docierając cylinder nowy lub po szlifie należy zwrócić uwagę na ilość oleju i samo docieranie silnika, a oto mały opis czynności :
1) faza początkowa stosunek oleju 1:20 włączamy silnik na wolnych obrotach i pozostawiamy go na 10 min pracy, potem gasimy i po ostygnięciu włączamy robimy tak ok 2 razy
2) pierwsza jazda stosunek oleju 1:25 jeździmy stosunkowo krótkie odcinki ok 2-6 km ,na niskich biegach nie przeciążając silnika i nie przegrzewając silnikam unikając wysokich obrotów i jazdy z pasażerem oraz jazdy pod wzniesienia na zbyt wysokim biegu
3) stosunek oleju w benzynie 1:30 zasady tak jak w punkcie 2 robimy teraz trochę dłuższe odcinki i uważając na temperaturę silnika
4) po ok 500-600km 1:35 jazda na wszystkich biegach ale bez ich przeciągania tzn nie utrzymując wysokich obrotów
5)po ok1200-1500 km gładź cylindra będzie już dotarta jeśli mamy wątpliwości możemy sprawdzić cylinder, rozbierając go tuleja w cylindrze powinna być równa i wyglądać jak ''lustro''
-docierając należy dobierać odpowiedni olej, który zapewni dobre smarowanie
-jeżeli podczas jazdy stanie się tak, że tłok stanie w miejscu należy natychmiast zgasić silnik wykręcić świece wlać olej do komory spalania i poczekać aż silnik ostygnie dopiero wtedy można go ruszać w 99% przypadkach to się sprawdza
-do różnych silników są inne przebiegi docierania ten przedstawiony przez mnie jest dla motorków typu romet, simson, jawka
jestem autorem tego artykułu jest on moją własnością powstał na podstawie mojej wiedzy dotyczącej motoryzacji
docierania cylindra
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 15
• Strona 1 z 1
docierania cylindra
Ostatnio edytowano 15 mar 2008, o 11:45 przez filip32, łącznie edytowano 1 raz
-
filip32 - MotoManiak
- Posty: 752
- Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 13:04
- Lokalizacja: Brzozów
Silnik najlepiej się nagrzewa podczas jazdy a więc takie rozgrzewanie na postoju nie jest najlepsze.Można go odpalić na chwilę przed jazdą ale nie aż tyle razy
Tutek fajny ale przydało by się go trochę dopracować
Tutek fajny ale przydało by się go trochę dopracować
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Zmieniłem tak jak ronio mówił na 2 razy
[ Dodano: 15 Mar 2008, 10:47 ]
dopowiedzcie co jeszcze byście zminili
[ Dodano: 15 Mar 2008, 10:47 ]
dopowiedzcie co jeszcze byście zminili
-
filip32 - MotoManiak
- Posty: 752
- Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 13:04
- Lokalizacja: Brzozów
no więc napisali stosunki olejów dla różnych motorów, bo ty chyba napisałeś tylko dla simsona
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
a ja jak docierałem to w zimie motorek mi chłodził sie od temperatury i dużego wiatru A dotarłem go na mobilu syntetycznym
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Ja jak złożyłem sima wyregulowałem i odrazu jazda dlaczego?
Tak jak pisał Piotrek
Tak jak pisał Piotrek
Piotrek napisał(a):Adi.G. napisał(a):Ps. Rozmawiałem z Ojcem na temat pierwszego odpalenia. Uświadomił mi że docieranie na postoju może wpłynąć źle na nowy cylinder, gdyż układ korbowy nie ma obciążenia i zarazem nie ma odpowiedniego smarowania.
Ogólnie to dobrze starszy mówi. Zresztą mit o sensie docierania na postoju już dawno na tym forum obaliliśmy. A były tam różne pomysły z przeciągami i wentylatorami
Napisałem "ogólnie" ponieważ szczególnie takie (za)cieranie odczuje właśnie układ korbowy. Praca na wolnych obrotach nie należy do stałej i elastycznej bo towarzyszący brak oporu po prostu sprzyja takiej pracy co woduje szarpanie silnikiem. Szarpanie to rozklekotywanie. I nic innego tu się nie rozklekocze jak łożyska igiełkowe a i te na wale zresztą też.
Nie ma co robić wielkiej filozofii z tego docierania. Składasz, ustawiasz, odpalasz i jedziesz. Od razu jedziesz. Tak masz wszystko dopracować przed odpalaniem, żebyś nic nie musiał robić po nim. Co co samej jazdy to również nie filozofia. Po prostu nie można biegów za późno zmieniać jak i za wcześnie (bo to da taki efekt jakbyś docierał na postoju) no i ogólnie nie można obciążać silnika i przegrzewać. Tak, więc jeździsz po prostym terenie w chłodnie dni (na szczęście jest taka pora roku, która jest idealna na docieranie, więc to masz zagwarantowane) przy bardzo delikatnej operacji manetka gazu. Bez żadnych przygazówek, zrywów, przekraczanie 45 km/h, wożenia pasażera, hamowania silnikiem i jazdy na luzie przez 500 km.
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Swir napisał(a):Kurde, nie wiem czy odrazu 10 min po zlozeniu to nie zbyt duzo... Ja pierwsze na 0,5 minuty odpalalem 2x potem 2x na minute, potem 2x 2 minuty itp.
to chyba jeszcze gorzej... najlepiej jest odpalić silnik i żeby tyle czasu pracował dopóki się całkowicie nie zagrzeje, później gasimy, powtarzamy jeszcze raz i w drogę...
nie wiem kto jest taki wytrwały żeby docierać 1500 km cylinder
Hi!
Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy
Wykonuję osprzęty do silników, tłumiki(dyfuzory), końcówki, króćce! kontakt: gg: 7047182 Co do ceny to na pewno się dogadamy
-
Garry1 - MotoManiak
- Posty: 139
- Dołączył(a): 25 lut 2008, o 22:09
- Lokalizacja: Konin
Ale tak 500 km to by się przydało a tak do 1000 km to tak jeszcze ostrożnie.
Generalnie polecam docieranie do 1000 km a potem to już możesz piłować do woli i dawać mieszankę 1:40 komar/romet i 1:50 chyba jawka.
Generalnie polecam docieranie do 1000 km a potem to już możesz piłować do woli i dawać mieszankę 1:40 komar/romet i 1:50 chyba jawka.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Adi.G. napisał(a):Adi.G. napisał:
Ps. Rozmawiałem z Ojcem na temat pierwszego odpalenia. Uświadomił mi że docieranie na postoju może wpłynąć źle na nowy cylinder, gdyż układ korbowy nie ma obciążenia i zarazem nie ma odpowiedniego smarowania
No zgodze się z twoim tatą ale jedynie odnośnie silników starszej generacji oraz chłodzonych powietrzem.
Bo nowym cieczakom to nie przeszkadza a co do smarowania posiadaja dozowniki wiec same sobie ciągną olej,dobrze jest jak silnik pochodzi jaką 1h bez zadnego obicązenia
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Temat daleki od jakiegokolwiek dopracowania.. Nie wiadomo również odnośnie jakiego motoroweru jest napisany. No i zawiera parę błędów rzeczowych. Jak już wspomniane:
Jedyną prawdą jest to:
filip32 napisał(a):1) faza początkowa stosunek oleju 1:20 włączamy silnik na wolnych obrotach i pozostawiamy go na 10 min pracy, potem gasimy i po ostygnięciu włączamy robimy tak ok 2 razy
Jedyną prawdą jest to:
Adi.G. napisał(a):Ja jak złożyłem sima wyregulowałem i odrazu jazda dlaczego?
Tak jak pisał PiotrekPiotrek napisał(a):Adi.G. napisał(a):Ps. Rozmawiałem z Ojcem na temat pierwszego odpalenia. Uświadomił mi że docieranie na postoju może wpłynąć źle na nowy cylinder, gdyż układ korbowy nie ma obciążenia i zarazem nie ma odpowiedniego smarowania.
Ogólnie to dobrze starszy mówi. Zresztą mit o sensie docierania na postoju już dawno na tym forum obaliliśmy. A były tam różne pomysły z przeciągami i wentylatorami
Napisałem "ogólnie" ponieważ szczególnie takie (za)cieranie odczuje właśnie układ korbowy. Praca na wolnych obrotach nie należy do stałej i elastycznej bo towarzyszący brak oporu po prostu sprzyja takiej pracy co woduje szarpanie silnikiem. Szarpanie to rozklekotywanie. I nic innego tu się nie rozklekocze jak łożyska igiełkowe a i te na wale zresztą też.
Nie ma co robić wielkiej filozofii z tego docierania. Składasz, ustawiasz, odpalasz i jedziesz. Od razu jedziesz. Tak masz wszystko dopracować przed odpalaniem, żebyś nic nie musiał robić po nim. Co co samej jazdy to również nie filozofia. Po prostu nie można biegów za późno zmieniać jak i za wcześnie (bo to da taki efekt jakbyś docierał na postoju) no i ogólnie nie można obciążać silnika i przegrzewać. Tak, więc jeździsz po prostym terenie w chłodnie dni (na szczęście jest taka pora roku, która jest idealna na docieranie, więc to masz zagwarantowane) przy bardzo delikatnej operacji manetka gazu. Bez żadnych przygazówek, zrywów, przekraczanie 45 km/h, wożenia pasażera, hamowania silnikiem i jazdy na luzie przez 500 km.
- rider
- MotoManiak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 01:45
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
2) pierwsza jazda stosunek oleju 1:25 jeździmy stosunkowo krótkie odcinki ok 2-6 km ,na niskich biegach nie przeciążając silnika i nie przegrzewając silnikam unikając wysokich obrotów i jazdy z pasażerem oraz jazdy pod wzniesienia na zbyt wysokim biegu
ile kilometrow mam tak przejechac???
- szuszley1
- MotoManiak
- Posty: 57
- Dołączył(a): 3 maja 2008, o 22:58
- Lokalizacja: bialystok
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 237 gości