Częstym problemem jest wymiana simmeringów. A to ciasno siedzi, a to nie chce wejść itp. Opiszę pokrótce o co kaman.
I. Zdjęcie starego simmera:
a) Przy zdejmowaniu starego nie rozmieniam na drobne, do jego wnętrza wkładam śrubokręt i po prostu podważam (Broń Boże nie wkładam w szczelinę między simmerem a karterem tylko do wnętrza simmeru ! )
b)Trza popatrzeć do środka czy nie pokruszyła nam się sprężynka z tego simeru więc patrzymy do środka. Jest czysto jedziem dalej.
II. Dajemy nowy
a) smarujemy simer mixolem
b)bierzemy ten stary, kładziemy pod nim ten nowy i leciutko pukamy młotkiem, by wszedł bez uszkodzenia
Zakładam, że macie silnik rozpołowiony i wymieniacie simer bez wału w środku inaczej, na niewiele się zda ten tut
Wymiana simmeringów
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Wymiana simmeringów
Ostatnio edytowano 13 sty 2008, o 22:29 przez Johnny Moped, łącznie edytowano 1 raz
Wkleiłem sobie TO do podpisu
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-
Johnny Moped - MotoManiak
- Posty: 1759
- Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
- Lokalizacja: Wrocław
Nie musiałeś tego pisać "dla pawel15" bo się ze wstydu spalę . Tutek prosty i zrozumiały. A ja przy nabijaniu simmerignów popełniałem jeden błąd bo w te wargi(to co idzie do wewnątrz- w stronę łożyska) tam nakładałem smaru i możliwe, ze to jest źle . Ale dzięki, teraz będę wiedział .
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
Tylko wkręt dosyć ciężko wchodzi i tak łatwo nie da się go wkręcić ale sposób jest skuteczny.Można jeszcze posłużyć się gwoździem i zrobić z niego haczyk,wsadzić od zewnątrz i wyciągnąć.A z wbijaniem jest już tak samo
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
ja przedstawię jak ja simmera instaluję
więc najpierw w starego wbijam delikatnie i ostrożnie śrubokręt. trzeba uważać aby nie dobić się do łożyska, ale w mojej karierze się to jeszcze nei zdarzyło
potem mając w ręku owy śrubokręt, staramy się kęcić simmeringiem jednocześnie go wyciągając. możemy też go tylko wyciągać-różne techniki tutaj bywają
w tym miejscu smaruję smarem lub olejem gniazdo simmeringu, oraz wał korbowy. nie zaszkodzi też maznąć po łożysku, jak składałem silnik wszystkie łożyska miałem posmarowane smarem, te w skrzyni korbowej też, odpaliłem i jeździł nie wiem co teraz się z nim stało, pewnie wypluł go już dawno temu motor, ale ja chciałem zabezpieczyć łożyska przed używaniem "na sucho" zanim wleję olej czy jak będę miał za słabą mieszankę albo jak by czasem paliwo nie chciało dochodzić
kolejnym krokiem jest założenie nowego simmeringu. więc najpierw zakładam na wał i delikatnie kilkoma palcami aby było równo wsuwam póki mogę. jeśli uda nam się do końca palcem simmering wsunąć to albo za mały kupiliśmy, albo też mamy wyrobione gniazdo simmera... w każdym bądź razie nic z tego nie będzie
gdy już nam kawałek wszedł simmering, to nie jest to ciężka robota. jednak zazwyczaj nam nie wchodzi. ale na pocieszenie dodam że każdy smmering jest na końcu ścięty, więc na początku ten milimetr czy dwa spokojnie wchodzi. jest to potrzebne aby go równo nabić co jest bardzo ważne. bierzemy teraz deseczkę z drewna sosnowego lub innego jakiegoś miękkiego (dąb nie bo nie będzie za bardzo tłumił ;P) ważne żeby była płaska z jednej strony przynajmniej, tak aby wbijać simmering równo jeśli mamy np. kawałek płaskiej dechy z dziurą w środku o średnicy wału to ja bym się nie zastanawiał ale zazwyczaj nei mamy więc poprostu zwykłą deseczką przykładamy po bokach i powoli z każdej strony lekko pukamy aż wejdzie do końca
sory za marną jakość obrazków, nie za ładnie rysuję i nie pytajcie po kiego kija to rysowałem bo jak człowiekowi sie nudzi to robi różne rzeczy jak pisze opracowania o tuningu czy obrazuje jak wbić simmer :lol:
więc najpierw w starego wbijam delikatnie i ostrożnie śrubokręt. trzeba uważać aby nie dobić się do łożyska, ale w mojej karierze się to jeszcze nei zdarzyło
potem mając w ręku owy śrubokręt, staramy się kęcić simmeringiem jednocześnie go wyciągając. możemy też go tylko wyciągać-różne techniki tutaj bywają
w tym miejscu smaruję smarem lub olejem gniazdo simmeringu, oraz wał korbowy. nie zaszkodzi też maznąć po łożysku, jak składałem silnik wszystkie łożyska miałem posmarowane smarem, te w skrzyni korbowej też, odpaliłem i jeździł nie wiem co teraz się z nim stało, pewnie wypluł go już dawno temu motor, ale ja chciałem zabezpieczyć łożyska przed używaniem "na sucho" zanim wleję olej czy jak będę miał za słabą mieszankę albo jak by czasem paliwo nie chciało dochodzić
kolejnym krokiem jest założenie nowego simmeringu. więc najpierw zakładam na wał i delikatnie kilkoma palcami aby było równo wsuwam póki mogę. jeśli uda nam się do końca palcem simmering wsunąć to albo za mały kupiliśmy, albo też mamy wyrobione gniazdo simmera... w każdym bądź razie nic z tego nie będzie
gdy już nam kawałek wszedł simmering, to nie jest to ciężka robota. jednak zazwyczaj nam nie wchodzi. ale na pocieszenie dodam że każdy smmering jest na końcu ścięty, więc na początku ten milimetr czy dwa spokojnie wchodzi. jest to potrzebne aby go równo nabić co jest bardzo ważne. bierzemy teraz deseczkę z drewna sosnowego lub innego jakiegoś miękkiego (dąb nie bo nie będzie za bardzo tłumił ;P) ważne żeby była płaska z jednej strony przynajmniej, tak aby wbijać simmering równo jeśli mamy np. kawałek płaskiej dechy z dziurą w środku o średnicy wału to ja bym się nie zastanawiał ale zazwyczaj nei mamy więc poprostu zwykłą deseczką przykładamy po bokach i powoli z każdej strony lekko pukamy aż wejdzie do końca
sory za marną jakość obrazków, nie za ładnie rysuję i nie pytajcie po kiego kija to rysowałem bo jak człowiekowi sie nudzi to robi różne rzeczy jak pisze opracowania o tuningu czy obrazuje jak wbić simmer :lol:
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
hahah, jak będziecie potrzebować grafika to walcie *** nie *** ale zawsze lubiłem rysować autka
Alonzo: co sie dziwisz? nie pamiętasz tutoriala "ruszanie z miejsca" założonego przez Lizarda? to był dopiero tut
Alonzo: co sie dziwisz? nie pamiętasz tutoriala "ruszanie z miejsca" założonego przez Lizarda? to był dopiero tut
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
sory pawel, nie chciałem nic złego już zedytowałem, ja nie mogłem wkręcić śrubki bo ja z komarka wyciągałem simmery metalowe takie staare
Wkleiłem sobie TO do podpisu
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
-
Johnny Moped - MotoManiak
- Posty: 1759
- Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
- Lokalizacja: Wrocław
To jest dobry przykład że jak się nie ma aparatu albo komuś nie chce się zrobić zdjęć to i tak można zrobić ciekawego tutka
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
metalowe? te nowe mają teraz metalową blaszkę w środku, ale całe z metalu? jak to trzymało? pamiętam stare silniki willersa chyba miały ze skóry uszczelniacze ale doprawdy z metalu nie widziałem
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 144 gości