Jak wykonać klin

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez tomix » 6 sie 2008, o 21:24

Mosquito trzeba było mnie słuchać. A nie wszyscy sie mondrują a nikt nie wie jak jest naprawde.
Obrazek
Obrazek
97% ludzi trzyma rękę na myszce czytając posty. Nie zdejmuj ręki, już jest za późno.
a Ty dla ilu osób jesteś bogiem?
Avatar użytkownika
tomix
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 354
Dołączył(a): 5 lis 2007, o 20:58
Pochwały: 1

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 sie 2008, o 21:24

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mariusz » 6 sie 2008, o 21:49

a jak ścina kliny to nie lepiej poświęcić chwile uwagi na odpowiednie przygotowanie wału i krzywki magneta do montażu? no i odpowiedniej nakrętki oraz sił do jej przykręcenia, może jednak jestem mało doświadczonym motorowerzystą, ale odpukać do tej pory klin tylko kupowałem gdy zgubiłem poprzedni (np przy demontażu magneta podział się w trawe)

no a jak będziecie robić z miękkich śrub 5.8, a nawet 4.8 gdzieś widziałem śrube, to ten tutek można by sobie ustawić na strone startową żeby nei trzeba było włączać po kolei głównej, działu, itp :P klin nie może być za twardy, jak słusznie zauważyliście, ale za miękki jest mało sensowny, no i przy usuwaniu klina też można sobie uszkodzić wał :]
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Marcek » 6 sie 2008, o 22:10

Mosquito napisał(a):ale wał mam teraz do wymiany bo ten rowek na klin jest 2x większy...

:o Z jakiego wiertła to robiłeś? Jeśli było jakiś specjalnie utwardzane, to się nie dziwię. Chociaż i tak gdyby magneto nie było przez coś hamowane, to byłoby wszystko OK.
Robiąc klin z typowych, "marketowych" wierteł nie ma możliwości, żeby przy mocniejszym oporze wytrzymał.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez qba3 » 6 sie 2008, o 22:15

nom tak jak mówisz nie zamiekki ale śruby i podkładki to na pewno lepszy materiał niż wiertło które jest bardzo twarde a śruby 5.8 to też przesada jak dla mnie to najlepiej jest kupić ale z podkładki też są dobre:D
qba3
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 19:46
Lokalizacja: cyncanopol

Postprzez Marcek » 6 sie 2008, o 22:24

qba3 napisał(a):niż wiertło które jest bardzo twarde


Jest twarde, ale kruche. Owszem, wiertło się raczej nie zegnie, ale po prostu pęknie. I o to właśnie chodzi.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez qba3 » 6 sie 2008, o 22:55

no nie wiem czy o to chodzi bo może uszkodzić wał i jeżeli ścina normalnie kliny nawet po mocnym dokręceniu magneta tu klin z wiertła wiecej napsuje niż naprawi nie mówię ze nie może być kinu z wiertła ale jeżeli zcina komuś normalnie kliny i sobie założy klin z wiertła to skończy sie to tak jak u Mosquito
qba3
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 19:46
Lokalizacja: cyncanopol

Postprzez rolnik1234 » 6 sie 2008, o 23:12

Jeżeli ścina komus normalnie klin to i tak coś jest do wymiany bo raz tak się może stać ale nie ciągle więc bez róznicy :yes:
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Postprzez Barthezz » 6 sie 2008, o 23:32

Ścina wam kliny bo magneto o coś musi trzeć... :>
Wykonuje naprawy/remonty silników Romet, Komar, Simson, WSK. Info na GG lub PW. Dojazd do klienta.
Avatar użytkownika
Barthezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 20:57
Lokalizacja: Polska->Lublin-> Świdnik->TRAWNIKI
Pojazdy: Vw Lupo 1.0 Cagiva W8 Simson S51 i jakieś tam graty...

Postprzez Marcek » 7 sie 2008, o 12:33

qba3 napisał(a):no nie wiem czy o to chodzi bo może uszkodzić wał i jeżeli ścina normalnie kliny nawet po mocnym dokręceniu magneta

Oczywiście, że w takiej sytuacji należy najpierw zlikwidować opór. Ja zrobiłem klin z wiertła wyłącznie dlatego, że kupowane były na tyle miękkie, że ścinało je w czasie normalnej pracy.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez qba3 » 7 sie 2008, o 20:19

nie po prostu stożek który przenosi moment z wału na magneto jest źle spasowany i należy go dotrzeć albo coś wymienić:D zazwyczaj da sie to dotrzeć pastą zaworowa ja to robiłem w simie i pomogło tylko najpierw pastą 1 potem można 0 ale nie trzeba:D nakładamy paste przykładamy ręka magneto do wału a kumpel kopie kopnikiema my dociskamy magneto do wału u mnie to pomogło
qba3
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 47
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 19:46
Lokalizacja: cyncanopol

Postprzez Marcek » 8 sie 2008, o 12:14

qba3 napisał(a):nie po prostu stożek który przenosi moment z wału na magneto jest źle spasowany i należy go dotrzeć albo coś wymienić


Być może tak jest, jednak nie miałem dostępu do pasty do docierania zaworów, a wiertło było pod ręką ;) Skoro teraz jest dobrze, to nic nie będę ruszał (jak się zaczyna niepotrzebnie grzebać przy silniku, to potem zwykle wychodzą jakieś cyrki :D)
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez ABRUZZI » 8 sie 2008, o 18:54

ja jeszcze sie tu nie wypowiadałem ale skoro tak ten temat się rozrósł to dorzucę swoje 3 grosze moim zdaniem kupne kliny są dobre wystarczy dobrze dokręcić magneto mocno a następnie puknąć w nie lekko drewnianym lub gumowym młotkiem i dokręcić do końca w taki sposób przykręcone magneto bez powodu nie zerwie klina a jeśli to się stanie to będzie to wina nie klina ale innego czynnika :yes:
Avatar użytkownika
ABRUZZI
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 19 lip 2007, o 09:32
Lokalizacja: Rogowo

Postprzez Marcek » 8 sie 2008, o 19:19

ABRUZZI napisał(a):moim zdaniem kupne kliny są dobre

Ja mam niestety inne zdanie. Być może to wina dostawcy. Musze kupić kilka, żeby dopasować jeden, a i tak okaże się on zbyt miękki.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez OgarRider » 8 sie 2008, o 22:11

Te kupne kliny wcale nie pasowały przynajmniej u mnie a byłu kupowane w dwuch różnych sklepach.W mojej rakiecie mam przerobiony od Wski ale miałem z podkładek i ścinało.

qba3 napisał(a):nakładamy paste przykładamy ręka magneto do wału a kumpel kopie kopnikiema my dociskamy magneto do wału

To nie jest zły pomysł a stożek się tak spasuje że miże być klin z plasteliny :D
<piotrz> czy mi się zdaje, czy w Komarze to jest tak że jak się jeden problem rozwiąże to powstaje drugi?
<ka_o_3991>nie zdaje Ci się, Sztuka polega na doprowadzeniu do problemu, który już nie przeszkadza...
Avatar użytkownika
OgarRider
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 23 lis 2007, o 20:52
Lokalizacja: Gorzkowice

Postprzez piotrek1452 » 6 lip 2009, o 09:38

Obrazek
Obrazek

A wie ktoś jak dorobić klina do takiego czegoś bo pierwszy raz spotkałem się z takim zapłonem?
piotrek1452
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 12 kwi 2009, o 10:25

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości