Demontaż silnika KMX 125

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Demontaż silnika KMX 125

Postprzez endek » 16 lut 2008, o 21:57

Ostatnio rozkrecałem ten silnik w celu przejrzenia i wymienienia zużytych cześci tak wiec opisze go w kilku zdaniach :)

Ogólnie to ,silnik ten był montowany własnie w KAWASAKI KMX 125 (obecnie na rynek wychodziły 200cm ale była to rzadkość i wszyło ich o wiele mniej niż 125cm),KMX seryjnie były blokowane (a gdy szły na eksport do okreslonych krajów to dodatkowo miały jeszcze zablokowane skrzynie biegów i miały 5 biegów) :)
Moc zablokowanego to ok. 15KM a pod odmuleniu to dysponuje on mocą ok. 26-28KM,Zapłon jak w większości współczesnych motocykli bezstykowy,z silnikiem współpracowały dwa rodzaje gazników KEHIN oraz MIKUNI o średnicy gardzieli 26mm
(lewy dekiel oraz iskrownik wymontowany wczesniej,iskrownik trzyma się na trzech
M5, znajduje się on w środku koła magnesowego,a natomiast impulsator na zewnątrz :)


Obrazek

Obrazek


Zawór wydechowy KIPS otwierany siłą odrodkowa (otwiera on dodatkowe 2 kanały wydechowe przy przekroczeniu ok. 6000obr/min, przez jego zastosowanie silnik jest
bardziej elastyczny,od strony prawej znajduje się jego listwa (cos w podobie do listwy sterującej sekcjami w pompie wtryskowej) sterująca a od strony lewej
komora w której znajudja się gazy uprzednio przed wydechem(po otwarciu zaworów
komora ta zostaje zamknięta i gazy uciekaja bezpośrednio do dyfuzora) :)


Obrazek



Głowica trzyma się na 5 srubach M8 (wkręcane w cylinder nie jak przy większości
Silników że po odkręceniu głowicy wychodzi od razu również cylinder),w głowicy
Również znajduje się termostat na dwóch :wink: M6

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kruciec oraz ,,płucka’’ :D przykrecony jest na sześciu srubach M5 od dołu wchodzi w niego przewód
Od dozownika oleju,płucka składają się z 6 listków po odu stronach,
Obrazek

Obrazek


Cylek 6cio płuk o ile dobrze pamiętam :D ,alumuniowy a raczej duralumin,
U mniej wstawiona jest tuleja i obecnie srednica 54,50mm (tak wiec 3 szlif ) (oryginalnie srednica nominalna to 53,96mm a ostatni szlif to 55,00mm) :D
trzyma się on na 4 szpilkach

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Klasyczne sprzegło mokre ,(nie liczyłem tarczek ale coś ok. 6 będzie miało może
Wiecej) aby je zdemontowac należy odkręcić cztery sprzeżyny docikowe,a następnie
po zdjęciu dekielka dociskowego należy wyjąc zabezpieczenie które trzyma kosz
sprzęgłowy.( :wink: przed zdemontowaniem kosza należy jeszcze odkręcić nakrętkę trybika
na wału w tym celu można łatwo unieruchomic wał aby była możliwośc odkręcenia
nakrętki),na trybie wału wyrównoważającego jest zabezpieczenie wiec łatwo jest zdjąc :P



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kartery skrecone są na 14 srubach M6 (nie wiem czemu konstruktorzy dali w
Całym silniku sruby M6 które posiadały łby od M5 czyli srubki 6 okręca się kluczem
8 a nie 10mm(troche bez sens ale cóż) :)


Obrazek

Obrazek


Skrzynia hmmm , 8) szczesciostopniowa, krótkie przełożenia ,posiada również
Przeciwwagę ,ogóle w skrzyni są łożyska (nie posiada zadnych tulejek z brązu itp.)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No mysle że teraz już każdy poznał budowe silnika i będzie miał problemów z takim silniczkiem od Kawy KMX 125.
Jeśli coś nie jasnego to postaram się wytłumaczyc i pomóc .
:wink:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Demontaż silnika KMX 125

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 lut 2008, o 21:57

Pani Kontekstowa
 

Postprzez parcelak » 16 lut 2008, o 21:59

Pochwała zasłużona, bardzo zrozumiale napisany tutek :). Wreszcie poznałem budowę tego silnika.
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Adi.G. » 16 lut 2008, o 23:41

No ładny tutek, pochwała się jak najbardziej należy :yes:
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez Barthezz » 16 lut 2008, o 23:49

Piękny tutek :) Jak najbardziej pochwała się należy!! :yes:
Wykonuje naprawy/remonty silników Romet, Komar, Simson, WSK. Info na GG lub PW. Dojazd do klienta.
Avatar użytkownika
Barthezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 20:57
Lokalizacja: Polska->Lublin-> Świdnik->TRAWNIKI
Pojazdy: Vw Lupo 1.0 Cagiva W8 Simson S51 i jakieś tam graty...

Postprzez marcing17 » 17 lut 2008, o 00:14

Brawo! Chyba pierwszy taki tutek na naszym forum 8) Pochwalił :D
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Mariusz » 17 lut 2008, o 00:18

no niezły tutek, pokazuje że nie taki japoniec straszny jakim go malują :P ten KIPS to ciekawy wynalazek ;) przydało by sie coś takiego w komarze :D 3 wydechy i 2 przymykane ;) niezłe :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez endek » 17 lut 2008, o 00:29

marycha_zielarz napisał(a):no niezły tutek, pokazuje że nie taki japoniec straszny jakim go malują :P ten KIPS to ciekawy wynalazek ;) przydało by sie coś takiego w komarze :D 3 wydechy i 2 przymykane ;) niezłe :P


Ehh ty to Marycha chciałbys odleciec na swoim sprzecie :D
ratuje Cię jedynie ten silnik i na moc chyba juz bys nie narzekał :)
http://moto.allegro.pl/item313337520_za ... r_500.html

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Mariusz » 17 lut 2008, o 00:54

no pewnie, miło by bylo polatać ;) a ten silnik z linku chyba by mi to umożliwił :D
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez endek » 17 lut 2008, o 01:02

no ale znając Ciebie to i tak bys go pewno podkrecił w celu wyciśnięcia drżemiących jeszcze paru kucyków :mrgreen:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez pawel15 » 17 lut 2008, o 11:45

Pochwałą zasłużona :). Po tym silniku widać enduras, że silikonu nie żałujesz :wink: .
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Konik » 17 lut 2008, o 12:00

enduras pięknie napisany tutek :) Teraz już myślę że każdy wie jak zbudowany jest silnik z takiego Endura :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez endek » 17 lut 2008, o 12:06

pawel15 napisał(a):Po tym silniku widać enduras, że silikonu nie żałujesz

No nie żałuje hehe ale silikon nie szkodzi silnikowi (należy tylko smarowac lekko od skrzyniek korbowa i kruciec (tam gdzie dochodzi mieszanka paliwowopowietrza bowiem jesli bedzie nałożone za grubo to silikon napuchnie od bezyny) ale tak po za tym to przynajmiej silnik jest suchutki nie posiada zadnych zbytnich wycikeów

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Adi.G. » 17 lut 2008, o 12:09

Co do silnika
enduras napisał(a):Ehh ty to Marycha chciałbys odleciec na swoim sprzecie :D
ratuje Cię jedynie ten silnik i na moc chyba juz bys nie narzekał :)
http://moto.allegro.pl/item313337520_za...r_500.html


Jestem w szoku, garczek większy niż reszta silnika i ta moc 90 km, to by zgięło komara w pół :mrgreen: A pali pewnie z 15/100 :D
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez endek » 17 lut 2008, o 12:30

Adi.G. napisał(a):Co do silnika
enduras napisał(a):Ehh ty to Marycha chciałbys odleciec na swoim sprzecie :D
ratuje Cię jedynie ten silnik i na moc chyba juz bys nie narzekał :)
http://moto.allegro.pl/item313337520_za...r_500.html


Jestem w szoku, garczek większy niż reszta silnika i ta moc 90 km, to by zgięło komara w pół :mrgreen: A pali pewnie z 15/100 :D


15 to minimum moja CR250 ciezko było zejsc ponieżej 10l a tu poj.700 :shock:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez ABRUZZI » 17 lut 2008, o 12:34

tutek naprawdę dobrze napisany należy się pochwała

a co do tego silniczka to co to jest nad wydechem
Avatar użytkownika
ABRUZZI
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 19 lip 2007, o 09:32
Lokalizacja: Rogowo

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 86 gości