WYKONANIE TARCZKI POLERSKIEJ (niestety brak zdjęc zapsuł sie aparat)
tak wiec postanowiliśmy zrobić polerkę np silnika
ale pojawia sie 1 problem nie mamy tarczki polerskiej (tej co podpinamy do wiertarki)
po obadaniu sprawy w sklepach z artykułami budowniczymi typu Castorama Leroy Merlin itd dowiedziałem się ze owa tarczka o sr 5 cm w Castoramie kosztowała ok 60zł a w Leroy Merlin 60 z groszami. CO zrobić?? Postanowiłem ze wykonam sam taką tarczkę. pojawia sie kolejny problem dobór materiału?? Postanowiłem zrobić 2 tarczki.Jedna z metalu w 100% a druga z drewna i metalu.
Potrzebne materiały i narzędzia:
tarczka z metalu:
szlifierka kontowa (kątówka) lub nożyce do metalu
spawarka lub coś innego do złączenia metalu
kawałek blachy
gwoźdź tzw krokwiok (taki długi gruby)
Tarczka z drewna i metalu:
kawałek drewna
takie ostrze zaczepiane o wiertło do drewna takie okrągłe (nie wiem jak to sie nazywa)
gwoźdź tzw krokwiok
silikon
piłka do metalu
Wykonanie:
Tarczka z metalu:
bierzemy kawałek metalu wycinamy koło o śr np 4 cm (za pomoca kontówki lub nozyc)
ocinamy gwóźdź do dł ok 6cm (UWAGA ucinamy od strony tej zaostrzonej!!). Na wyciętym kole z metalu zaznaczamy dokładnie srodek
ucięty gwóźdź kładziemy na srodku koła i spawamy
na koncu wystarczy tylko tasma samoprzylena 2 stronna i papier scierny wycięty w koła o sr większej o ok 1 cm
Tarczka z drewna i metalu:
na kawałku drewna wycinamy koło o wybranej srednicy
to naczedzie c osie zapina do wiertarki do wycinania kółek ma posrodku wiertło tak więc bedziemy mieli wyznaczony srodek co ułatwi nam sprawe
następnie skracamy gwóźdź do ok 6cm
w srodek drewna (tą dziórke wyciętą przy koncu poszerzamy troche tą dziórke zeby łebek gwozdzia tam wszedł ) dajemy troche silikonu
następnie wkładamy gwóźdź i i pozostawiamy do wyschnięcia
później tylko pasma samoprzylepna dwustronna i papierscierny o sr większej od tarczki o ok 1 cm
Text wykonany przez adik941 tylko dla www.motomaniacy.com
rozpowszechnianie lub kopiowani bez zgody autora zabronione !!
Jak zrobic tarcze polerską
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Jak zrobic tarcze polerską
Ostatnio edytowano 4 sty 2008, o 23:50 przez Adrian.K., łącznie edytowano 1 raz
-
Adrian.K. - MotoManiak
- Posty: 1292
- Dołączył(a): 10 kwi 2007, o 20:50
- Lokalizacja: z za winkla
no niezłe niezłe ale krokwioka łebkiem w zagłębieniu jakimś montujemy? żeby nam nie rysał po powierzchni i równo papier przylegał
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
60zł za jedną tarczkę? Ja kupiłem w OBI za 20 zeta tarczkę 2,5cm z papierem ściernym i dwie filcowe końcówki do polerowania. Chyba że myślimy o innych tarczkach Hmmmm nie wiem czy to taki dobry sposób. Drewniane lub metalowe krążki nie będą się poddawać, są sztywne, więc nie będzie sie tym fajnie robiło.w końcu szlifując krążkiem z papierem ściernym nie przykładasz go równolegle do powierzchni, tylko pod kątem. Krążek nie ma szlifować całą powierzchnią, tylko zewnętrzną częścią (największa prędkość kątowa i największa efektywność, środkowa część krążka mimo wysokich obrotów porusza się z małą prędkością i praktycznie nic nie zdziera). Fabryczny krążek jest gumowy, więc wygnie się, dopasuje do powierzchni, co jest szczególnie ważne przy szlifowaniu obłych powierzchni (a np. w silniku komara praktycznie wszystko jest obłe). Poza tym wątpliwości budzi u mnie też kwestia wyważenia takiego krążka. przy takich obrotach jak by się coś urwało, albo połamało (np drewno od drgań) to nie chciałbym takim czymś oberwać.
Zamiast drewna lub metalu dałbym krążki z gumy. Nie musi być zbyt gruba, wystarczy ok 1-2mm posklejane jeden na drugim, coś na wzór piramid schodkowych. Możesz to skleić silikonem jeśli złapie (tu akurat przyda się elastyczność). ilość krążków-schodków należy oczywiście dostosować do średnicy krążka - to już trzeba indywidualnie dopasować. Krążek musi się uginać ale z wyraźnym oporem. całość mocujemy na gwoździu.
Tutaj rysunek:
Zamiast drewna lub metalu dałbym krążki z gumy. Nie musi być zbyt gruba, wystarczy ok 1-2mm posklejane jeden na drugim, coś na wzór piramid schodkowych. Możesz to skleić silikonem jeśli złapie (tu akurat przyda się elastyczność). ilość krążków-schodków należy oczywiście dostosować do średnicy krążka - to już trzeba indywidualnie dopasować. Krążek musi się uginać ale z wyraźnym oporem. całość mocujemy na gwoździu.
Tutaj rysunek:
-
Hinol - MotoManiak
- Posty: 572
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 14:09
- Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 177 gości