Był już jeden temat o tym ale ja znam inny spsób.
A więc pokaże wam jak sprawdzić kondensator.
Potrzebne rzeczy:
- sciągacz
- klucz "8" , "14"lub "13" ,"17 i "19"
- płaski śrubokręt
- prostownik
Aby dostać się do kondesatora musimy zrobić następujące kroki:
1.
Zdejmujemy lewą pokrywę silnika [img][570:500]http://images32.fotosik.pl/238/5383ee476ea7b34f.jpg[/img]
2.
Po zdjęciu pokrywy należy odkręcić koło magnesowe kluczem "13" lub 14" (zależy od nakrętki) [img][570:500]http://images30.fotosik.pl/207/1d576a41c7b2d604.jpg[/img]
3.
Gdy odkręcimy juz nakrętke czas na zdjęcie kola. Wkręcamy ściągacz w magneto kluczem "19" następnie drugą śrubę kluczem "17"
[img][570:500]http://images32.fotosik.pl/238/e9940e42ddfbc610.jpg[/img]
4.
Po sciągnięciu koła, robiąc za pomocą klucza "8" odkręcamy 3 śrubki trzymające zapłon.
[img][570:500]http://images27.fotosik.pl/206/d2f6d1fa1ee654cb.jpg[/img]
5.
a)Wykręcamy śrubkę utrzymująca kondensator.
[img][570:500]http://images32.fotosik.pl/238/bc3049cc871c4fb8.jpg[/img]
b)Oraz wykręcamy wkręcona srubke do kabli.
[img][570:500]http://images29.fotosik.pl/206/e365cb7969b3f547.jpg[/img]
6.
Gdy juz wyjeliśmy kondensator z zapłonu możemy już sprawdzić czy działa.
7.
a)Bierzemy prostownik.
b)Jedną kleme prostownika podłączamy do masy kondensatora.
c)A drugą kleme podłączamy do kabla kondka
[img][570:500]http://images32.fotosik.pl/238/f7d98147ec17e867.jpg[/img]
8.
Podlączamy prostownik do prądu.
Podłączone klemy do kondesatora trzymamy 6,8 sekund.
9.
Gdy juz odłączymy klemy bierzemy kebel i dotykamy go do masy kondensatora czyli tak:
[img][570:500]http://images30.fotosik.pl/207/cc180c5764b298ab.jpg[/img]
jeżeli pojawi sie iskra to znaczy ze kondensator jest dobry
a jeżeli nie to wyrzucamy kondek i kupujemy nowy.
Uwaga: Uważajcie żeby klemy prostownika nie syknęły sie razem, ponieważ styknięcie klem powoduje zaiskrzenie!!!
Tekst napisany dla strony www.Motomaniacy.com
Kopiowanie bez zgody autora zabronione!!!
PS
Jakiś bląd lub coś w tym stylu piszcie mi na PW.
Przepraszam za slabą jakość zdjec.
Spsób na sprawdzenie kondesatora
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 40
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Spsób na sprawdzenie kondesatora
Ostatnio edytowano 5 maja 2008, o 21:09 przez szeryf1994, łącznie edytowano 4 razy
SIMSON MODIFY 100%
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
-
szeryf1994 - MotoManiak
- Posty: 870
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 22:58
- Lokalizacja: Białystok Podlaskie
Od tego jest miernik kolego. Kondensator powinien mieć 0.10uF do 0,15uF.
----------
Ten tutek nie ma sensu, w ten sposób można tylko spalić kondensator!!!, Przecież zwierając wyższy i niższy potencjał (+ i -) powoduje zwarcie dlatego pojawie się iskra ponieważ kondensator jest naładowany.
Nie róbcie tego!
Zapomniałeś dodać czy prostownik ma być na 6 czy 12 V ...
-----------
Jak nie macie miernika to naładujcie kondensator prostownikiem ale o określonym napięciu dla kondensatora (nie można ładować kondensator 6V prostownikiem 12V bo można go uszkodzić "spalić"), znajdźcie żaróweczkę na 3V i połaczcie ją z kondensatorem jak się zaświeci dosłownie na moment to kondensator jest sprawny.
----------
Ten tutek nie ma sensu, w ten sposób można tylko spalić kondensator!!!, Przecież zwierając wyższy i niższy potencjał (+ i -) powoduje zwarcie dlatego pojawie się iskra ponieważ kondensator jest naładowany.
Nie róbcie tego!
Zapomniałeś dodać czy prostownik ma być na 6 czy 12 V ...
-----------
Jak nie macie miernika to naładujcie kondensator prostownikiem ale o określonym napięciu dla kondensatora (nie można ładować kondensator 6V prostownikiem 12V bo można go uszkodzić "spalić"), znajdźcie żaróweczkę na 3V i połaczcie ją z kondensatorem jak się zaświeci dosłownie na moment to kondensator jest sprawny.
Ostatnio edytowano 3 maja 2008, o 14:31 przez d0dz, łącznie edytowano 2 razy
- d0dz
- MotoManiak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 29 mar 2008, o 00:17
- Lokalizacja: Gliwice
Ja nie mam miernika wiec dlatego uzywam ten sposob i jeszcze mnie nie zawiodł
Oczywiscie ze prostownik ma byc na 6 V
Oczywiscie ze prostownik ma byc na 6 V
Ostatnio edytowano 3 maja 2008, o 14:38 przez szeryf1994, łącznie edytowano 1 raz
SIMSON MODIFY 100%
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
-
szeryf1994 - MotoManiak
- Posty: 870
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 22:58
- Lokalizacja: Białystok Podlaskie
no ja również tak robiłem tyle ze na 220V z gniazdka i przez zarówke (ale lepiej przez prostownik) dla mnie było szybciej
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Znam ten spsob od starszego mechanika. I jeszcze mnie nigdy nie zawiodl.
Ostatnio edytowano 3 maja 2008, o 18:59 przez szeryf1994, łącznie edytowano 1 raz
SIMSON MODIFY 100%
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
-
szeryf1994 - MotoManiak
- Posty: 870
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 22:58
- Lokalizacja: Białystok Podlaskie
Fajny tutorial. Ja do takich celów używam miernika. Kosztował 5 razy więcej niż 10zł Ale i tak rewelacyjny nie jest . d0dz Kondensator w romecie znosi napięcie znacznie wyższe niż 12V, coś około 400V chyba. Może nawet pochwała się należy.
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
Fajnie napisane, są zdjecia jak dla mnie zrozumiałe.Pochwała się należy.
<piotrz> czy mi się zdaje, czy w Komarze to jest tak że jak się jeden problem rozwiąże to powstaje drugi?
<ka_o_3991>nie zdaje Ci się, Sztuka polega na doprowadzeniu do problemu, który już nie przeszkadza...
<ka_o_3991>nie zdaje Ci się, Sztuka polega na doprowadzeniu do problemu, który już nie przeszkadza...
-
OgarRider - Zwycięzca konkursu
- Posty: 1260
- Dołączył(a): 23 lis 2007, o 20:52
- Lokalizacja: Gorzkowice
Bardzo fajny i przydatny tutek... Ja sam nie znałem takiego sposobu, a teraz będę z niego korzystał Pochwała się należy
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Posty: 40
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 211 gości