Regeneracja przedniego zawieszenia SIMSON

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Regeneracja przedniego zawieszenia SIMSON

Postprzez Adi.G. » 21 sty 2008, o 13:47

Rzeczy do kupienia:
2 simmeringi 30x40x7
2 uszczelki 6x10x2 (lub dorabiamy je samemu)
2 nowe sprężyny amortyzatorów
Olej hydrauliczny(amortyzol) luz zastępczo gęsty olej silnikowy ( ja zastosowałem olej silnikowy który mój ojciec stosuje do forda)
Nowe gumy amortyzatorów jeśli stare są w złym stanie

Na sam początek demontujemy przednie koło i błotnik.
Później odkręcamy śrubę która znajduje się na samej górze laga i później w połowie, na takim zacisku. Po zdemontowaniu lagów mamy takie coś:

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155229-800.jpg[/img]

Następnie wkręcamy od góry śrubę i trzymając za lag pukamy młotkiem, aż się rozsuną nam amory na 2 części

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155230-800.jpg[/img]

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155231-800.jpg[/img]

Następnie zlewamy olej, jak na obrazku:

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155233-800.jpg[/img]

Później odwracamy amortyzator do góry nogami i widzimy nakrętkę

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155234-800.jpg[/img]

Bierzemy klucz nasadowy i odkręcamy ją, po tym schodzi nam górna część.

Następnie chwytamy za szczypcziki do segerów i wyciągamy seger

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155236-800.jpg[/img]

Wyciągamy wewnętrzną część amortyzatora

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155237-800.jpg[/img]

Następnie wykręcamy z sprężyn śruby sprężyn

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155238-800.jpg[/img]

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155240-800.jpg[/img]

Później wydłubujemy stare simeringi

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155241-800.jpg[/img]

I czyścimy wszystkie elementy z oleju

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155243-800.jpg[/img]

Porównanie zużycia sprężyn u góry nówka a dwie poniżej stare

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2007%5C12%5C28%5Cbikepics-1128987-800.jpg[/img]

Po wyczyszczeniu wszystkich elementów przygotowujemy wszytki do złożenia

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155245-800.jpg[/img]

Nakręcamy śruby na sprężyny

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155246-800.jpg[/img]

Po nakręceniu wygląda to tak

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155248-800.jpg[/img]

Następnie wsuwamy sprężyny na swoje miejsce

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155249-800.jpg[/img]

Zakładamy seger

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155236-800.jpg[/img]

Zakładamy nową uszczelkę

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155250-800.jpg[/img]

Nowy simmering po uprzednim nasmarowaniu go smarem

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155251-800.jpg[/img]

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155252-800.jpg[/img]

Nakładamy prowadnice na pręt

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155253-800.jpg[/img]

I skręcamy

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155254-800.jpg[/img]

Następnie wlewamy olej do amortyzatorów i ilości 36ml ( można więcej- wtedy będą twardsze, ja wlałem około 50ml)

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155257-800.jpg[/img]

Później zsuwamy całość

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155258-800.jpg[/img]

I na sam koniec zakładamy gumy i wkręcamy śruby od góry (aby przy transporcie nie rozsunęły się nam 2 części)

[img][570:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C01%5C21%5Cbikepics-1155259-800.jpg[/img]

Uwaga po zalaniu oleju nie odwracamy amortyzatorów, gdyż wyleje nam się olej !!)

I to na tyle

Tekst został opracowany specjalnie dla www.motomaniacy.com kopiowanie i rozpowszechnianie na innych stronach bez zgody autora zabronione !!!
Ostatnio edytowano 2 sie 2008, o 23:52 przez Adi.G., łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Regeneracja przedniego zawieszenia SIMSON

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 sty 2008, o 13:47

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Marcek » 21 sty 2008, o 13:50

Adi -co tu dużo pisać - jak zwykle świetnie napisany tutorial. Naprawdę wielki podziw i gratulacje :)
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez @rek » 21 sty 2008, o 14:05

Extra tutek :) , myślę, że przydała by się pochwała :D
Obrazek


Robię na zamówienie moduły zapłonowe oraz inne układy elektroniczne. Zainteresowanych zapraszam na pm lub gg :)
Avatar użytkownika
@rek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
Lokalizacja: (Bestwinka)

Postprzez Mariusz » 21 sty 2008, o 15:22

szkoda że te od charta są deczko inaczej zbudowane :/ ale i tak gratuluję tutka :D
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Koner » 21 sty 2008, o 16:14

Po prostu super napisany tutek,zresztą jak wszystkie twoje dotychczasowe :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Konik » 21 sty 2008, o 23:47

Pięknie napisany tutek. A mam pytanie właśnie z amortyzatorami, jakby się zalało je całe olejem, tzn aż się będzie przelewać to będą one działać?? ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Piotrek » 21 sty 2008, o 23:57

Zielona kreseczka pod treścią posta jest jednoznaczna :-)

Po prostu standardowo - wypas. :)
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

Postprzez pawel15 » 23 sty 2008, o 09:46

Znając Adiego widać, że tutek profesjonalny ;). I widać tez na jednym zdjęciu "natchnienie" w razie jak by praca gorzej szła- tabaka ;).
OT:
Adi.G. napisał(a):do forda

Jakiego Forda :> ?
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez @rek » 23 sty 2008, o 11:13

i to nie jedna tabaka :D :lol:
Obrazek


Robię na zamówienie moduły zapłonowe oraz inne układy elektroniczne. Zainteresowanych zapraszam na pm lub gg :)
Avatar użytkownika
@rek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 356
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
Lokalizacja: (Bestwinka)

Postprzez pawel15 » 23 sty 2008, o 11:16

@rek napisał(a):i to nie jedna tabaka :D :lol:

To chyba na wypadek gdyby prace całkowicie źle szły ;).
P.S: Adi jak coś to bez urazy :).
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Mariusz » 23 sty 2008, o 15:03

oj Adi, Red bull, cherry, jakiś apricocik... no nieźle tabaczysz :lol: ja jak sobie niuchnąłem to aż mi sie zachciało kanały dorabiać :lol: więc niekoniecnie jak by prace nie szły, a może jako środek napędzający do działań :lol:
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Adi.G. » 23 sty 2008, o 17:53

pawel15 napisał(a):Jakiego Forda :> ?


Mój tata ma Forda mondeo 1,6 '93

Co to tabaki no trzeba sobie nos czasem przeczyścić, bo tak z zatkanym nosem to praca mi nie idzie :lol: plus jeszcze zapaszek wisienek 8)
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Matti » 23 sty 2008, o 19:03

super wytłumaczone włąśnie czegoś takiego szukalem bo mi prawy simering leje i musze wymienić a niewiedziałęm jak
Matti
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9 sty 2008, o 16:33

Postprzez pawel15 » 23 sty 2008, o 19:49

Adi.G. napisał(a):pawel15 napisał:

Jakiego Forda :> ?


Mój tata ma Forda mondeo 1,6 '93

Dobre bryczki 8) mój tata też ma Mondeo też 1,6 16v ale 97 rok i kombi :).
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Atlanti » 21 lut 2008, o 23:50

A czy sprężyny z simsona s51 lub enduro będą pasowały do SR nie będą za długie???
Avatar użytkownika
Atlanti
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 09:36
Lokalizacja: Dankowice City

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości