REMONT S-38 I POCHODNYCH+FILM

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

REMONT S-38 I POCHODNYCH+FILM

Postprzez Adi.G. » 15 kwi 2007, o 00:25

Wielu z użytkowników tego forum posiada komary, a w komarach silniki s-38, lub pochodne np. 023, 017. Ta treść zoobrazuje wam w jaki mniej więcej sposób można samemu przeprowadzić remont
swojego ukochanego silniczka.Więc zacznijmy:

LINK DO FILMU- viewtopic.php?p=26424#26424

Dzięki koledze hajdukowi film w całości można pobrać z linku:
http://www.mediafire.com/?myyfwgcjznm

Najpierw wymontowywujemy silnik z ramy. Jest to czynność bardzo prosta. Przed przystąpieniem do wymontowania silnika spuszczamy olej ze skrzynki biegów. Najlepiej wykonac to po krótkiej jeździe, gdyż ciepły olej jest wtedy rzadszy i łatwo spływa. Po tym rozłączamy kolejno następujące częśći:
- rurę wydechową z silnika
- przewód paliwa z gaźnika (ew. wykręcamy cały gaźnik)
- wykręcamy przepustnicę
-linkę sprzęgła
- łańcuch napędowy (gdy mamy go na tzw. "spinkę")

Po wykonaniu tych czynnośći zdejmujemy lewą pokrywę silnika:
1. zdejmujmy koło zamachowe ( należy używać odpowiedniego ściągacza!!)
2. Rozłączamy instalację elektryczną od iskrownika
3. ściągamy iskrownik, który jest przymocowany 3 śrubami.
4. Zdjemujemy linkę zmiany biegów- należy ustawić na 2 bieg, wyciągnąć przesuwkę zmiany biegów za pomocą śrubokręta, lub haczyka na zewnatrz i wychaczamy koniec linki z dzwigni.Po tym spoglądamy na silnik czy już jest "goły" i gotowy do demontazu z ramy. Jeśli tak to odkręcamy kluczem 14 nakrętki śrub mocujących silnik, po czym wyciągamy najpierw dolną a
następnie górną śrubę i wyjmujemy silnik z ramy motoroweru.

Ok pierwszą część mamy już za sobą :)

Po wyciągnięciu silnika z ramy umiejscowiamy go w wygodnym dla nas miejscu, np na stole :)
Najpierw demontujemy prawą pokrywkę, od strony sprzęgła. Ujawnia nam się taki widok:

Obrazek

Zaznaczone na czerwono zawleczki wyjmujemy za pomocą kombinerek. Robimy to ostrożnie gdyż sprężyna sprzęgła może nam nagle wyskoczyć !
Po tym odkręcamy śrubę mocującą sprzęgło do wału korbowego i demontujemy całe sprzęgło. Po tym mamy taki widok:

Obrazek

Odkręcamy to ogromne koło zębate za pomocą np klucza nastawnego.

Ok już zdemontowaliśmy sprzęgło i iskrownik. Teraz musimy ściągnąć głowice, cylinder i tłok ( jeśli chcemy go wymienić na nowy)

Odkręcamy cztery nakrętki za pomoca klucza nasadowego (10) po czym ściągamy kolejno głowicę, podkładkę uszczelniającą i cylinder. Przy odrywaniu głowicy od cylindra nie wolno wbijać pomiędzy nie żadnych narzędzi metalowych, ani udeżać w głowicę młotkiem. Możemy go delikatnie obstukać drewnianym lub gumowym młotkiem.
Po demontażu cylindra pojawia nam się tłok w całej swej okazałośći. Oceniamy jego stan. Jeśli jest cały opalony (czarny) powinniśmy go wymienić na nadwymiarowy, a cylinder oddać do szlifu. Jeśli zaś tłok nie jest cały opalony i ma czarne tylko okolice w których znajdują się pierścienie możemy darować sobe jego wymianę - w tej sytuacji nie musimy demontować tłoka- Zdejmujemy z niego stare pierścienie uszczelniające i zakładamy nowe.

Ok cylinder mamy już za sobą. Teraz zajmiemy się rozpołowieniem naszego s-38

Obrazek

Wybijamy tuleje metalowo gumowe ( X ) za pomocą młotka i kawałka rurki.
Po tym odkręcamy zaznaczone na czerwono śrubki ściskające silnik.
Po odkręceniu wszystkich śrub rozpoławiamy silnik. Jest to bardzo niełatwa czynność. Na poczatku mamy wrażenie ze silnik dalej się trzyma jak na śrubach. Obstukujemy go delikatnie gumowym lub drewnianym młotkiem.
Kładziemy silnik na stronę iskrownika. I próbujemy ściągnąć pierwszy karter. UWAGA!! Nie powinniśmy wbijać żadnych nadzędzi metalowych pomiędzy połówki silnika, gdyz to może ujemnie wpłynąć na jego szczelność. Gdy uporamy się z rozpołowieniem ukazuje nam się taki widok:

Obrazek

Ok mamy przed sobą rozpołowiony silnik co dalej wyciągamy:
-oś pedał
- choinkę
-wybierak wraz z przesuwką
-wybijamy od strony zębatki napędowej wałek główny, oraz wał korbowy ( gumowym młotkiem) .
- wybijamy wszystkie łożyska ( jeśli chcemy je zmienić) i simmeringi
Mamy przed sobą " gołe" kartery, teraz czyścimy je w nafcie czy innym rozpuszczalniku. Ok gdy już wyczyścimy je to tak będą wyglądać:

Obrazek

Nabijamy nowe łożyska:

Obrazek

I wkładamy kolejno tryby:
-wałek główny
-wybierak wraz z przesuwką i sprężynką
-choinkę
-oś pedałów
-nabijamy tryb mocowania koła zębatego w prawy karter
-Wbijamy wał w lewy karter

Wygląda to tak po złożeniu:

Obrazek

Jak widać na powyższym zdięciu zastosowałem wysokiej klasy silikon żaroodporny. Możemy składać również na hermeticu i uszczelkach papierowych- jak kto woli.

Ok po naniesieniu sylikonu musimy się zmierzyć z złożeniem tego w kupę.

Ustawiamy silnik najlepiej na specjalnym podeście i nakładamy prawy karter na lewy. Robimy to bardzo ostrożnie i precyzyjnie. Po złożeniu całości zabieramy się za skręcanie połówek. Zakładamy kolejno koło zębate, tuleje gumowo- metalowe i sprzęgło. Do montażu sprzęgła przydatny jest taki ściągacz

Obrazek

Nakładamy na wał kosz, później zespół tarcz i przykręcamy sprzęgło do wału. następnie wkładamy sprężynę i ustawiamy na niej tarczkę. Za pomocą ściągacza naprężamy sprężynę i wkładamy zawleczki zabezpieczające. Dajemy uszczelkę, usytowywujemy popychacz sprzęgła na smarze w dekielku i przykręcamy prawą pokrywę silnika. Następnie dajemy uszczelkę pod cylek, zakładamy cylinder ( pamiętajcie o prawidłowym usytuowaniu pierścieni!!) uszczelka pod głowice, głowica i skręacmy to 4 nakrętkami. Silniczek powinien tak wyglądać:

Obrazek

Teraz nie zostało nam nic innego jak zamontować go w ramie, założyć łańcuch dekielek, iskrownik, koło zamachowe, dekiel i gaźnik i odjazd!!
Mój zapalił na raz byłem szczęśliwy jak nigdy- życzę powodzenia w pracach remontowo-naprawzcych Adi.G.

Tekst został opracowany specjalnie dla www.motomaniacy.com kopiowanie i rozpowszechnianie na innych stronach bez zgody autora zabronione !!!
Ostatnio edytowano 6 wrz 2007, o 22:35 przez Adi.G., łącznie edytowano 6 razy
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

REMONT S-38 I POCHODNYCH+FILM

Postprzez Pani Kontekstowa » 15 kwi 2007, o 00:25

Pani Kontekstowa
 

Postprzez BaroS » 15 kwi 2007, o 00:30

No pięknie to opisałeś :wink: Na podstawie tego to chyba każdy silniczek można wyremontować :D

Właśnie przed chwilą naszła mnie taka sama myśl aby zrobić temat o remontowaniu 223, ale dokładniej to bym tego nie opisał :roll: I jeszcze te obrazujące wszystko zdjęcia :wink:

Pięknie :wink: będę z tego korzystał przy remoncie silnika WSK jak zdobędę :lol:
BaroS
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 434
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:24

Postprzez pawel15 » 15 kwi 2007, o 09:18

Temacik super :D . Juz miałem apelować do adminów o pochwałe ale widze ze zostałą przyznana i to bardzo zasłużenie :D . Artykół super. A mozna wiedzieć ile kosztuje ten
wysokiej klasy silikon żaroodporny
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Adi.G. » 15 kwi 2007, o 10:05

Dałem za niego jakieś 10~15 zł na stacji benzynowej orlenu. Jest on bezzapachowy, także nie musimy się truć smrodem octu i po zastygnięciu jest nardzo trwały i jeszcze jest odporny na temperatury rzędu 300~400 stopni. Jest to wyrób made in USA

opis sklepowy

[img][313:500]http://mojeauto.sklep.pl/images_large//pro_seal/proseal_uszczelniacz_niebieski.jpg[/img]

Tworzy elastyczną silikonową uszczelkę pomiędzy montowanymi elementami odporną na temperaturę w zakresie od -60 do 315 oC. Wytrzymuje działanie oleju, plynu przekładniwego, wody oraz płynu niezamarzającego. Twardnieje do postaci elastycznego kauczuku silikonowego, nie pęka i nie kurczy się.

Produkt o niskiej lotności - bezpieczny dla czujników pomiarowych.

Poj. 85 g
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Alonzo » 15 kwi 2007, o 10:31

no pieknie :) dobrze ze dales jako przyklejony to nie bedzie tysiaca takich samych tematow ,,a jak zrobic to czy to " , Brawo Adi :D:D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Conqeror » 15 kwi 2007, o 10:50

E no . całkiem całkiem . Musiałeś narobić troceh tych zdjęć . Artykuł znacznei lepszy od mojego
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez ronio » 15 kwi 2007, o 10:52

Mam do Ciebie pytanko, gdzie nabyles tkai sciągacz? :lol: ja bez neigo rozpolawiam silniki :(
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Adi.G. » 15 kwi 2007, o 10:56

Hehe ten ściągacz mam od dawien dawna- sam nie wiem skąd pewnie dziadek kupił gdzie na bazarze z 15 lat temu
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Marcin1993 » 15 kwi 2007, o 12:27

Bardzo podoba mi się ten post, jak najbardziej pochwała się należała ;)
Marcin1993
 

Postprzez Adamo » 15 kwi 2007, o 12:28

Bardzo ładnie opisay ten remont silnika, fajne fotki itd..Zróbcie teraz taki "leksykon" dot. remontu silnika jawki, polski silnik jest tak prosto i przejrzyście zbudowany , że trudno jest się pomylić , sprzęgło i jego napęd jest wykonane w prostszy sposób, maszynka zmiany biegów ma bardziej zwartą formę i jest umieszczona na zewnątrz skrzyni biegów pod jedną z osłon.W ogóle, gdyby polskie silniki były trochę mniej topornie zrobione i bardziej by się do nich przyłożono, to byłyby lepsze niż czeskie.W ogóle trudno by było znaleść prostszy i jeszcze łatwiejszy do naprawy silnik niż S38 i wszelkie "kwadraciaki" dezametu.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Koner » 15 kwi 2007, o 18:45

No naprawdę profesjonalny artykuł.Wszystko wyraźnbie napisane,zdjęcia.Nawet kompletny amator mają takie wskazuwki na pewno poradził by sobie z remontem.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Aleksander » 15 kwi 2007, o 19:09

No Adi widze ze nieżle się napracowaleś takie artykóly się przydają na forum :D Brawo
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Postprzez Drifter » 15 kwi 2007, o 19:15

Również pochwalam trud włożony w napisanie tego postu :) Wszystko jasno i przejrzyście napisane, na dodatek ze zdjęciami. Na pewno wielu osobom się przyda :D
Drifter
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 6 kwi 2007, o 12:37
Lokalizacja: okolice Kielc

Postprzez Mateusz » 16 kwi 2007, o 15:12

Wielkie dzięki Adi za ten temat :) Nie mówie że mi się przyda, ale wielu osobom pomoże na pewno. Swoją drogą - to chyba najdłuższy post na motomaniakach 8)
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Piotrek » 17 kwi 2007, o 00:08

Rzeczywiście jest to aktualnie najdłuższy post na forum bowiem liczy sobie (ze spacjami) 5609 znaków :D drugim w kolejności co do wielkości jest temat... również autorstwa adi'ego-12 czyli: Historie naszych motorowerów... liczący sobie również nie bagatelna ilość 4313 znaków. Tak, tak - tyle razy naciskał on swoją klawiaturę :-) :yes:

Za to wszystko ogromny szacunek dla adi'ego-12 bowiem wszystko opisuje w detalach, zaopatrza w zdjęcia oraz przestrzega zasad Polskiej pisowni i ortografii i co najważniejsze są to czysto jego teksty a nie żadne kopiuj-wklej,

Napisanie właśnie takiego tekstu spełniającego wyżej wymienione zasady średnio zajmuje około paru godzin :shock: :yes: dlatego wręcz bezdyskusyjne jest to iż ta takie coś należy się pochwała.
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości