Demotaż silnika chinola 110 (Honada DAX) ,pochodne

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Demotaż silnika chinola 110 (Honada DAX) ,pochodne

Postprzez endek » 27 kwi 2008, o 12:17

Jak już mówiłem kiedys ze postaram się szerzej pokazac i opisac tą jednostke napedową :)
stosowaną w wielku motocyklach oraz quadach.No i akurat miałem okazje rozpatroszyc :D
Ten silnik,

Obrazek

Obrazek



Zapłon bezstykowy oryginalnie były te motorki blokowane na CDI (z tego co widziałem to
Po 35zł są seryjnie nieblokowane )wiec chyba nie opyla się jego odblokowywac, :) magneto
dosc prosto idzie go zdjąc i to bez zastosowania ściągacza ,ja akurat nie miałem go wiec zdjąłem go wkręcając dłuższe śruby które trzymają mechanizm od rozrusznika(co załącza)

Obrazek

Obrazek

Rozrusznik i przeniesienie napędu
No tutaj w tym przypadku dobrze jest pomyślane bowiem załączanie odbywa nie na zasadzie rozpierania rolek (czyli zastosowanie sprzegiełka jednokierunkowego) ,zasada działania tak jak w piascie roweru :wink:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Głowica
Głowica trzyma się praktycznie jak w poczciwymi silniku od jawki noi i ma jeszcze po bokach sruby ,wszystko prościutkie w miare nie skomplikowane.zawory w mojej wersji
Mają po 23 i 20 mm , 8)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Rozrząd
Typowy układ rozrządu można powiedziec OHC :D
Co do ustawienia nie ma problemu wszedzie są punkty które musza się zgrywac
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Cylinder
Cylinder jest żeliwny mój ma srednice fi 52mm ,z lewej strony posiada prowadnice
Łańcuszka rozrządu
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Sprzegło
Sprzegło jak widac jest mokre co d o tarczek sprzegłowyc to posiada je 4 bądź 5
Jeszcze go nie rozkręcałem ,bowiem udało mi się rozpołowic silnik bez jego demontażu
Ale jak widac konstrukcja sciagnieta z komara hehe

Obrazek

Obrazek

Skrzynia
Skrzynia 4 biegowa ,przełoznia 0-1-2-3-4 bądź 4-3-2-1-0 jak kto woliwedle uznania :)
Ale ta pierwsza lepsza

Obrazek


Obrazek



wszystko dosć łatwo szło (jakies poł godzinki mi to zajeło)
co do srub to nie ma za duzego problemu bowiem za duzo kluczy nie potrzeba (8,9,10,12,13,14,17) oraz srubokrety i kleszki do segierków . :)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Demotaż silnika chinola 110 (Honada DAX) ,pochodne

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 kwi 2008, o 12:17

Pani Kontekstowa
 

Postprzez parcelak » 27 kwi 2008, o 12:18

Doskonały tutek :D Pochwała zasłużona :)
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez kajtkozo » 27 kwi 2008, o 12:20

No i bardzo dobrze, że ktoś odważył się rozpołowić chińczyka bez strachu :D pochwała zasłużona. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
kajtkozo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2051
Dołączył(a): 22 wrz 2007, o 20:51
Lokalizacja: Łowicz

Postprzez endek » 30 kwi 2008, o 00:01

ano odważył sie :) niestety musiałem bowiem jak sie okazało tryby od trójki są wyłamane (ale takiego juz kupiłem zresztą w tej cenie to silniki od rometów chodza) :)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Adi.G. » 3 maja 2008, o 20:38

endurasjeśli można wiedzieć ile za niego dałeś?
I czy można spotkać takie używki na allegro?
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez endek » 3 maja 2008, o 22:23

Adi co do kosztów to dałem za niego 330zł(zeby nie skłamac) i to z przesyłkom (sama przesyłka była cos koło 60zł bo wazy ponad 20kg) z slrzynią w której go otrzymałem) ale mysle że opłaciło sie bowiem jest praktycznie wysztko
tzn silnik kompletny ,rozrusznik,gaznik wraz z kolankiem oraz moduł ,stacyjke ,cewke WN i wiązke wiec krzywdy ni mam :)
jedyny mankament to włąsnie ta trójka :wink:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Mariusz » 4 maja 2008, o 17:16

no ciekawy silniczek, ale że tak spytam: gdzie to ma filtr oleju i pompę oleju? wydawało mi się zawsze że 4T musi mieć, a nie opisałeś (smarowanie tłoka)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez endek » 4 maja 2008, o 17:21

samarowanie odbywa sie metodą rozbryzgową a wiesz cylek w poziomie wiec i tak bedzie miał chlapanie pompa oleju jest w karterach) i idzie kanalik przez cylinder do smarowania góry (no tu cieżko nazwać górą )
ale chodzi mi do smarowania głowicy(wałka rozrzduk łozysk) a po za ty olej jest podawany również łańychem rozrzadu i równiez rozchlapuje w głowicy wiec bez obaw o zatarcie poprzez brak smarowania :)
(jesli oczywiscie odpowiednia jest ilosc oleju) :mrgreen:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez rider » 18 maja 2008, o 01:34

enduras napisał(a):stosowaną w wielku motocyklach oraz quadach


czy to jest również ten sam silnik:

http://www.allegro.pl/item359863222_cro ... azja_.html

?

Jaka konkretnie jest to marka silnika i jakie występują pojemności?

enduras napisał(a):Zapłon bezstykowy oryginalnie były te motorki blokowane na CDI (z tego co widziałem to
Po 35zł są seryjnie nieblokowane )wiec chyba nie opyla się jego odblokowywac,


Troszkę nie rozumie tego zdania - możesz to napisać innymi słowami?
rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 90
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 01:45
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Postprzez endek » 18 maja 2008, o 11:05

tak silnik jest identyczny tyle ze ten co podałes ma poj 125cc
a mój 110cc
i po za tym jak juz zauwazyłes tam ma rozrusznik nożny (u mnie jest elektryczny i nożny)

a co do modułu no to jak wiekszość 50tek jest własnie blokowana na module przez co nie wchodzi na pełny zakres obrotów.

[ Dodano: 18 Maj 2008, 11:09 ]

co do konkretnej nazwy to sam nie wiem jaka
bo te silniki kładą do wielu modeli motocyklów i quadów :)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez ber891 » 27 cze 2008, o 13:55

Mam pytanie, tu są 2 korki spustowe tak jakby, a jeden wlew po prawej stronie. Rozumiem, że jeden korek jest ślepy (ten od lewej) a spuszcza się olej tym drugim, na większą śrubę i leje się tylko silnikowy olej do 4t?
Avatar użytkownika
ber891
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 403
Dołączył(a): 27 maja 2008, o 21:57
Lokalizacja: D-ca

Postprzez endek » 1 lip 2008, o 23:33

tak od lewej strony jest iskrownik a od prawej sprzegło tak wiec olej wlewasz z prawy otwór(korek jest wraz z bagnetem w celu mozliwosci sprawdzenia poziomu oleju w silniku) :]

widac go na 4 zdjeciu od dołu :wink:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

korek

Postprzez marekwitek » 2 lip 2008, o 10:58

udołu silnika po lewej stronie jest korek ze sprężyną (po stronie magneta).Do czego służy?
marekwitek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 17 cze 2008, o 11:52
Lokalizacja: strzegów

Postprzez endek » 2 lip 2008, o 11:04

ten korek ze spreżynką trzyma biegi aby nie wyskakiwały :]

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 79 gości