnie, te prazki to pozostalosci po tokarce, ten widac zostal jeszcze wypolerowany pewnie dlatego ze te prazki z czasem docierania sie poleruje same i tlok robi sie mniejszy i traci wymiar, z tym tak nie bedzie przez to bo zostal wytoczony ciut wiekszy i wypolerowany do wymiaru odpowiedniego :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Adi.G. » 22 lut 2008, o 19:58

Powiedz ile chce za ten tłok, u mnie w sklepie są tłoki ak12, i wylane zą napisy zbw tłoczek jest bardzo ładny identyko jak te z prlu jak mama przyniesie aparat z pracy porobię i wrzucę fotki
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Mariusz » 22 lut 2008, o 21:50

no mnie sie wydaje nieco dziwny ten tłoczek. zależy ile chce ten kolo za niego, bo jak do 3 dych to to może nie być zła oferta, ale jeśli więcej niż 27zł to kup "łona bi ZMD" :P w sumie to ten łona bi jest dokładniej wykonany z tego co widzę, ale daje nadzieje na drugiej stronie denka liczba 89 u ciebie, bo na łona bi jest 10... poza tym to chyba nei robili wtedy IV nadwymiarów więc to już jest myk :P no i przemyśl to bo szkoda cylka z idealntymi gwintami (bo znając ciebie tylko taki zastosujesz) na tłoczek który może spuchnąć... a PRL raczej nei jest, bo zobacz że kołeczki nie są kwadratowe tylko okrągłe ścięte od dołu, zupełnie jak w łona bi ZMD, poproś kolesia o dokładniejsze foto, i o wysokość tłoka od dolnej do górnej krawędzi płaszcza!
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Mateusz » 26 lut 2008, o 20:40

Odświeżam temat: Kupiłem tłok za 20 zł.
Myślę że cena do zniesienia, zobaczymy czy coś z tego będzie :>
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Koner » 27 lut 2008, o 20:00

Według mnie powinien się dobrze sprawdzić,a nawet jak będzie coś nie tak to te 20zł to nie jest jakiś majątek :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Mateusz » 6 mar 2008, o 20:01

Odświeżam temat. Przyszedł tłok i sam nie wiem co o nim myśleć. Wymierzyłem go, okazało się że zamiast tłoka na IV nad wymiar, otrzymałem tłok na II nad wymiar :roll:

Tu macie dokładne wymiary:
Obrazek

Fotka zamków (widać że są szlifowane tak jak w a'la ZMD):
Obrazek

A tu reszta fotek:
Obrazek Obrazek Obrazek

Wygląda jakby był polerowany...
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Alonzo » 6 mar 2008, o 20:06

tak jesli ma 39mm srednicy to IV szlif, jeden szlif to 0,25mm :D a skoro nominal ma 38mm :D nadal sie swieci a czy byl polerowany to mozna poznac po tym czy ma slady po tokarce czy nie :P to co w nim dobre ma to wglebienie przy rowku na sworzen co poprawia smarowanie no i tlok jest lzejszy :D jeszcze jaka jest grubosc plaszcza tzn jak jest ciezki :)
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 103 gości