Ładowanie akumulatora w Rometach i podobnych

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Ładowanie akumulatora w Rometach i podobnych

Postprzez Marcek » 26 mar 2008, o 12:31

Było już kilka takich tematów, ale albo informacje są dość chaotyczne, albo proponowane rozwiązania to przerost formy nad treścią. Przedstawię więc najprostszy, ale jak najbardziej skuteczny sposób na ładowanie akumulatora w Rometach.
Potrzeba:
- akumulator 6V 5-10Ah
- opornik kilka Ohm o mocy min. 2W
- dioda prostownicza (np. powszechnie dostępna 1N4007)
- kable z odpowiednimi końcówkami

Na początek należy znaleźć miejsce na akumulator takie, żeby nie był narażony na mechaniczne uszkodzenia, zalanie wodą, itp.
Następnie do zacisku "+" w akumulatorze z wyjścia cewek oświetleniowych prowadzimy kabel z wlutowaną diodą prostowniczą i opornikiem. "-" akumulatora łączymy z masą motocykla:
Obrazek

Następnie należy żarówkę w tylnej lampie zastąpić diodami LED, łącząc je równolegle i do każdej dolutować opornik ok. 400 Ohm (zakładam, że napięcie w instalacji to 6V).
Jeśli ktoś ma elektroniczny zapłon, można zamiast cewek oświetleniowych wykorzystać cewkę zapłonową n/n, jednak przy klasycznym zapłonie jest to niedopuszczalne
Oczywiście przy ładowaniu z cewek oświetleniowych należy jeździć cały czas z włączonymi światłami. Nie są też konieczne żadne wyłączniki ładowania, regulatory napięcia, mostki czy stabilizatory. U mnie opisany układ działa poprawnie i skutecznie od kilku lat.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Ładowanie akumulatora w Rometach i podobnych

Postprzez Pani Kontekstowa » 26 mar 2008, o 12:31

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Koner » 26 mar 2008, o 12:57

Wielu osobom się na pewno przyda i już chyba nie będzie zbędnych pytań bo tutek jest naprawdę jasno i zwięźle napisany :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo


Postprzez Marek » 26 mar 2008, o 14:40

Marcek ja mam zrobione cos takiego na 12V

[img][570:500]http://images31.fotosik.pl/193/14b78930a975e887.png[/img]

i mam tak :
-mostek RBV-406
-2x L7815 2A
-bezpiecznik 4A

tylko czekam na zakup aku
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Postprzez Marcek » 26 mar 2008, o 16:00

Bo w Simsonie jest nieco inaczej- cewki mogą dawać zbyt duże napięcie, "dzięki" czemu akumulator byłby przeładowywany. Dlatego konieczne jest coś do regulacji. Natomiast w polskich silnikach nie ma takiej konieczności.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Tracer » 26 mar 2008, o 18:34

A czy to wypali na aku 6V i 3,5 Ah ? Może coś musze innego kupić ?
Tracer
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 97
Dołączył(a): 11 lut 2008, o 22:03
Lokalizacja: Jawiszowice

Postprzez chudziak » 26 mar 2008, o 18:44

A czy te diody LED są konieczne :hmm:
Simson, i w drogę.
chudziak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 16 mar 2008, o 22:45
Lokalizacja: Kol.Dąbrowice

Postprzez Marcek » 26 mar 2008, o 20:08

Tracer napisał(a):A czy to wypali na aku 6V i 3,5 Ah ?

Tak, chociaż pojemność wg mnie jest zbyt mała.

chudziak napisał(a):A czy te diody LED są konieczne

Tak, inaczej niestety "zabraknie prądu" na ładowanie
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez andr3w xD » 26 mar 2008, o 20:26

Marcek napisał(a):opornik kilka Ohm o mocy min. 2W

jak sprawdzic ile W ma opornik??
PRAKTYCZNIE WSZYSCY TO FAŁSZYWI PRZYJACIELE
Avatar użytkownika
andr3w xD
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 494
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 22:35

Postprzez Marcek » 26 mar 2008, o 20:28

Można je poznać po grubszych nóżkach.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez PawelP112 » 26 mar 2008, o 20:39

oporniki maja tak zwany kod paskowy po ktorym mozemy rozpoznac jaki to opornik
Paweł
Moja stajnia :
Yamaha DT 80 swap 125 4T
Honda Mtx 80 RII
Suzuki DR 50 z Silnikiem WSK 125
Ogar 200 86r
Avatar użytkownika
PawelP112
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 661
Dołączył(a): 23 lut 2008, o 10:54
Lokalizacja: Łomnica

Postprzez Ma_estro » 26 mar 2008, o 20:42

oj :P , ja mam takie magneto fajnie (uroki dezametu) ,że żarówki mi pali po 20 minutach jazdy ... i kto ma dezameta to chyba ma tak samo :P ... najpierw to trzeba by zobaczyć miernikami ile się ma W i ile V by robić takie ładnowanie :P .
Ma_estro
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 26 mar 2008, o 15:49
Lokalizacja: wądłowo

Postprzez Marcek » 26 mar 2008, o 20:47

Ma_estro napisał(a):oporniki maja tak zwany kod paskowy po ktorym mozemy rozpoznac jaki to opornik

Mocy po tym nie rozpoznasz.

Ma_estro napisał(a):najpierw to trzeba by zobaczyć miernikami ile się ma W i ile V by robić takie ładnowanie

Sprawne cewki oświetleniowe przy przeciętnych obrotach dają ok. 7V, maksymalnie ok. 8.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Pitucha » 26 mar 2008, o 21:07

Tak, inaczej niestety "zabraknie prądu" na ładowanie



Etam... :) Ja u siebie w Romecie Kadecie, to miałem:
-STOP
-Kierunki
-Wszystkie kontrolki
-Wszystkie inne seryjne światła
Miałem podłączone pod prądnice :yes:
Ale to była lipa, bo jak włączałem kierunki, to mi zarąbiście światła przygasały :( Ale sprzedałem go w takim stanie, i teraz typo jeździ.... :) Miałem zakladac, aku, ale nie zdążyłem :D
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Marcek » 26 mar 2008, o 22:28

Pitucha napisał(a):Ale to była lipa, bo jak włączałem kierunki, to mi zarąbiście światła przygasały

To dobrze, że w ogóle zaświeciły.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości