Sprawdzanie Cewki W/N (Na chłopski rozum)

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Sprawdzanie Cewki W/N (Na chłopski rozum)

Postprzez Kamil22 » 16 kwi 2008, o 11:03

Czasem się nam zdarza że kupimy tanio używaną cewkę W/N ale nie wiemy czy jest dobra by to sprawdzić nie musimy lecieć do garażu podłączać pod moto i kopać (najgorzej jak moto jest w rozsypce) wystarczy kilka kabelków bateria 9V i świeca,role przerywacza będziemy spełniać my po prostu kabelkiem będziemy stykać plus cewki.
Najpierw do baterii zaplątujemy kable
[img][570:480]http://img236.imageshack.us/img236/913/dsc00627am4.jpg[/img]
Potem minus z baterii pociągamy do cewki na masę (oznaczenie 15)
[img][570:480]http://img260.imageshack.us/img260/6649/dsc00628ip3.jpg[/img]
Zaś kabel wysokiego napięcia (u mnie ten cienki żółty) łączymy tak jak trzeba ze świecą
[img][480:500]http://img260.imageshack.us/img260/1084/dsc00630nd7.jpg[/img]
Później kablem owijamy świece i łączymy z masą cewki (oznaczenie 15)
[img][480:500]http://img260.imageshack.us/img260/704/dsc00631am0.jpg[/img]
Jeśli chcemy wstawić kondensator to wstawiamy go tak: masę kondensatora do oznaczenia 1 i kabel kondensatora (u mnie gwint)do oznaczenia 15
[img][570:480]http://img260.imageshack.us/img260/8776/dsc00632ow5.jpg[/img]
Na końcu dotykamy kablem z plusa baterii do plusa cewki (oznaczenie 1) dotykamy raz po razie ponieważ zastępujemy funkcję przerywacza

Po tym wszystkim możemy swobodnie sprawdzić sprawność cewki.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Sprawdzanie Cewki W/N (Na chłopski rozum)

Postprzez Pani Kontekstowa » 16 kwi 2008, o 11:03

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Johnny Moped » 16 kwi 2008, o 11:22

Bardzo fajny sposób, mam w planie kupno jakiejś używki na zapas 8) Zasługujesz na pochwałę :)
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez filip32 » 16 kwi 2008, o 12:16

FAjny sposób ciekawe czy w romecie też tak można ale pochwała się należy
Avatar użytkownika
filip32
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 752
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 13:04
Lokalizacja: Brzozów

Postprzez Johnny Moped » 16 kwi 2008, o 12:20

W romecie nie ma cewki butelkowej ;) (chodzi mi o 023)
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez filip32 » 16 kwi 2008, o 12:21

a potrzeba do tego cewkę butelkową ??
Avatar użytkownika
filip32
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 752
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 13:04
Lokalizacja: Brzozów

Postprzez Johnny Moped » 16 kwi 2008, o 12:35

Przecież ten tutek opisuje sprawdzenie działania właśnie cewki butelkowej ;)
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Alonzo » 16 kwi 2008, o 13:07

Filip on opisywal jak sprawdzic działanie cewki butelkowej :D wiec jak chcesz sprawdzic jej dzialanie bez cewki butelkowej :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez filip32 » 16 kwi 2008, o 14:13

Sorrki myślałem że zapłonowe mój błąd sorki jeszcze raz
Avatar użytkownika
filip32
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 752
Dołączył(a): 8 kwi 2007, o 13:04
Lokalizacja: Brzozów

Postprzez parcelak » 16 kwi 2008, o 14:50

Naprawdę dobry tutek poparty zdjęciami :D Przyda mi się bo będę robić zapłon tyrystorowy to sprawdzę ale ja sprawdzam na akusiu 6V 160ah :P
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Johnny Moped » 16 kwi 2008, o 16:12

parcelak napisał(a):160ah :P

Ciekawe jakiej jest wielkości ;>
Wkleiłem sobie TO do podpisu


-Ogar 200
-CZ 175/487
-Simson S51 b1-3
Avatar użytkownika
Johnny Moped
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1759
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 17:15
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Kamil22 » 16 kwi 2008, o 16:19

Jedna wada tego tutoriala jest taka iż nie sprawdzimy czy cewka ma przebicie w mojej Jawce miała i zmieniłem na cewke W/N 6V od Simsona która działa elegancko,a gdy zacząłem sprawdzać cewkę z przebiciem nie zauważyłem żadnych wad a podczas jazdy było inaczej :|

Co do sprawdzania cewki N/N (te które są w iskrowniku)to też sprawdzam w hardcorowy sposób tzn miernik,wiertarka i magneto z Jawki rozkręcone do 1-2tys obrotów ale daje radę opiszę później w innym tutorialu.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez parcelak » 16 kwi 2008, o 17:07

Johnny Moped napisał(a):Ciekawe jakiej jest wielkości ;>


Przecież w Ursusie C-330 był taki montowany a ja mam właśnie Ursusa i Zetora :D
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez deco_23 » 27 cze 2009, o 08:08

Czy przy takim sprawdzaniu cewki pojawia sie mała słaba iskra?
Bo w moim przypadku tak jest ii nie wiem czy będzie dobra ta cewka.
Avatar użytkownika
deco_23
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 204
Dołączył(a): 4 sie 2008, o 12:43
Lokalizacja: Toruń

Postprzez pawel615 » 28 cze 2009, o 21:25

a mnie zabił prąd kiedy sprawdzałem :D
a poważnie to bardzo dobry sposób, brava dla ciebie :mrgreen:
Avatar użytkownika
pawel615
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2991
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
Lokalizacja: za górami za lasami....
Pochwały: 7

Postprzez Neverhood » 28 cze 2009, o 23:31

:shock: Dobry sposób na samobójstwo. Wnoszę o usunięcie tego tematu, bo jakiś dzieciak się zabije!
Neverhood
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 12 lut 2009, o 22:25
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron