Jak wykonać klin

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Jak wykonać klin

Postprzez Marcek » 13 mar 2008, o 12:24

Potrzeba:
- wiertło ok. 10 mm średnicy
- piłkę do metalu
- mocne kombinerki, a najlepiej szczypce typu "mors"
- imadło
- szlifierkę
- okulary ochronne

Na początek mierzymy otwór na klin na wale (najważniejsza jest jego długość i głębokość) oraz w kole magnesowym.
[img][570:444]http://www.stronamarcina.yoyo.pl/k1.jpg[/img]
[img][570:479]http://www.stronamarcina.yoyo.pl/k2.jpg[/img]
[img][570:500]http://www.stronamarcina.yoyo.pl/k3.jpg[/img]
Następnie z końcówki wiertła o średnicy 1- 2 mm większej niż długość rowka na klin (zwykle będzie to właśnie wiertło 10 lub 11 mm) obcinamy "plasterek" o grubości o 1- 2 mm większej niż szerokość rowka na klin (licząc od największej wartości - często w kole magnesowym jest bardziej rozbity niż na wale).
Chwytamy go w szczypce jak na zdjęciu:
[img][570:500]http://www.stronamarcina.yoyo.pl/k4.jpg[/img]
i szlifujemy (koniecznie w okularach!!!) jedną stronę (na takiej długości, ile wynosi głębokość rowka na wale, jeśli wynosi ona np. 2 mm, to ze szczypiec powinno wystawać jedynie 2 mm "plasterka") - oczywiście co chwilę sprawdzamy grubość przyszłego klina - wkładamy go do wału, jeśli twardo wchodzi, kończymy szlifowanie. Oczywiście półokrągłą część należy tak obrobić, żeby pewnie wchodziła w wał.
Następnie powtarzamy czynność dla drugiej strony - szlifujemy ją na grubość rowka w kole magnesowym, też oczywiście sprawdzając, czy już nie wystarczy.
Efekt powinien wyglądać mniej więcej tak:
[img][570:441]http://www.stronamarcina.yoyo.pl/k5.jpg[/img]
Na końcu wystarczy zeszlifować górną część (tą, która ma wchodzić w rowek w kole magnesowym) do takiej wysokości, żeby wystająca część odpowiadała wysokości rowka w kole.
Obrazek
Efektem jest idealnie dopasowany klin, który nie zostanie ścięty po paru kilometrach. W swoich Komarach mam dokładnie takie kliny i nigdy nie miałem z nimi problemów.
Przydaje się to też przy rozbitych rowkach - nie trzeba wymieniać koła magnesowego, czy wału.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Jak wykonać klin

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 mar 2008, o 12:24

Pani Kontekstowa
 

Postprzez pawel15 » 13 mar 2008, o 12:34

Świetny tutek :). Wszystko jasno opisane, krok po kroku, są zdjęcia wiec nie ma się do czego przyczepić. Pochwała sie należy i to bezdyskusyjnie :).
**Wiele serc, jedno bicie ::: WSK ::: ponad życie**
Prawko B zdane :)!!!
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
pawel15
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
Lokalizacja: Dąbie

Postprzez Mateusz » 13 mar 2008, o 16:18

Super to wymyśliłeś :wink: Faktycznie, klin z wiertła jest wytrzymały tylko czy nie ma problemów z ucięciem tego plasterka? Bo wiertła są hartowane :>

I dobrze że podkreśliłeś te okulary ochronne... wiele osób o tym zapomina :?
Ja o nich pamiętam, od momentu gdy podczas szlifowania diaksem odłamek uderzył mi w twarz (na szczęście nie w samo oko, tylko obok).
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Marcek » 13 mar 2008, o 16:25

Dzięki :)

Mateusz napisał(a):czy nie ma problemów z ucięciem tego plasterka?

Pod warunkiem, że się założy nowy brzeszczot i za bardzo nie naciska, to nie. Oczywiście można go uciąć gumówką, jednak przy tak wąskich kawałkach pewniej czuję się przy cięciu ręczną piłką.

Mateusz napisał(a):I dobrze że podkreśliłeś te okulary ochronne...

Kilka razy wyciągałem metal z oka (raz nawet skończyło się u okulisty), dlatego teraz nawet przy niegroźnym pozornie wierceniu używam okularów.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Koner » 13 mar 2008, o 16:45

Wszystko bardzo dobrze i zrozumiale napisałeś.Na pewno wielu użytkownikom się to przyda bo wiadomo jakie teraz robią kliny,a taki z wiertła na pewno nam dłużej posłuży :) Pochwała jak najbardziej się należy :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Artur » 13 mar 2008, o 16:56

No super Marcek, że napisałeś ten tutek, bo wiele ludzi się skarży, że im ścina kliny a klin kosztuje złotówkę, więc zawsze lepiej iść na lody a klin sobie dorobić, dzięki. :P. Po za tym samemu się zawsze dorobi lepszy klin i bardziej dopasowany, więc jeśli masz problem ze swoim klinem to czytaj ten tutek i do roboty. :wink:
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Marcek » 13 mar 2008, o 17:30

Artur4567 napisał(a):o za tym samemu się zawsze dorobi lepszy klin i bardziej dopasowany,

I właśnie o to chodzi. Kiedy składałem 232 kupiłem 5 klinów i nie pasował ani jeden (wszystkie były za luźne), chociaż wał miałem fabrycznie nowy.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Koner » 13 mar 2008, o 17:36

Ja z kolei kiedyś jak miałem oryginalny wał to nie mogłem dopasować żadnego klina jakie sprzedawali.Wszystkie były za duże.Teraz na szczęście są inne ale na wszelki wypadek zrobię sobie kilka takich porządniejszych :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Artur » 13 mar 2008, o 17:42

Ja dodam, że u siebie zrobiłem klin z podkładki i jest bardzo dobry ciasny i w ogóle. :P. Wyciołem z boku podkładki a potem zeszlifowałem pilnikiem i dopasowałem, chodzi. :). Ale ten sposób na wietrło też bardzo ciekawy, można zrobić dobry i dopasowany klin, ale mam taką radę zawsze po zrobieniu klina trzeba sprawdzić czy przypadkiem magneto nie ociera o cewki co może świadczyć o tym, że wał jest krzywy a to już jest dramat.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Conqeror » 14 mar 2008, o 00:49

No patrzcie mi zajmuje dorobienie z podkładki 5 min . A tu Marcek tak mocno wyczerpał temat . Niesamowite
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez rolnik1234 » 14 mar 2008, o 10:05

No cudownie opisane tak powinny wyglądać wszystkie tutoriale brawo :D
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez Marcek » 14 mar 2008, o 14:19

Conqeror napisał(a):mi zajmuje dorobienie z podkładki 5 min

Szczerze mówiąc nigdy nie próbowałem z podkładką. Wydawało mi się, że to zbyt miękki materiał.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Konrad » 14 mar 2008, o 15:16

ja dorabiam z stalowej, i jest ok :) Minimum podkładka to gruba sprężynowa
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Wojteeek » 14 mar 2008, o 16:51

Dokładnie - Ja dorabiałem ze sprężystej 5ki - zwykłymi kleszczami ją rozciąłem tak żeby było 2/5 i 3/5 i z tego 2/5 uciętego ( tak na oko ) - po rozklepaniu lekko mlotkiem wpasowałem ;)

A co do tutoriala - jeśli mi zetnie znowu to robie tym sposobem - Dobrze opisany itp. :)
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Postprzez rolnik1234 » 14 mar 2008, o 17:18

Conqeror napisał(a):No patrzcie mi zajmuje dorobienie z podkładki 5 min

No ja jak dorabiałem z podkładki to się męczyłem znacznie dłużej bo nie mogłem odpowiednio doszlifować ale na pierwszy raz klin w godzinę to uznaję za nie najgorszy dla mnie wynik :D Wydaje mi się ze ten sposób jest lepszy teraz zrobię nim jak będzie potrzeba
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości