Nauka jazdy.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Mariusz » 13 lut 2008, o 20:13

więc w skuterach jak napisaleś przez odjęcie gazu, jeśli jednak sytuacja już jest straszna to ujmujemy gaz i jeśli je mamy to wciskamy sprzęgło ;)


a skutecznym sposobem na zakręt jest zwolnić przed zakrętem, gdy już jesteśmy blisko to dodajemy gazu ale ani żeby moto nie przyspieszało ani nie zwalniało, pochylamy się w zakręt (bardziej ciałem niż motorem) pokonujemy go i pod koniec dodajemy gazu. jest to efektywna i efektowna dosyć technika. naszymi spokojnymi moplikami raczej sie nie pochylamy zanadto w zakręcie, i jeździmy brzegiem ulicy, jednak w zakrętach o ile nikt nam nie siedzi na ogonie polecałbym nieco bardziej środkiem pasa jechać, ponieważ z brzegów drogi są liście, piach, kamyszki itd., a nieciekawą sytuacje miałem kiedy przy 50km/h i sporym pochyleniu poczułem że tył mi ucieka bo droga była zanieczyszczona kamykami :/
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 lut 2008, o 20:13

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Alonzo » 13 lut 2008, o 20:29

ja w jawce mam ograniczony kat pochylu :D co wejde ostrzej w zakret to slysze szuuu :D dobrze ze iskry nie leca ale jawka to raczej miastowy stworek :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez marcin9561 » 13 lut 2008, o 22:37

ja w komarze mam łyse opony wiec jak za bardzo sie pochyle to....
http://bikepics.com/members/marcin9561/

ŚCIĄGANIE SKUTERÓW ZZA GRANICY , TANIO I SOLIDNIE. ZAPRASZAM!
marcin9561
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1899
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 22:25
Lokalizacja: Słupsk
Pojazdy: CEZET 175 , APRILIA RS 125 ,Citroen Xsara Picasso

Postprzez SVIPER » 13 lut 2008, o 23:59

Dla początkujących i chcących udoskonalic technike jazdy może się przydać, ale wiadomo, że najlepiej samemu jest odkrywać wszystkie tajniki prowadzenia naszych maszyn-tym bardziej, żekażdy egzemplarz to inna sprawa i trzeba samemu to dopracować :wink:
pozdro :)
ROMET 50-T-1 :)
Avatar użytkownika
SVIPER
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 8 sty 2008, o 20:30
Lokalizacja: Zambrzyniec

Postprzez Mariusz » 14 lut 2008, o 00:17

no tak, ale pare technik poznanych w teorii bardzo rozwija jazdę :) był gdzieś cały poradnik o wchodzeniu w zakręty itp, i bardzo wielu ciekawych rzeczy można było sie dowiedzieć. był opis właśnie tych stylów pochylania się, były techniki jakim łukiem pokonywać zakręt, i była ciekawa technika podana polegająca na skręcaniu tak jakby wcześniej, czyli jadąc w lewym łuku żeby od prawej strony kierować się jakby wcześniej już łukiem, tak aby zakończyć przy lewej krawędzi pasa a potem dopiero wrócić na prawą krawędź, jest to o tyle dobre w ruchu ulicznym że daje rezerwe na nieprzewidywane przeszkody, i można sie ewakuować na zewnętrzną zakrętu mając cały pas zapasu asfaltu :)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Koner » 14 lut 2008, o 00:21

Mi się wydaje że nawet jak ktoś przeczyta te techniki jazdy to i tak nie będzie tego wszystkiego pamiętał i stosował bo motorem kieruje się raczej instynktownie i jak ktoś jedzie to wie kiedy i jak mocno ma skręcić i robi to praktycznie bez zastanowienia :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Mariusz » 14 lut 2008, o 00:26

no tak, ale nie od razu rzym zbudowano, tak i nie od razu każdy jest mistrzem :) nie musi pamiętać szczegółów, ale zarys tego jaka jest technika pokonywania zakrętu może znać :) motorowerem często się jeździ wbrew tym technikom, np. na pełnym gazie albo hamując dopiero w zakręcie, bo jeździ się z na tyle wolną prędkością że można sobie na to pozwolić, ale potem zostają złe nawyki, dlatego myślę że już na motorowerze powinno się jeździć takimi technikami jak dużym motocyklem, i wyrabiać w sobie odpowiednie dla ciężkich motocykli nawyki, a nie koniecznie czujemy na motorowerze potrzebę zwolnienia przed zakrętem, przesiadamy się na szybki motor i zonk że trzeba przed zakrętem a nie już w zakręcie...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Mr.Rezystor » 15 lut 2008, o 09:53

marycha_zielarz napisał(a):przesiadamy się na szybki motor i zonk że trzeba przed zakrętem a nie już w zakręcie...

Szybszy motor ma lepsze hamulce :P :D

Jeszcze derbikiem nie jeździłem, ale wiem jak się na nim jeździ. :D Kumpel wjechał na łąkę i gonił nim stado krów :d później mówił że cała koszulka w krowich stolcach. :D
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4057/pojazdy

Kategoria A,B zdana za pierwszym strzałem :D
Avatar użytkownika
Mr.Rezystor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
Pojazdy: Audi 100 2.8

Postprzez Alonzo » 15 lut 2008, o 11:01

Szybszy motor ma lepsze hamulce


nie zawsze spojrz na jawe 350 :D:D hamulce gorsze niz w komarze (oczywiscie stosunkowo do masy i predkosci) :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Koner » 15 lut 2008, o 11:11

Jak się komarem gwałtownie hamuje to jeszcze jakoś można go opanować ale jak motor ma większą masę od nas to można powiedzieć że jedzie jak chce :D
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Mariusz » 16 lut 2008, o 16:50

no ja bym nei proponował liczyć na mocne hamulce w mocnym motorze, szczególnie początkującym, bo ich moc zależy jeszcze od kondycji szczęk i bębnów/klocków i tarcz :)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Angler » 16 lut 2008, o 16:57

Mocne hamulce raczej niewiele dadzą jeżeli się przesadzi z prędkością w zakręcie motorem o masie ponad 100kg.
Obrazek
Avatar użytkownika
Angler
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 20:33
Lokalizacja: Rawicz
Pochwały: 9
Pojazdy: Yamaha XS 400 27 KM, Opel Meriva 1,7CDTI 100kuni, Keeway Cruiser 18 koników i Peżo ludix mocy b/d.

Postprzez Smok » 18 lut 2008, o 13:23

Najlepiej samemu dojść co i jak robić, ale tak na sam początek ten mały poradnik się przyda. Trening czyni mistrza.

Ja w mojej drynie miałem pół automatyczną skrzynię biegów, jak jechałem na dwójce i puszczałem gaz to wskakiwał mi luz :D Po dłuższym czasie było to wnerwiające ale też się fajnie jeździło :twisted:
KOMAR WIECZNIE ŻYWY
Avatar użytkownika
Smok
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 519
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 19:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez miki » 18 lut 2008, o 17:04

heh jakie fajne
Obrazek
miki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 3 sty 2008, o 18:00

Postprzez Tomciosz » 18 lut 2008, o 17:05

Z ciebie większy spamer niż użytkownik.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości