Jak wykonać klin

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Koner » 14 mar 2008, o 18:22

Ja kiedyś jeszcze dorabiałem z jakiegoś klucza ale też męczyłem się znacznie dłużej żeby go dopasować :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Pani Kontekstowa » 14 mar 2008, o 18:22

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Artur » 14 mar 2008, o 21:09

Zawsze złotówka w kieszeni. :P
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez pawel615 » 14 mar 2008, o 21:45

naprawde spoko tut
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez rolnik1234 » 14 mar 2008, o 22:46

Artur4567 napisał(a):Zawsze złotówka w kieszeni. :P

Nie koniecznie o tą złotówkę chodzi ale szczególnie o jakość wykonania ale też tak jak ja miałem ścięło mi w wakacje nigdzie się nie wybierałem bo do szkoły nie a motor potrzebuje na następny dzien na chodzie i co przeszczot pilnik i ciąłem z podkładki sprężynowej
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez Artur » 14 mar 2008, o 23:03

Ja wam powiem coś śmiesznego, ten mechanik co mi robił motor 4 lata temu, jak jeszcze słabo się znałem, ścinało mu kliny :/ , scioł chyba z 5-7 klinów, już myślałem, że na te kliny nie zarobię, a mój ojciec kupił jeszcze 5 dla niego, po złotówce każdy, i ojciec przyniusł te kliny i mówi: kupiłem jeszcze 5 klinów dla niego, przestawało mi się to podobać, dlatego teraz już kliny sam dorabiam. :mrgreen:
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez tomix » 7 kwi 2008, o 18:50

Błąd robicie !!! Klin musi byc miękki poniewaz jak jest z wiertła jest za twardy i porusa wam sały wał. (moze popsuć)
Obrazek
Obrazek
97% ludzi trzyma rękę na myszce czytając posty. Nie zdejmuj ręki, już jest za późno.
a Ty dla ilu osób jesteś bogiem?
Avatar użytkownika
tomix
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 354
Dołączył(a): 5 lis 2007, o 20:58
Pochwały: 1

Postprzez rolnik1234 » 7 kwi 2008, o 18:53

tomix000 napisał(a):Błąd robicie !!! Klin musi byc miękki poniewaz jak jest z wiertła jest za twardy i porusa wam sały wał. (moze popsuć)

Ja nie uważam żeby z wiertła był za twardy jak zrobisz za miękki to choćby był prawidłowo dopasowany to może ci go ściąć
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez tomix » 7 kwi 2008, o 18:59

Ale wał nie porysa!
Obrazek
Obrazek
97% ludzi trzyma rękę na myszce czytając posty. Nie zdejmuj ręki, już jest za późno.
a Ty dla ilu osób jesteś bogiem?
Avatar użytkownika
tomix
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 354
Dołączył(a): 5 lis 2007, o 20:58
Pochwały: 1

Postprzez rolnik1234 » 7 kwi 2008, o 19:34

tomix000 napisał(a):Ale wał nie porysa!

A co ma wał porysać :?
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez Marcek » 8 kwi 2008, o 09:29

tomix000 napisał(a):Błąd robicie !!!

Każdy popełnia błędy :D

tomix000 napisał(a):Klin musi byc miękki poniewaz jak jest z wiertła jest za twardy

Mylisz się - klin z wiertła jest wystarczająco miękki, żeby "w razie czego" go ścięło. Oczywiście jest bardziej wytrzymały od współczesnych klinów, ale przecież o to chodzi, nowe są robione chyba z plasteliny ;)

tomix000 napisał(a):Ale wał nie porysa!

Możesz jaśniej? Bo jakoś nie bardzo rozumiem, co znaczy "porysa"?
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Phantom » 8 kwi 2008, o 09:39

Fajny tutek!
tomix000,końcówka wiertła wcale nie jest za twarda.Powiedziałbym,że jest tak "w sam raz" do tego celu.
Ani to jakaś supergatunkowa stal,ale też nie blacha z chińskiego wiadra.
Jestem patriotą! Łapy precz od mojej Ojczyzny!!!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Phantom
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2431
Dołączył(a): 13 lip 2007, o 10:31
Lokalizacja: Gałąźnia
Pochwały: 19

Postprzez Koner » 8 kwi 2008, o 14:08

Klin z wiertła nie jest na tyle mocny żeby popsuć wał.Co innego jak był by dużo twardszy od wału do wtedy mogło by się coś stać.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez cykor » 22 lip 2008, o 17:02

Swego czasu też walczyłem z ucinającymi się klinami,robiłem z różnych materiałów,ale nic to nie dało,bo klin jest tylko elementem pozycjonującym,ustalającym koło magnesowe w odpowiednim miejscu i nie przenosi żadnego momentu.Połączenie stożkowe czop wału-piasta koła magnesowego jest odpowiedzialna za sztywne i pewne połączenie,podobnie jak wiercimy np. na tokarce,wiertło zamocowane w uchwycie jest tylko na stożku tzw.morsea i nie ma prawa się obrócic,choc używamy wiertła o średnicy 60 mm.Ważna jest jakośc powierzchni stożkowych.Jeśli stożek dobrze trzyma,wał nie ma bicia,to po dokręceniu koła magnesowego,bez obaw można z powrotem odkręcic nakrętkę i koło nie ma prawa się ruszyc.Dlatego zawsze robiąc silnik gdzie występuje takie połączenie,docieram na paście zaworowej obie powierzchnie.po lekkim uderzeniu w koło ręką stożek ma się zaciąc,tak żę nie można go bez użycia ściągacza zdemontowac.
cykor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 08:35
Lokalizacja: łańcut

Postprzez Pitucha » 22 lip 2008, o 17:16

Marcek napisał(a):Kilka razy wyciągałem metal z oka (raz nawet skończyło się u okulisty), dlatego teraz nawet przy niegroźnym pozornie wierceniu używam okularów.


Mój tata właśnie ma teraz taki "problem" :roll: :wink:
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez NIKE » 2 sie 2008, o 23:03

Ej macie zdjecia do tego tutka? Bo ja nie mam :/
ObrazekObrazek
:)
Posiadane:
07.2004 - Komar 2351 <3
20.06.2006 - karta motorowerowa
22.12.2010 - prawo jazdy kat. B
17.10.2011 - 07.08.2013 [*] - Fiat Bravo
21.08.2012 - Skoda Fabia
07.04.2014 - Audi A4 B5
26.05.2016 - Suzuki Bandit 600N
Avatar użytkownika
NIKE
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 845
Dołączył(a): 1 sie 2008, o 09:47
Lokalizacja: Jachranka/Legionowo
Pojazdy: Audi A4 B5 '99 |Skoda Fabia I '03| Komar 2351 '79

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 83 gości