Wymiana simmeringów

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Wymiana simmeringów

Postprzez Johnny Moped » 13 sty 2008, o 19:48

Częstym problemem jest wymiana simmeringów. A to ciasno siedzi, a to nie chce wejść itp. Opiszę pokrótce o co kaman. ;)
I. Zdjęcie starego simmera:
a) Przy zdejmowaniu starego nie rozmieniam na drobne, do jego wnętrza wkładam śrubokręt i po prostu podważam (Broń Boże nie wkładam w szczelinę między simmerem a karterem tylko do wnętrza simmeru ! )
b)Trza popatrzeć do środka czy nie pokruszyła nam się sprężynka z tego simeru więc patrzymy do środka. Jest czysto jedziem dalej.

II. Dajemy nowy
a) smarujemy simer mixolem
b)bierzemy ten stary, kładziemy pod nim ten nowy i leciutko pukamy młotkiem, by wszedł bez uszkodzenia :)


Zakładam, że macie silnik rozpołowiony i wymieniacie simer bez wału w środku ;) inaczej, na niewiele się zda ten tut ;)
Ostatnio edytowano 13 sty 2008, o 22:29 przez Johnny Moped, łącznie edytowano 1 raz
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Wymiana simmeringów

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 sty 2008, o 19:48

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Alonzo » 13 sty 2008, o 20:10

a jak sie wymienia nie rozpolawiajac silnika, bo chyba nikt nie bedzie rozpolawiac silnika zeby jednego simara wymienic, to wtedy wkrecamy jakis wkret w simer i kombinerkami wyciagamy
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez pawel15 » 13 sty 2008, o 20:18

Nie musiałeś tego pisać "dla pawel15" bo się ze wstydu spalę ;). Tutek prosty i zrozumiały. A ja przy nabijaniu simmerignów popełniałem jeden błąd bo w te wargi(to co idzie do wewnątrz- w stronę łożyska) tam nakładałem smaru i możliwe, ze to jest źle :oops: . Ale dzięki, teraz będę wiedział :D.
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Koner » 13 sty 2008, o 20:20

Tylko wkręt dosyć ciężko wchodzi i tak łatwo nie da się go wkręcić ale sposób jest skuteczny.Można jeszcze posłużyć się gwoździem i zrobić z niego haczyk,wsadzić od zewnątrz i wyciągnąć.A z wbijaniem jest już tak samo :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Alonzo » 13 sty 2008, o 20:32

bo to musi byc blahowkret taki co bez iwercenia wchodzi, najpierw przylozyc mlotkiem popukac zeby przeszedl i dopiero wkrecac ;p
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez ronio » 13 sty 2008, o 21:20

Ja zawsze nabijam na sucho przez deseczke nigdzie nic nie smaruje
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Alonzo » 13 sty 2008, o 21:21

ja tez na sucho tylko ja przykladam kocnowke klucza nasadowego :P najwezjesze jest zeby rowno go wbic i zeby sie nie zawinol nigdzie
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Mariusz » 13 sty 2008, o 22:10

ja przedstawię jak ja simmera instaluję :)
więc najpierw w starego wbijam delikatnie i ostrożnie śrubokręt. trzeba uważać aby nie dobić się do łożyska, ale w mojej karierze się to jeszcze nei zdarzyło :)
Obrazek

potem mając w ręku owy śrubokręt, staramy się kęcić simmeringiem jednocześnie go wyciągając. możemy też go tylko wyciągać-różne techniki tutaj bywają :)
Obrazek

w tym miejscu smaruję smarem lub olejem gniazdo simmeringu, oraz wał korbowy. nie zaszkodzi też maznąć po łożysku, jak składałem silnik wszystkie łożyska miałem posmarowane smarem, te w skrzyni korbowej też, odpaliłem i jeździł :P nie wiem co teraz się z nim stało, pewnie wypluł go już dawno temu motor, ale ja chciałem zabezpieczyć łożyska przed używaniem "na sucho" zanim wleję olej czy jak będę miał za słabą mieszankę albo jak by czasem paliwo nie chciało dochodzić :)
Obrazek

kolejnym krokiem jest założenie nowego simmeringu. więc najpierw zakładam na wał i delikatnie kilkoma palcami aby było równo wsuwam póki mogę. jeśli uda nam się do końca palcem simmering wsunąć to albo za mały kupiliśmy, albo też mamy wyrobione gniazdo simmera... w każdym bądź razie nic z tego nie będzie :)
Obrazek

gdy już nam kawałek wszedł simmering, to nie jest to ciężka robota. jednak zazwyczaj nam nie wchodzi. ale na pocieszenie dodam że każdy smmering jest na końcu ścięty, więc na początku ten milimetr czy dwa spokojnie wchodzi. jest to potrzebne aby go równo nabić co jest bardzo ważne. bierzemy teraz deseczkę z drewna sosnowego lub innego jakiegoś miękkiego (dąb nie bo nie będzie za bardzo tłumił ;P) ważne żeby była płaska z jednej strony przynajmniej, tak aby wbijać simmering równo :) jeśli mamy np. kawałek płaskiej dechy z dziurą w środku o średnicy wału to ja bym się nie zastanawiał :P ale zazwyczaj nei mamy więc poprostu zwykłą deseczką przykładamy po bokach i powoli z każdej strony lekko pukamy aż wejdzie do końca :)
Obrazek
sory za marną jakość obrazków, nie za ładnie rysuję :P i nie pytajcie po kiego kija to rysowałem bo jak człowiekowi sie nudzi to robi różne rzeczy jak pisze opracowania o tuningu czy obrazuje jak wbić simmer :lol:
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Alonzo » 13 sty 2008, o 22:25

nie no Marycha rozwaliles mnie :D zaj**** to opisales, a rysujesz naprawde dobrze (gdybys widzial moje rysunki ) :Phehe takie tutka jeszcze nie bylo :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Mariusz » 13 sty 2008, o 22:28

hahah, jak będziecie potrzebować grafika to walcie :) *** nie *** ale zawsze lubiłem rysować autka ;)

Alonzo: co sie dziwisz? nie pamiętasz tutoriala "ruszanie z miejsca" założonego przez Lizarda? to był dopiero tut :D
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Johnny Moped » 13 sty 2008, o 22:32

sory pawel, nie chciałem nic złego ;) już zedytowałem, ja nie mogłem wkręcić śrubki bo ja z komarka wyciągałem simmery metalowe :D takie staare ;)
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Koner » 13 sty 2008, o 22:33

To jest dobry przykład że jak się nie ma aparatu albo komuś nie chce się zrobić zdjęć to i tak można zrobić ciekawego tutka :D :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Mariusz » 13 sty 2008, o 22:34

metalowe? te nowe mają teraz metalową blaszkę w środku, ale całe z metalu? jak to trzymało? pamiętam stare silniki willersa chyba miały ze skóry uszczelniacze ale doprawdy z metalu nie widziałem :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez pawel15 » 14 sty 2008, o 09:41

Marycha nawet ładnie rysujesz :). Opis tez niezły :).
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez ronio » 14 sty 2008, o 10:35

Ja tak samo w wsk mialem metalowe a od srodka guma :P
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 144 gości