[Romet] Wymiana wałka zdawczego bez rozpoławiania silnika

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez kadet94 » 3 lip 2008, o 13:01

No ja tak mialem w kadecie 2 razy i rozpoławialem silnik... :(
Avatar użytkownika
kadet94
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 588
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 11:06
Lokalizacja: Wrocław/Miękinia

Postprzez Pani Kontekstowa » 3 lip 2008, o 13:01

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mariusz » 3 lip 2008, o 13:30

o kurde niezła metoda :o a trzeba uważać żeby przesuwka nie wypadła? bo pewnie chętnie by polatała po silniku :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez irek_02gf » 4 lip 2008, o 08:41

Spoko metoda :!: Żebym ja wiedział o tym to ile bym sobie czasu oszczędził.
irek_02gf
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 18:34
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez Komar Rider » 8 kwi 2009, o 17:49

No panowie dzisiaj jadąc, spadł łańcuch i zgubiłem biegi. Po odkręceniu dekielka zasłaniającego zębatkę zdawczą (silnik S-38 ) wyrwało mi się ciche "o kur**" widząc latającą zębatkę zdawczą, z kawałkiem wałka zdawczego :/ Wałek równiutko ścięty przy samym simerze :D Oczywiście przypomniałem sobie natychmiast, że jest ten tutorial. Rozebrałem co się da. Życzcie mi szczęścia ;)
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Ryder » 9 kwi 2009, o 08:57

Sam myślałem kiedyś żeby takie coś zastosować.Na szczęście jeszcze nigdy nie urwał mi się wałek zdawczy :D
Ciekawe jakby to było w przypadku 019. :roll:
Tutek napisany bardzo dobrze,pochwała należała się :)
Avatar użytkownika
Ryder
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2133
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 13:02
Lokalizacja: Krotoszyn

Postprzez Komar Rider » 10 kwi 2009, o 17:38

radi126 miałeś kiedyś kontakt z S-38? :) W S-38 biegi wbija się w manetce, czyli wymagana jest linka, która ma tylko zdolności ciągnące a nie pchające (wymagane do wbicia 2). Wbicie 2 warunkuje sprężyna między płetwą wodzika a karterem. Więc jeśli złapię wodzik i pociągnę go do siebie i puszczę to on wróci a położenie 2 więc Twój sposób z wbiciem 1, która będzie trzymać tryby nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości (przynajmniej w S-38 ). W silnikach ze zmianą nożną sprawa jest prosta- "klik" i spokój ;) Kombinowałem z przyczepieniem linki do imadła, i odsunięciem silnika, wtedy naciąga się linka wbijając 1, ale potem niemożliwe jest obrócenie silnika. Zły walnąłem silnik, niech se leży, ale spojrzałem i tryby nadal były w swojej pozycji, trochę poprzesuwane ale nadal w jednej lini :shock: Szybko wpakowałem tam pręt, potem przy zmianie pręta na inny tryby spierniczyły gdzieś do środka.

Aktualnie silnik leży rozpołowiony na stole. I cieszę się, że go rozpołowiłem bo przynajmniej znalazłem powód nie wchodzenia "1" a mianowicie krzywy wodzik ;)
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez ber891 » 10 kwi 2009, o 18:58

W 019 ciężko byłoby zerwać wałek zdawczy, gdyż frez jest jest bardziej pancernie zrobiony i byłoby to trudne.
Avatar użytkownika
ber891
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 403
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
Lokalizacja: D-ca

Postprzez Kuba » 10 kwi 2009, o 19:56

Komar Rider

przecież on automat ściągnął, a w 023 tez jest sprężyna :roll:
2 pierwsze litery alfabetu w kieszeni :]
Avatar użytkownika
Kuba
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 6491
Dołączył(a): 21 gru 2008, o 20:55
Lokalizacja: Tworóg
Pochwały: 2

Postprzez Komar Rider » 11 kwi 2009, o 12:44

No to jak to niby miałem trzymać?
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1

Postprzez Mati04 » 7 lis 2009, o 21:37

pNowie a czy dalo by sie wymienic simer i lozysko od walka zdawczego bez rozpolawiania. i to drugie lozysko w skrzyni tez da sie bez rozpolawiania ?
Simson S51 :D:D
Avatar użytkownika
Mati04
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 20 sie 2009, o 21:27

Postprzez Mati04 » 13 lis 2009, o 20:00

Ponawiam pytanie. czy da rade przelozyc lozysko i simering od trybu zdawczego bez rozpolawiania ?
Simson S51 :D:D
Avatar użytkownika
Mati04
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 20 sie 2009, o 21:27

Postprzez Grzecho32 » 13 lis 2009, o 21:35

Moim zdaniem łatwiej rozpołowić :) Aczkolwiek ciekawie pomyślane :-)
Obrazek
Grzecho32
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 13 lis 2009, o 21:26
Lokalizacja: Wisła
Pojazdy: VW Golf mk3 1.8 ADZ 90KM

Postprzez Konrad » 14 lis 2009, o 14:33

Musisz wyciągnąć tulejkę, simmer i seger zabezpieczający. potem robisz dokładnie te same czynnościtylko wybijasz łożysko prętem albo ściągaczem zrobionym z kawałka rurki i gwintowanego pręta.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

[Romet] Wymiana wałka zdawczego bez rozpoławiania silnika

Postprzez Garek » 5 paź 2012, o 12:51

Jutro moja pierwsza taka naprawa a z racji tego ze mam 14 lat to jak myślicie zdziałam coś tym sposobem czy lepiej rozpołowić ?
Garek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 paź 2012, o 09:01
Pojazdy: Motorynka,Quad 110,Router Pluss

Poprzednia strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości