Witam !
W tym tutorialu chcę opisać krok po kroku konserwację "rometowskiego" licznika (krótko mówiąc rozbiórkę i smarowanie :lol:)
Będziemy potrzebowali :
- płaski śrubokręt,
- wazelinę techniczną,
- wkrętarkę lub wiertarkę,
- olej (np. Hipol, jak u mnie:)) w sztrzykawce,
Teraz się bierzemy za robotę :lol: :
1. Odkręcamy linkę napędu licznika z lampy i plastikową nakrętkę od dołu (w tym celu najlepiej jest odchylić lampę do tyłu, żeby mieć lepszy dostęp).
2. Wyciągamy prędkościomierz z lampy, który po wyjęciu wygląda tak:
3. Następnie odginamy bardzo ostrożnie, za pomocą płaskiego śrubokręta (opierając go o uszczelkę i podważając) blaszkę, która mocuje szkiełko i wyciągamy ją :
4. Odkręcamy czarną nakrętkę z tyłu i wyciągamy bebechy :
5. Gdy wyczyścimy wnętrze licznika z pyłu i innego syfu, to przychodzi kolej na smarowanie, czyli kluczowy element "konserwacji" . Do tego posłuży nam wazelina techniczna i olej - wazeliną dokładnie smarujemy wszystkie zębatki i ślimaki, a kilka kropel oleju wlewamy do otworu na linkę i w inne miejsca, które nie damy radę nasmarować wazeliną (np. tam, gdzie przechodzi ośka wskazówki itd.).
6. Możemy przy okazji pomalować wskazówkę gdy będzie wyblaknięta jak u mnie (ale nie malowałem , bo nie miałem akurat czerwonej farbki Humbrola ) czy przykleić wydrukowaną nową tarczę .
7. Przychodzi kolej na test, czy w ogóle nasza praca przynosi efekt :lol: :
bierzemy wiertarkę lub wkrętarkę, w której mocujemy linkę prędkościomierza, oczywiście już wkręconą w licznik i włączamy na prawe obroty, jeżeli wraz ze zmianą obrotów wkrętarki wskazówka porusza się, to wszystko jest ok.
8. Teraz kolej na założenie obudowy, przykręcenie nakrętki i założenie szkiełka. Musimy śrubokrętem zacisnąć blaszkę na obwodzie korpusu licznika, aby mocno "siedziało" szkiełko i nie wypadało :
9. Zakładamy licznik do lampy i możemy cieszyć się już niezacinającym się prędkościomierzem
Pozdrawiam
Konserwacja licznika
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 12
• Strona 1 z 1
-
@rek - MotoManiak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
- Lokalizacja: (Bestwinka)
Tak szczegółowe konserwacji raczej często się nie wykonuje ale wszystko jest jasno i zrozumiale opisane.Można jeszcze dodać że przy okazji takiego rozkręcania można zmniejszyć przebieg i wtedy będzie wiadomo ile km zrobiliśmy np. w nowym sezonie
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
Też myślałem o cofnięciu licznika , ale uznałem że nie będę tak do końca go rozbierać, żeby przekręcić przebieg, bo uznałem że i tak go nie będę montował w mopedzie, z tego co wiem jest rozkalibrowany już . Ale w sumie i tak spróbuję go cofnąć
-
@rek - MotoManiak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
- Lokalizacja: (Bestwinka)
ja cofałem, ale mój licznik ma metalowe podzespoły. a cofania tyle było że mnie paluchy bolały od zębatki
a tutek pierwsza klasa
a tutek pierwsza klasa
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Kolego elegancki tutek, dobre zdjęcia i wszystko dokładnie opisane że nawet moja siostra sobie teraz poradzi z rozkręceniem licznika. Pochwała zasłużona
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
lecz dziś to ona żyć ci daje...
-
Kleofas - MotoManiak
- Posty: 1098
- Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Pochwały: 2
- Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)
Na prawdę fajny tutek. Lubię takie tematy, w których można obejrzeć jakieś zdjęcia, dowiedzieć się ciekawych porad. Pochwała w pełni zasłużona.
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
-
Phantom - MotoManiak
- Posty: 2431
- Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:31
- Lokalizacja: Gałąźnia
- Pochwały: 19
O kurcze ale Ci admin treść pochwały zaserwował.
Nie rozumiem , każda pochwała ma tą samą treść "Autor postu otrzymał pochwałę" heh
Dzięki wszystkim
[ Dodano: 28 Sty 2008, 14:13 ]
Aa, już rozumiem, dopiero teraz znalazłem gdzie jest ta treść pochwały hehe :lol:
-
@rek - MotoManiak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 23 sie 2007, o 14:58
- Lokalizacja: (Bestwinka)
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 287 gości