Pielęgnacja motoru

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Pielęgnacja motoru

Postprzez Pitucha » 1 mar 2008, o 15:41

Pielęgnacja motoru

Pielęgnacja motoru, wewnętrzna jak i zewnętrzna są bardzo ważne, aby nasze cacuszko było ładne, szybkie i silne.



Pielęgnacja wewnętrzna

Mówiąc o pielęgnacji wewnętrznej mam na myśli silnik od wewnątrz. Dbać o silnik można na wiele sposobów, mam zamiar przedstawić kilka najważniejszych. A więc co możemy zrobić aby, nasz silniczek był w pełni sił:

Po pierwsze do oleju nie kupujmy jakiegoś tandetnego MIXOLA, tylko jakiś olej syntetyczny, lub pól syntetyczny. Wiem, że takie oleje do najtańszych nie należą, ale jeżeli chcemy, aby nasz silniczek był niezawodny to trzeba się zmobilizować. Sam przez jakiś czas jeździłem na MIXOLU, ale zmieniłem zdanie. Fakt MIXOL kosztuje 9zł, a syntetyk 30-40zł, ale syntetyk jest o wiele lepszy. Mixol tworzy nagar na głowicy, w kolanku przez co silnik ma mniej mocy i jest wolniejszy, a syntetyczny nie dość, że może stać dłuższy czas razem z benzyną i się nie osiądzie na dnie tak jak badziewny MIXOL, to na dodatek nie tworzy nagaru, daje lepsze smarowanie silnikowi, no i co chyba wszyscy lubią nie ma po nim dymu z rury ;-)))) Także się chyba opłaca dać większe pieniądze i cieszyć się niezawodnością.



Po drugie nie kupujmy ruskiej benzyny! Nie wiem jak w innych częściach polski, ale u nas na wschodzi to na każdej wsi jest dystrybutor ;-))), ale to jest zgubne. Niektórzy sobie myślą " Inni jeżdżą samochodami na ruskiej, to ja motorem mam nie jeździć?". Tym co nie szkoda samochodów, niech jeżdżą. Ja tam osobiście, wolę jeździć na polskiej, może i droższa, ale lepsza. Głupim Rometem ( nie obrażając posiadaczy ROMETÓW, bo sam kiedyś miałem i to całkiem spoko maszyna ), nie jeździłem na ruskiej. To jest głupiego oszczędność, bo taka ruska benzyna jest może i tańsza ale motor jest na niej wolniejszy, mniej ma siły i więcej jest spali. Także sami widzicie..



Po trzecie dbajcie o silnik tak jak to trzeba dbać. Wymieniajcie regularnie olej w skrzyni, czyśćcie silni z syfów, szczególnie żeberka cylindra, dla zapewnienia odpowiedniego chłodzenia, sprawdzajcie stan różnych części, sprzęgło, świeca zapłonowa itp. A co najważniejsze róbcie mieszankę!!! ;-))) Bez niej daleko nie zajedziecie ;-)))



Pielęgnacja zewnętrzna



Pielęgnacja zewnętrzna motoru jest równie ważna, jak wewnętrzna, aby nasz motor był olśniewający. Nie wystarczy tylko aby silnik chodził jak marzenie, a wygląd zewnętrzny odstraszał wszystkich dookoła, ni wystarczy tez jeżeli motor będzie nie wiadomo jak piękny, a żeby jechać, będziemy musieli odpychać się nogami. Oba czynniki są ważne, aby nasz motorek budził podziw przechodniów.



Co należy robić, aby tak było???



Gdy już nie widać SIMSONA, ROMETA, JAWKI itp. spod warstwy błota, należy go umyć pod bieżącą wodą ;-))), silnika i innych elementów, które w pewien sposób mają wpływ na pracę motoroweru nie radę myć wodą. Silnik dobrze by było umyć ropą, aby woda nie dostała się do środka i nie zalała cewek i innych przewodów.



Po umyciu motorower trzeba wytrzeć do sucha, albo po prostu postawić go na słońcu tak aby woda odparowała



Jeżeli ktoś już na prawdę chce aby wszystko było cacy, może sobie kupić specjalną pastę do czyszczenia powierzchni malowanych. Taka pasta jest dostępna we wszystkich sklepach z kosmetykami samochodowymi. Taką pastę się nakłada na motor i potem jak wyschnie, ściera suchą ściereczką



Wszystkie elementy plastikowe takie jak manetki, można wyczyścić preparatem do czyszczenia np. mebli. Tylko musi być to dobry preparat, bo jeżeli po wytarciu powierzchnia plastikowa nie była śliska, bo to mogło by być nawet niebezpieczne, jeżeli np. dźwignia sprzęgła ślizgała by się nam w ręce
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Pielęgnacja motoru

Postprzez Pani Kontekstowa » 1 mar 2008, o 15:41

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Marcek » 1 mar 2008, o 16:14

Pitucha napisał(a):Po drugie nie kupujmy ruskiej benzyny!

Po pierwsze - ukraińska benzyna jest co najmniej tak samo dobra jak polska. Ma tylko tą wadę, że bardziej śmierdzi.
Po drugie - Romety nie mają specjalnych wymagań dotyczących paliwa (producent do Komara zalecał bodajże 76 oktanów).
Reszta - jak najbardziej w porządku :)
Ostatnio edytowano 1 mar 2008, o 17:38 przez Marcek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez pawel15 » 1 mar 2008, o 17:04

Pitucha napisał(a):no i co chyba wszyscy lubią nie ma po nim dymu z rury

Ja tam wolę jak kopci trochę- tai klimat 2T :D.
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Barthezz » 1 mar 2008, o 17:06

No ale napisał tak ogólnie :D Lepiej zeby tak kopcił żeby polcja nie widziała kto i czym jedzie :mrgreen:
Wykonuje naprawy/remonty silników Romet, Komar, Simson, WSK. Info na GG lub PW. Dojazd do klienta.
Avatar użytkownika
Barthezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 20:57
Lokalizacja: Polska->Lublin-> Świdnik->TRAWNIKI
Pojazdy: Vw Lupo 1.0 Cagiva W8 Simson S51 i jakieś tam graty...

Postprzez Pitucha » 1 mar 2008, o 17:52

Barthezz napisał(a):No ale napisał tak ogólnie :D Lepiej zeby tak kopcił żeby polcja nie widziała kto i czym jedzie :mrgreen:



Niezły patent... :D

Marcek napisał(a):Po pierwsze - ukraińska benzyna jest co najmniej tak samo dobra jak polska. Ma tylko tą wadę, że bardziej śmierdzi


U nas to jak do motorku sie wleje Ukraińskiej benzyny, to:
1. Dużo więcej moto pali
2. Jest wolniejszy i ma mało siły

Nie wiem jak w innych częściach, ale u nas to ruska benzyna jest wyjątkowo paskudna :yes:
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Marcek » 1 mar 2008, o 17:58

Pitucha napisał(a):Nie wiem jak w innych częściach, ale u nas to ruska benzyna jest wyjątkowo paskudna

Albo oszukana.
Raz miałem wlaną do samochodu, autko jeździło normalnie, na przeglądzie spaliny były czyste.
W Komarze też zdarzyło mi się jeździć na benzynie z UA, miałem wrażenie, ze jedzie nawet lepiej niż na polskiej.
Gdybym tylko miał dostawcę, chętnie tankowałbym paliwo ukraińskie.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Pitucha » 1 mar 2008, o 18:02

Marcek napisał(a):Albo oszukana.


Być może.... Ja bynajmniej nie polecam jazdy na "naszej" UA benzynie, bo sam ją parę razy miałem w KADECIE i wiem, że to nie żadna oszczędność, bo moto jej więcej spali. Simsonkiem, nawet nie będę próbował jeździć na ruskiej :)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Barthezz » 1 mar 2008, o 22:50

Marcek napisał(a):Raz miałem wlaną do samochodu, autko jeździło normalnie, na przeglądzie spaliny były czyste.

Nie wiem jak w Tico ale Cienki jeździ lepiej na Ruskiej bęzynie niz na Polskiej :P
Wykonuje naprawy/remonty silników Romet, Komar, Simson, WSK. Info na GG lub PW. Dojazd do klienta.
Avatar użytkownika
Barthezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 20:57
Lokalizacja: Polska->Lublin-> Świdnik->TRAWNIKI
Pojazdy: Vw Lupo 1.0 Cagiva W8 Simson S51 i jakieś tam graty...

Postprzez Marcek » 1 mar 2008, o 23:27

Barthezz napisał(a):Nie wiem jak w Tico ale Cienki jeździ lepiej na Ruskiej bęzynie niz na Polskiej

Nie widziałem żadnej różnicy, ani na plus, ani na minus.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Mr.Rezystor » 2 mar 2008, o 10:15

Może rosyjska lub ukraińska benzyna jest jeszcze w miarę dobra. Ale słowacka u mnie jest oszukiwana. :yes: Znajomy wlał do skutera 4T to zaczął strasznie kopcić, pytał się nawet mnie od czego tak się dzieje. Nic dziwnego paliwo dziwnie śmierdzi, jest mieszane z ON. :/ Jeszcze motorower lub jakiś starszy motocykl to nic. Gorzej jeśli mamy wtrysk w samochodzie.
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4057/pojazdy

Kategoria A,B zdana za pierwszym strzałem :D
Avatar użytkownika
Mr.Rezystor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
Pojazdy: Audi 100 2.8

Postprzez Kamil22 » 2 mar 2008, o 11:26

Z benzyną lepiej nie kombinować od nieznanego źródła nie wiadomo co może tam być,Już lepiej dozbierać więcej pieniędzy i kupić polską nie oszukiwaną benzynę i cieszyć się jazdą. 8)

Co do olejów sie zgadzam,Mixol is shajse,Mixol is ded :twisted:
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Pitucha » 2 mar 2008, o 12:56

Co do olejów sie zgadzam,Mixol is shajse,Mixol is ded :twisted:

:D
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez jacek_44 » 9 maja 2008, o 12:48

Zrobię troszkę odkop, ale muszę napisać o benzynie ze stacji CPN i benzynie z 'prywatnych dystrybutorów'. Mieszkam na mazurach, gdzie cena bezyny sięga najwyższej ceny w kraju. Do stada swoich motocykli i motorowerów tankuję wiec benzynę ruską. Z tą różnicą, ze musiałem wypróbować benzyne od kilku dostawców i wybrałem tego, ktory najmniej oszukuje i ma ladną benzynkę. Motocykle chodzą na niej jak należy.

Co do POLSKIEGO paliwa to powiem, ze kiedys zatankowalem w petrochemii 4L benzyny do swojej SHL m11 i ledwie dojechałem do domu. Gdy stawialem motocykl na stopki z rury wydechowej wylała się woda ;/

Takze nie zawsze POLSKA benzyna jest lepsza od RUSKIEJ ! :)
jacek_44
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 lis 2007, o 18:31
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Angler » 9 maja 2008, o 15:50

Pitucha napisał(a):Po umyciu motorower trzeba wytrzeć do sucha, albo po prostu postawić go na słońcu tak aby woda odparowała


Raczej po myciu nie powinno się zostawiac mokrego motoru/samochodu na słońcu (koło południa).
Avatar użytkownika
Angler
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 20:33
Lokalizacja: Rawicz
Pochwały: 9
Pojazdy: Yamaha XS 400 27 KM, Opel Meriva 1,7CDTI 100kuni, Keeway Cruiser 18 koników i Peżo ludix mocy b/d.

Postprzez ronio » 9 maja 2008, o 15:52

o widze jacek_44 jesteś ze Szczytna, odezwij sie mzoe na gg :D
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości