Odnowienie "Image" naszego moto - Malowanie

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Odnowienie "Image" naszego moto - Malowanie

Postprzez Wojteeek » 16 kwi 2007, o 23:30

Wiec :

Dostajemy moto od dziadka czy kogos/kupujemy za "flaszke" - moplik przedstawia obraz nędzy i rozpaczy... Oczywiscie z silnikiem sie uporalismy, ale jak tu podrywac lachony jak farba odlazi, rdza wychodzi...
Jedyną rada na to jest malowanie.
Na poczatku rozkladamy moto na czesci pierwsze ( osobno bak, rama, wachacz itp. ( mozna przy okazji remont silnika strzelic sobie )
Trzeba pamietac ze liczy sie dokladnosc i nie ma hop-siup... Im bardziej sie przylozysz tym lepszy efekt uzyskasz...

Czas - ok. 2-3 dni ( farby musza przeschnac... )
Potrzebne rzeczy :
- Wiertarka ( ok 60-300 zl~ ) lub papier scierny ( 0,5-1zl/arkusz )
- Podklad ( spray 3 male puszki~ lub duza puszka gdy pedzlem ) ( ok. 20-40 zl )
- Szczotka druciana na wiertarke oraz reczna ( ok 3 zl )
- Farba ( 3 puszki sprayu to minimum lub jedna puszka zwyklej farby - chyba ma 1L ) ( 20-70 zl )
- Troche miejsca ( do malowania i do schniecia )

Lub nic z powyzszych i same pieniadze...

Po tym opcji jest kilka :

1) Jesli mamy pieniądze to najlepiej poszukac lakiernika - nie trzeba sie o nic martwic tylko powiemy jaki chcemy kolor i damy kase...

2) Jesli nie mamy pieniedzy a oryginalny lakier jest dobry ( to w sumie nie trzeba malowac :) to mozna tylko go zmatowic i na tym malowac ( osobiscie nie polecam - jak juz robic to dobrze i od poczatku do konca )

Matowienie : Kupujemy papier scierny ( jak wyglada wie kazdy ), grubosc - okolice 300-500 i przelatujemy nim caly motor...

Po tym mozna nakladac odrazu lakier ( podkladem bedzie stary lakier ).

(Reszta opisana nizej)

3) Jesli nie mamy pieniadzy a oryginalny lakier jest kiepski to trzeba go zdrapac, opcje sa 2 :
- Papierem sciernym ( praco i czasochlonne ale nie trzeba nakladac szpachli, osobiscie nie polecam... Idzie sie zarobic na smierc... )
- Szczatka druciana na wiertarce/Reczna - Nakladamy na wiertarke i raz-dwa-trzy zdrapujemy lakier do samej blachy... W trudniejszych miejscach reczna szczotka mozemy przejechac...

Teraz sa 2 drogi - Jesli powierzchnia jest rowna to przechodzmy dalej a jesli jest duzo wglebien, powierzchnia ma dziury itp. to wypadalo by ja zaszpachlowac...

Kupujemy szpachle ( np. taka http://foteka.pl/pokaz.php?id=8677
)
Oczywiscie odtluszczamy powierchnie i rownomiernie nakladamy szpachle ( oczywiscie czytamy co pisze na opakowania bo niektore potrzebuja specjalnego przygotowania ) przy pomocy albo szmatki albo tego specjalnego metalowego narzedzia ( znam przypadek w ktorym koles to robil duzym nozem - i tez wyszlo ) wypelniamy dziurki i braki...
Gdy szpachla wyschnie :

Nastepnie odtluczamy powierchnie - Benzyna lakowa lub srodkiem do odtluczania ( benzyna wystarcza w 100 % ). Bierzemy szmatke, nasaczamy ja benzyna i przejezdzamy po obiekcie ktory chcemy odtluscic, trzeba to zrobic pozadnie bo jak powierchnia bedzie tlusta to farba odpadnie po jakims czasie...

Podklad - Albo kupujemy podklad w sprayu ktorym jedynym plusem nad zwyklym jest to ze nie trzeba wyrownac powierchni po uzyciu ( przynajmniej tak mocno jak w zwykym ) - sprayem wychodzi dosc rownomiernie ( mam tak zrobione na czarnych elementach - nie moge nic powiedziec bo dopiero je pomalowalem ) albo podklad w puszce i malujemy pedzlem...
Nie nakladamy zbyt grubej warstwy...

Gdy wyschnie ( 1 dzien~ ) po podkladzie przjezdzamy papierem sciernym ( ok. 500 lub wyzej ) - Dosc delikatnie, az sie wyrowna...
Ponownie odtluczamy i dochodzimy do najwazniejszego :

Lakier :

Kolor jest indywidualna sprawa.
Firma - Polecam MOTIP
http://foteka.pl/pokaz.php?id=8670
Ale kazda inna ( Eurocolor, ja uzywam "craftsman" czy jakos tak i nie narzekam :) )
tez nie powinna byc zla.
Najlepiej jest gdy podklad i lakiery sa z jednej firmy ( ale nie musza... )

Podstawa dobrego pomalowania sprayem jest :
- Dobre wstrzsniecie puszka ( ok. 2-3 min )
- "Psikanie" z dobrej odleglosci ( nie zbyt blisko - ok. 25-30 cm~ )
- Oczywiscie odtluszczanie

Malujemy dlugimi pociagnieciami, spokojnie, nie spieszac sie.
Lepiej nalozyc 2-3 cienkie warstwy niz 1 gruba.

Gdy skonczymy, i farba przeschnie ( 1 dzien to optymalnie ) dobrze by bylo zabezpieczyc nasze dzielo, w tym wypadku kupujemy lakier bezbarwny ( np. akrylowy - oczywiscie jesli na wczesniejszych kolorowych nie bylo zakazanie stosowanie akrylowych na nich !!! )

http://foteka.pl/pokaz.php?id=8673
(Przepraszam za zdj. z allegro, ale mam identyczny i nie narzekam )

Oczywiscie przed malowaniem odtluszczamy powierzchnie.
Nakladamy tylko 1 warstwe bezbarwnego, nie gruba. Psikamy z duzej odleglosci i dlugimi pociagnieciami ( najlepiej np. przez cala dlugosc blotnika ).

Gdy pomalujemy i farba wyschnie ( ok. 1 dzien ) mozemy skladac motor...
Ale calkowite wyschniecie farby itp. trwa ok 1-2 tygodnie wiec jesli chcemy faktycznie tip-top to zostawiamy wszystko na jakis tydzien i dopiero potem skladamy, naklejamy naklejki itp.

Mam nadzieje ze komus sie przyda :)
Ostatnio edytowano 17 kwi 2007, o 13:48 przez Wojteeek, łącznie edytowano 1 raz
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Odnowienie "Image" naszego moto - Malowanie

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 kwi 2007, o 23:30

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Adamo » 17 kwi 2007, o 11:12

OT: Z tym podrywaniem "lachonów" to chyba trochę przesadzasz, one wolą plastikowe kibelki.Poza tym są kobiety których nie da się poderwać na nic , trzeba się za to wykazać zaradnością, inteligencją, humorem, i choć podstawową kulturą, tylko takie dziewczyny nie lubią buractwa i szpanowania czymkolwiek ...jak dobrze że jeszcze takie dziewczyny są na świecie.

Ps.Pozdrawiam moją niezastąpioną Olę :D

Co do malowania , to malowanie jakiegokolwiek pojazdu pędzlem to totalna profanacja.Jeśli już ktoś chce żeby było tanio i łatwo, to niech kupi sobie farbę w puszcze do metalu ale niech wybierze taką która jest połyskowa lub wysokopołyskowa, gdyż normalna emalia ftalowa czy olejna jest półmatowa.Warto poćwiczyć wcześniej malowanie wałkiem, oraz dobrze przygotować podłoże - klepanie, szpachlowanie , podkład. Jak ktoś zastosują farbę z puszki ale taką z połyskiem, i przyłoży się do malowania wałkiem, to efekt będzie niemal taki jakby się malowało pistoletem u lakiernika.Pędzlem nigdy nie osiągnie się dobrego efektu malowania.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Wojteeek » 17 kwi 2007, o 13:43

Adamo napisał(a):OT: Z tym podrywaniem "lachonów" to chyba trochę przesadzasz,


Wiesz :) Trzeba jakos zaczac nie :P

Co do malowania , to malowanie jakiegokolwiek pojazdu pędzlem to totalna profanacja.

No wiesz, chodzi mi wylacznie o podklad, samo malowanie kolorem polecam spray...
w puszcze do metalu ale niech wybierze taką która jest połyskowa lub wysokopołyskowa, gdyż normalna emalia ftalowa czy olejna jest półmatowa.

Pisalem - wybor koloru farby i polysku zostawiam czytelnikom
Warto poćwiczyć wcześniej malowanie wałkiem,

O - tego nie probowalem - mozesz napisac cos wiecej ?
Pędzlem nigdy nie osiągnie się dobrego efektu malowania.

Oczywiscie - spray lepszy w 100 %, ale podklad mozna pedzlem - i tak przelatuje sie go papierem sciernym...
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Postprzez Gość » 17 kwi 2007, o 14:36

najlepiej podkladowac sprayem, szybko i tanio(starcza 2 puszki po 8zl sztuka)
ja malowalem zwyklym sprayem i wyszlo super bo tak tez bylo przygotowane, bo jesli nie przygotujecie dobrze czesci to nawet perla z pistoletu lipnie wyglada
Kopar GTI-reanimacja
Gość
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 22:47
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Adamo » 17 kwi 2007, o 14:54

Naprawdę nie malowaliście nigdy wałkiem?? :o Aż nie mogę uwierzyć.Jak przyłożysz się do pracy, i użyjesz odpowiedniego wałka i farby, to efekt będzie tak samo dobry jakbyś malował sprayem i niemal tak dobry jak malowane pistoletem.Ważne jest żeby kupić farbę połyskową, troszkę rozcieńczyć(ale nie tam mocno jak do pistoletu) farbę, malować wałkiem wykonując podłóżne dłuuuuuuugie ruchy , i nie przeciągać wałkiem po warstwie która została nałożona wcześniej gdyż malując cienka warstwą to potrafi ona b. szybko podsychać.Następnie po min. 24h matujemy dokładnie papierem o ziarnistosci 300-500 i kładziemy kolejną warstwę , zwracając uwagę na prowadzenie wałka.B. ważne jest b,dokładne mycie narzędzi żeby na kolejną warstwę nie nanieść jakiegoś syfu, i kluczowa jest też czystość tej podstawki z ociekaczem na której nasycamy wałek farbą.
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
Adamo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 743
Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez Mariusz » 17 kwi 2007, o 21:07

ja nie zgodzę sie że można szprej na stary lakier nakładać. poza tym nie zgodzę się ze trzeba pod podkład zdzierać stary lakier-oczywiście nie zaszkodzi, ale jeśli podkład nam na to pozwala (ja stosowałem tanią minię 12zł za małą puszkę która starczyła mi na cały motor i jeszcze ćwiartka została) to można spokojnie na stary lakier kłaść po zmatowieniu, odtłuszczeniu, i zdarcie miejsc z rdzą do gołej blachy.

co do samego malowania szprejem to najlepiej jest robić takie cieniutkie warstwy, żeby przez pierwsze dwie przebijała barwa podkładu. ja tak robiłem (amory w tym tygodniu malowałem :P )i lakier jest na prawdę ładny-zero zacieków.

Sam stosowałem szpreja motip, i mam pytanie: idzie kupić jakiś utwardzacz do nich? sam lakier pod wpływem benzyny jeśli jej mało to się matowi, a jeśli strumykiem pocieknie to strumyk po chwili się zabarwi na kolor motoru... poza tym przy najdelikatniejszym otarciu przebija podkład... masakra. u mnie w sklepie nie było utwardzacza toteż nie kupiłem, i teraz żałuję że wogóle sprayem malowałem.


a tak pozatym to autorowi na mój gust należy się pochwała ;)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Koner » 17 kwi 2007, o 21:15

Mam do was pytanie czy widzieliście taki lakier jaki mam w swoim komarze(zdjęcie w awartarze)Bo chciałbym komara pomalować na orginalny kolor , a nie wiem czy dostane taki lakier.

I równierz uważam że Świrowi należy się pochwała.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Mariusz » 17 kwi 2007, o 21:50

ja miałem oryginalnie taki lakier. może trochę bardziej żółtawy, choć może to było efektem wypłowienia, ale na serio miałem taki sam kolor ;)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez pawel15 » 18 kwi 2007, o 08:27

Mam do was pytanie czy widzieliście taki lakier jaki mam w swoim komarze(zdjęcie w awartarze)Bo chciałbym komara pomalować na orginalny kolor , a nie wiem czy dostane taki lakier.

Lakier mozna dobrać na wzór orginału. Czyli bierzesz jakąś czesć z Komara z lakierem w dobrym stanie i idziesz chyba do mieszalni lakierów i oni tam dobierają lakier identyczny jak na tej ćzsci.
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Wojteeek » 18 kwi 2007, o 15:20

. poza tym nie zgodzę się ze trzeba pod podkład zdzierać stary lakier


Kwestia sporna - Podklad ma dobre wlasciwosci laczenia z metalem wiec najlepiej a wrecz powinno sie go nakladac na gola blache...

sam lakier pod wpływem benzyny jeśli jej mało to się matowi, a jeśli strumykiem pocieknie to strumyk po chwili się zabarwi na kolor motoru...


To albo utwardzacz ( tutaj niestety sie przynam - nie stosowalem nigdy wiec nie wiem :/ )
Albo blacha rzecz - nie dales dostatecznie dlugo wyschnac farbie lub nie nalozyles bezbarwnego...

Trzeba pamietac - mimo ze po 1 dniu jest sucha to schnie calkowicie jeszcze jakis 1-2 tygodnie... wiec najlepiej po 1-2 dniach bezbarwny i dac temu odpoczac na 1 tydzien... Wtedy bedzie ok... Bezbarwny ladnie stwardnie i bedzie sie swiecil + nie poddawal benzynie ( osobiscie malowalem oslony gaznika, lancucha i bagaznik - do golej blachy, podklad w sprayu i na to 1 warstwa czarnego, i dopiero po 3 dniach bede bezbarwnym jechal... )
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Postprzez Mariusz » 18 kwi 2007, o 16:10

człowieku, 2 lata już schnie :P
a bezbarwnego nie dałem, bo poprostu go w sklepie nie było...
a co do podkładu to przynajmniej minia, ma takie właściwości że dosłownie się wżera pod lakier do blachy. sprawdzone-chciałem w jednym miejscu zedrzeć do poprzedniego lakieru to razem z poprzednim lakierem odeszła minia, ale po długim męczeniu się z nią :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Koner » 18 kwi 2007, o 16:24

pawel15 napisał(a):
Mam do was pytanie czy widzieliście taki lakier jaki mam w swoim komarze(zdjęcie w awartarze)Bo chciałbym komara pomalować na orginalny kolor , a nie wiem czy dostane taki lakier.

Lakier mozna dobrać na wzór orginału. Czyli bierzesz jakąś czesć z Komara z lakierem w dobrym stanie i idziesz chyba do mieszalni lakierów i oni tam dobierają lakier identyczny jak na tej ćzsci.


Tylko że za coś takiego pewnie sporo kasy wezmą??
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Mariusz » 18 kwi 2007, o 16:27

no z tym musisz się liczyć że mieszalnia zawsze wychodzi drożej niż dobranie jednego koloru. poza tym jeśli chciałbyś sprayem malować to mieszalnia odpada z oczywistych względów.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Koner » 18 kwi 2007, o 16:49

To że mieszalnia odpada to wiem ale nawet nie jestem pewien czy w okolicy jest cos takiego.Wolałbym od razu kupic taki kolor w sprayu.Może jakis dopasuje. :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez pawel15 » 18 kwi 2007, o 17:10

pawel15 napisał:
Cytat:
Mam do was pytanie czy widzieliście taki lakier jaki mam w swoim komarze(zdjęcie w awartarze)Bo chciałbym komara pomalować na orginalny kolor , a nie wiem czy dostane taki lakier.

Lakier mozna dobrać na wzór orginału. Czyli bierzesz jakąś czesć z Komara z lakierem w dobrym stanie i idziesz chyba do mieszalni lakierów i oni tam dobierają lakier identyczny jak na tej ćzsci.


Tylko że za coś takiego pewnie sporo kasy wezmą??

Zależy ile lakieru weźmiesz do pomalowania. Ale napewno coś koło stówki albo się myle.
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości