Wymiana szczęk hamulcowych w romecie

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez c64club » 6 mar 2009, o 12:38

Czyli jak w oryginałach? A jaki klej stosowali? teraz jest czarnożółty i kruchy, ale szczęki mają prawie 50 lat.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 mar 2009, o 12:38

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Konrad » 6 mar 2009, o 12:43

u mnie w awoku też są wklejone na ,,miodowy" klej. Podejżewam że to żywica epoksydowa - epidian
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez grzesiekmotur » 6 mar 2009, o 16:22

ciekawe spoko podoba mi sie ten tutek
w mym ogarze o jednym garze...
grzesiekmotur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 1 gru 2008, o 21:25
Lokalizacja: !![ZKIW]!!

Postprzez matejo 17l » 13 mar 2009, o 16:20

Quniuś- Nie pisz takich żeczy. Chcesz mieć "c64club" na sumieniu. Jak mi by ktoś powiedział żebym przykleił szczęki to odrazu bym mu **** sztuke. Az mi ciśnienie podniosłeś....<wnerw>. A teraz wyjaśniam:

okładzina jest z yyy no nie pamiętam, nie ważne.
Ważne jest to żę pod wpływem temp nie rozszerza sie a szczęka jest z metalu a co za tym idzie: Pod wpływem temperatury wytwożonej podczas hamowania
zwiększa swoja obj.. i co sie dzieje;;; klej zostaje poruszony i w efekcie okładzina odpada podstawia się i koło blokuje i co W rów lub pod samochód. Nie radze...

Co do nitów to moge się zgodzidc pod warunkiem że zrobi to mechanik z 20 letnim doświadczeniem. Bo kiedy się nitowało a teraz kupuje się całe szczęki a nie same okładziny.

Nawet jeśli postanowisz sam nitować i POZORNIE Ci sie uda to nie łudź sie
mogłeś doprowadzic do mikro pęknięć które odczyjesz przy którymś chamowaniu kończąc w rowie :)



Nie pisze tego z powodu że jestem chamski czy lubie sie czepiać, poprostu nie chce żebyście sobie krzywde zrobili.. :D

A kto ma dbać o wasze bezbieczeństwo jak nie początkujący mechanik he he...
Nie sprzedam "ogar 200" na chodzie ;D

3 lipca 18-stka (Moja) = melanż stulecia

GG:679 210
Avatar użytkownika
matejo 17l
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 8 lut 2009, o 16:51
Lokalizacja: Raszewo

Postprzez Konrad » 13 mar 2009, o 16:45

w awoku mam rok okładziny wklejone i nic się nie dzieje więc zrobiłeś to nie fachowo. Kolega również ma wklejone i nic się nie dzieje. Nitowanie należy zrobić pewnie i warto poczytać trochę literatury. Acha i nie piszę ,,żeczy" :wink: A poza tym wszystko należy przeprowadzać odpowiedzialnie czując swoje możliwości i doświadczenie. Ja nie mam 20 lat pracy nawet nie mam tyle lat a jakoś umiem zanitować dobrze okładziny.
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Marcek » 13 mar 2009, o 16:49

Oczywiście, że można kleić szczęki. Pod warunkiem stosowania odpowiedniego spoiwa nic złego się nie stanie. Nie wiem, skąd to oburzenie.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez c64club » 13 mar 2009, o 16:55

W końcu na coś to kleili. Pewnie, że nie wezmę "Ośmiorniczki" tylko "z powodu podobnej barwy". Ale jakby ktoś w literaturze wyhaczył takie info, to ja chętnie skorzystam.

Stare szczęki mam klej+nity, w nowych tylko klej.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Neverhood » 29 lip 2009, o 02:39

Jak reguluje się luz między okładzinami a bębnem hamulca? W jakim miejscu i celu "podkuwa" się stalą szczęki hamulcowe ? Jakie są patenty na zwiększenie skuteczności przedniego hamulca przy zachowaniu oryginalnego wyglądu z zewnątrz ? (w celu poprawy bezpieczeństwa podczas jazdy z prędkością 30km/h :wink: )
c64club napisał(a):Najlepszy, "regulujący" tarcie, to po prostu roztwór (rzadki) kalafonii w spirytusie. Po przetarciu szczęsk zasycha tworząc cienką warstwę kalafonii. Ta wciera się we wkładkę bębna przy pierwszym hamowaniu "dopasowując" z okładziną szczęki.
Aż trudno w to uwierzyć :shock: Tak na chłopski rozum, kalafonia jako ciało stałe ma mały współczynnik tarcia, jest bardzo krucha. Przy trochę ponad 100 st. C topnieje. Poniżej 300 st. C dymi , zostawiając paskudny żużel ...

[ Dodano: 29 Lip 2009, 02:46 ]

Z jakiego materiału są zrobione okłdziny/ klocki hamulcowe ?
Neverhood
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 lut 2009, o 22:25
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 117 gości