Olej w skrzyni biegów.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez szwychtenberg94 » 8 lut 2009, o 12:03

marycha_zielarz napisał(a):a jaki masz pojazd?


Chodziło mi o komara. A ten olej 10w40 to jakieś konkretnej firmy?
szwychtenberg94
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 31 paź 2008, o 19:00
Lokalizacja: Sierakowice

Postprzez Pani Kontekstowa » 8 lut 2009, o 12:03

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Konrad » 9 lut 2009, o 16:49

Ta olej hydrauliczny do silnika, ludzie wiecie chociaż co to :hmm: :/ Do wszystkich komarków, simsonków itp. dobre są oleje klasy lepkości 10w40, 20w40, albo przekładniowe jak np Hipol MF tylko ten gęsty.Producent dowolny, nie warto dawać dużo kasy np za castrola albo inne cudo jak 10w40 1l lotosa kosztuje 13zł.Produkty producentów różnią się ceną bo mają różne dodatki i uszlachetniacze. W silnikach ze sprzęgłem mokrym należy wymieniać olej co rok lub 2 lata w zależności od eksploatacji.Podczas pracy silnika sprzęgło się ściera tak samo jak i inne części np skrzynia.Co za tym idzie przy wymiane oleju silnik trzeba przepłukać albo zwykłym olejem, albo olejem wrzeciowym lub rozpuszczalnikiem.Silniki z mokrym sprzęgłem lubią gęstsze oleje
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Marcek » 9 lut 2009, o 17:14

Quniuś napisał(a):Produkty producentów różnią się ceną bo mają różne dodatki i uszlachetniacze.

Częściowo pewnie masz rację, jednak często płaci się zwyczajnie za markę. Skoro olej spełnia wymogi np. klasy SM i ma rekomendacje czołowych firm motoryzacyjnych, to musi spełniać określone parametry, nieważne, czy to Castrol czy Orlen.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Konrad » 9 lut 2009, o 17:31

o tym małym ale jakże trafnym wątku zapomniałem :wink:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez JanekZ » 9 lut 2009, o 18:17

"Quniuś"]Silniki z mokrym sprzęgłem lubią gęstsze oleje

Akurat w przypadku Junaka (mokre sprzęgło stalowo-korkowe) cuda działał olej rzadki :). Po zalaniu ATF (olej do skrzyń automatycznych) kończyły się problemy z ciągnącym sprzęgłem i szukaniem luzu w stojącym motocyklu.
Ciekawe, może i w Komarku ATF by się sprawdził, skrzynia co prawda mało automatyczna...
Serwus
JanekZ
Avatar użytkownika
JanekZ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Konrad » 9 lut 2009, o 18:31

Atf, wiesz to zależy już bardziej z jakiego materiału są zrobione tarcze.W komarku i rometach miałem korkowe, przekładki były gładziutkie i hipolek sprawował się najlepiej.Atf to dość rzadziutki olej, ciekaw jestem jakby się sprawował.I ten czerwony kolorek :D
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez JanekZ » 9 lut 2009, o 19:42

Właśnie, właśnie, muszę uściślić, w Junaku ATF em smaruje sie tylko sprzęgło (korkowe jak w Komarze, tylko więcej tarcz) i jego napęd - łańcuch. ATF jest niejako obejściem problemu, bo trudniej jest zmienić olej niż doprowadzić sprzęgło do porządku, ale pomaga. Skrzynia biegów w Junaku ma oddzielne smarowanie, jeszcze oddzielne silnik.
ATF na pewno smaruje, skoro daje radę w automatach, rzadki chyba dlatego żeby nie sklejać, ale nie będę teoretyzował, bo nie znam sie na tych skrzyniach.
W Awo się raczej sprzęgło nie skleja, co?;)
Serwus
JanekZ
Avatar użytkownika
JanekZ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Konrad » 9 lut 2009, o 19:45

się nie skleja bo nie ma co :P :arrow: suchutkie sprzęgięłko :wink: W junaku fajnie jest rozwiązana sprawa bo prawie cały silnik można rozebrać nie wyciągając go z ramy, te rozwiązanie "dekla skrzyni" to bardzo fajna sprawa :)
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez JanekZ » 9 lut 2009, o 19:59

Tak, podobno jeszcze z Sokoła 600 zapożyczone. A do skrzyni i tak zagląda się najrzadziej, tfu, na psa urok, żebym nie zapeszył ;)
Serwus
JanekZ
Avatar użytkownika
JanekZ
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 29 sty 2009, o 14:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez michal.051 » 9 lut 2009, o 20:16

Petercali napisał(a):np jakie?


stary mini moris :P
ciekawostką jest że miał skrzynie biegów w misce olejowej
Sprzedam!!! Nowe wachacze przedniego zawieszenia oraz nowe zębatki napędowe 44 i 35 zębów komar.
Avatar użytkownika
michal.051
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 777
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 21:07
Lokalizacja: okolice Kielc

Postprzez DJracer » 9 lut 2009, o 21:05

Chłopacy jak nie zalejecie oleju to zatrzecie motor.. ;P
Avatar użytkownika
DJracer
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 18:14

Poprzednia strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości