Aby dobrze wyregulować gaźnik musimy sprawdzić rozwarcie styków przerywacza, odległość między elektrodami świecy oraz prawidłowość ustawienia zapłonu. Gdy mamy spełnione te wymagania to musimy rozgrzać silnik przejeżdżając ok 5-8 km.
Regulujemy go dwoma śrubami (śrubą regulacyjną biegu jałowego i przepustnicy) podczas, gdy silnik jest na chodzie i ma otwartą przepustnice czyli wyłączone ssanie.
Tak wygląda ten gaźnik:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a8 ... 4bd42.html
Etap I:
Musimy wkręcić śrube regulacyjną cięgna gaźnika, aby powstały luzy na lince gazu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b74 ... 56722.html
Następnie wkręcamy śrube wolnych obrotów do oporu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1a7 ... ebc38.html
Wkręcamy do mniej więcej 3/4 długości śrube ustalającą wysokość przepustnicy, aby podwyższyć obroty.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/366 ... 9d5fa.html
Etap II:
Wykręcamy powoli śrube regulacyjną wolnych obrotów i w ten sposób wyrównujemy prace silnika i powtarzamy regulacje, aż do najniższego położenia przepustnicy, przy którym silnik równo pracuje przy jak najniższych obrotach.
Później wkręcamy śrube regulacyjną cięgna gazu, aby wyeliminować luzy na lince gazu i dokręcić śrube kontrującą.
Najlepiej, aby iglica zamontowana była na 3. rowku podczas normalnej jazdy po dotarciu, a w trakcie docierania na 4. rowku od góry. Montowanie na 6. rowku od góry (1. od dołu) powoduje mulenie silnika natomiast na 1. rowku od góry (6. od dołu) powoduje nadmierne zużycie paliwa. Gdy chcemy zmienić jej położenie trzeba pamiętać, aby przesuwać ją każdorazowo o jeden rowek.
Objawami źle wyregulowanego gaźnika jest jego złe przechodzenie z niskich na wysokie obroty, nadmierne jego grzanie się, zwiększone zużycie paliwa i zły kolor izolatora świecy (powinien być jasnobrązowy).
Myśle, że się przyda każdemu, a w szczególności nowym motórzystom, którzy pierwszy raz mają styczność z WSK-ą.
Co do gaźnika BING to ma on inaczej umieszczone śruby:
-śruba regulacyjna biegu jałowego jest umieszczona pionowo do ziemi,
-śruba ustalająca przepustnice jest umieszczona poziomo do ziemi.
Regulacja gaźnika GM26-U3 i BING 1/26/125/II (w WSK 175)
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 10
• Strona 1 z 1
-
kleszczyk - MotoManiak
- Posty: 717
- Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
- Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa
Bardzo fajny i zrozumiale napisany tutek I co najważniejsze potwierdzony zdjęciami Regulacja gaźnika raczej nie jest aż tak skomplikowana ale na pewno nowi posiadacze WSK-i skorzystają z tego
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Na pewno. Ja sam na początku nie wiedziałem co do czego i jak się reguluje, ale pomoc Mr.Rezystora i się udało .
[ Dodano: 17 Sty 2008, 22:16 ]
Starałem się tak pisać ponieważ większość opisów jest tak napisana, że niekiedy nie można się połapać jak nie zna się podstaw.
[ Dodano: 17 Sty 2008, 22:16 ]
Starałem się tak pisać ponieważ większość opisów jest tak napisana, że niekiedy nie można się połapać jak nie zna się podstaw.
-
kleszczyk - MotoManiak
- Posty: 717
- Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
- Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa
Gazela i wsk 175 miały te same silniki z kilkoma szczegółami... SHL M11 i bodajze jej odmiany mialy 24mm, Osa jak i Junak także... Pozatym wsytarczy max 2 km trasa wtedy silnik jest juz akurat rozgrzany i mozna regulowac
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
-
kleszczyk - MotoManiak
- Posty: 717
- Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
- Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa
tak tylko żeby sie nagrzał za bardzo bo wtedy regulacja nie ma sensu
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Za bardzo to może się zagrzać jak stoi i chodzi na wolnych obrotach bo nie ma chłodzenia. Jak mówie ja robiłem ok. 4,5 km bo tak mam akurat drogi, że tyle wychodzi, ale w książkach piszą, aby właśnie te 5-8 km zrobić.
-
kleszczyk - MotoManiak
- Posty: 717
- Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
- Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa
Bardzo ciekawy temat. Według mnie należy się pochwała, ale od pochwał są Admini. Jeszcze takiego tematu nie było, a sporo osób ma WSKi 175.
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 198 gości