Spsób na sprawdzenie kondesatora

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Spsób na sprawdzenie kondesatora

Postprzez szeryf1994 » 3 maja 2008, o 14:11

Był już jeden temat o tym ale ja znam inny spsób.

A więc pokaże wam jak sprawdzić kondensator.


Potrzebne rzeczy:
- sciągacz
- klucz "8" , "14"lub "13" ,"17 i "19"
- płaski śrubokręt
- prostownik

Aby dostać się do kondesatora musimy zrobić następujące kroki:

1.

Zdejmujemy lewą pokrywę silnika [img][570:500]http://images32.fotosik.pl/238/5383ee476ea7b34f.jpg[/img]
2.

Po zdjęciu pokrywy należy odkręcić koło magnesowe kluczem "13" lub 14" (zależy od nakrętki) [img][570:500]http://images30.fotosik.pl/207/1d576a41c7b2d604.jpg[/img]

3.
Gdy odkręcimy juz nakrętke czas na zdjęcie kola. Wkręcamy ściągacz w magneto kluczem "19" następnie drugą śrubę kluczem "17"
[img][570:500]http://images32.fotosik.pl/238/e9940e42ddfbc610.jpg[/img]
4.
Po sciągnięciu koła, robiąc za pomocą klucza "8" odkręcamy 3 śrubki trzymające zapłon.
[img][570:500]http://images27.fotosik.pl/206/d2f6d1fa1ee654cb.jpg[/img]

5.
a)Wykręcamy śrubkę utrzymująca kondensator.
[img][570:500]http://images32.fotosik.pl/238/bc3049cc871c4fb8.jpg[/img]
b)Oraz wykręcamy wkręcona srubke do kabli.
[img][570:500]http://images29.fotosik.pl/206/e365cb7969b3f547.jpg[/img]
6.
Gdy juz wyjeliśmy kondensator z zapłonu możemy już sprawdzić czy działa.

7.
a)Bierzemy prostownik.
b)Jedną kleme prostownika podłączamy do masy kondensatora.
c)A drugą kleme podłączamy do kabla kondka
[img][570:500]http://images32.fotosik.pl/238/f7d98147ec17e867.jpg[/img]
8.
Podlączamy prostownik do prądu.
Podłączone klemy do kondesatora trzymamy 6,8 sekund.
9.
Gdy juz odłączymy klemy bierzemy kebel i dotykamy go do masy kondensatora czyli tak:
[img][570:500]http://images30.fotosik.pl/207/cc180c5764b298ab.jpg[/img]
jeżeli pojawi sie iskra to znaczy ze kondensator jest dobry
a jeżeli nie to wyrzucamy kondek i kupujemy nowy.

Uwaga: Uważajcie żeby klemy prostownika nie syknęły sie razem, ponieważ styknięcie klem powoduje zaiskrzenie!!!


Tekst napisany dla strony www.Motomaniacy.com
Kopiowanie bez zgody autora zabronione!!!




PS
Jakiś bląd lub coś w tym stylu piszcie mi na PW.
Przepraszam za slabą jakość zdjec.
Ostatnio edytowano 5 maja 2008, o 21:09 przez szeryf1994, łącznie edytowano 4 razy
SIMSON MODIFY 100%
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
Avatar użytkownika
szeryf1994
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 870
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 22:58
Lokalizacja: Białystok Podlaskie

Spsób na sprawdzenie kondesatora

Postprzez Pani Kontekstowa » 3 maja 2008, o 14:11

Pani Kontekstowa
 

Postprzez d0dz » 3 maja 2008, o 14:22

Od tego jest miernik kolego. Kondensator powinien mieć 0.10uF do 0,15uF.
----------
Ten tutek nie ma sensu, w ten sposób można tylko spalić kondensator!!!, Przecież zwierając wyższy i niższy potencjał (+ i -) powoduje zwarcie dlatego pojawie się iskra ponieważ kondensator jest naładowany.

Nie róbcie tego!

Zapomniałeś dodać czy prostownik ma być na 6 czy 12 V ...
-----------
Jak nie macie miernika to naładujcie kondensator prostownikiem ale o określonym napięciu dla kondensatora (nie można ładować kondensator 6V prostownikiem 12V bo można go uszkodzić "spalić"), znajdźcie żaróweczkę na 3V i połaczcie ją z kondensatorem jak się zaświeci dosłownie na moment to kondensator jest sprawny.
Ostatnio edytowano 3 maja 2008, o 14:31 przez d0dz, łącznie edytowano 2 razy
d0dz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 mar 2008, o 00:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez szeryf1994 » 3 maja 2008, o 14:26

Ja nie mam miernika wiec dlatego uzywam ten sposob i jeszcze mnie nie zawiodł
Oczywiscie ze prostownik ma byc na 6 V :wink:
Ostatnio edytowano 3 maja 2008, o 14:38 przez szeryf1994, łącznie edytowano 1 raz
SIMSON MODIFY 100%
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
Avatar użytkownika
szeryf1994
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 870
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 22:58
Lokalizacja: Białystok Podlaskie

Postprzez d0dz » 3 maja 2008, o 14:34

Najtańszy miernik to koszt 10zł 8) nie jest dokładny ale do sprawdzenia kondensatora może być.
d0dz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 29 mar 2008, o 00:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez endek » 3 maja 2008, o 14:36

no ja również tak robiłem tyle ze na 220V z gniazdka i przez zarówke (ale lepiej przez prostownik) dla mnie było szybciej :)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez patryxV17 » 3 maja 2008, o 17:49

bardzo fajny, przydatny tutek i ładnie opisany. Należy sie pochwała autorowi
patryxV17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 338
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 21:38
Lokalizacja: Wołomin

Postprzez parcelak » 3 maja 2008, o 18:24

Ładnie napisany tutek :)
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Łukasz K. » 3 maja 2008, o 18:27

Ładny tutorial. Przyda mi się.
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Postprzez szeryf1994 » 3 maja 2008, o 18:29

Znam ten spsob od starszego mechanika. I jeszcze mnie nigdy nie zawiodl. :yes:
Ostatnio edytowano 3 maja 2008, o 18:59 przez szeryf1994, łącznie edytowano 1 raz
SIMSON MODIFY 100%
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
Avatar użytkownika
szeryf1994
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 870
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 22:58
Lokalizacja: Białystok Podlaskie

Postprzez Mr.Rezystor » 3 maja 2008, o 18:34

Fajny tutorial. Ja do takich celów używam miernika. Kosztował 5 razy więcej niż 10zł :) Ale i tak rewelacyjny nie jest :) . d0dz Kondensator w romecie znosi napięcie znacznie wyższe niż 12V, coś około 400V chyba. Może nawet pochwała się należy.
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4057/pojazdy

Kategoria A,B zdana za pierwszym strzałem :D
Avatar użytkownika
Mr.Rezystor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
Pojazdy: Audi 100 2.8

Postprzez norbi151 » 3 maja 2008, o 18:52

:yes: witam wszystki a najbardziej szeryfa1994 który zasługuje na 100% pochwałe za dzielenie się informacjami :yes: każdy dzieli się informacjami: dzięki tem ratujemy klasyki:)
norbi151
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 217
Dołączył(a): 30 mar 2008, o 19:12
Lokalizacja: trablice

Postprzez sutek » 3 maja 2008, o 19:05

ładny tutorial pochwała zasłużona bo poparte zdjęciami i wszystko wiadomo co i jak.
Avatar użytkownika
sutek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2412
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez OgarRider » 3 maja 2008, o 19:43

Fajnie napisane, są zdjecia jak dla mnie zrozumiałe.Pochwała się należy.
<piotrz> czy mi się zdaje, czy w Komarze to jest tak że jak się jeden problem rozwiąże to powstaje drugi?
<ka_o_3991>nie zdaje Ci się, Sztuka polega na doprowadzeniu do problemu, który już nie przeszkadza...
Avatar użytkownika
OgarRider
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 23 lis 2007, o 20:52
Lokalizacja: Gorzkowice

Postprzez Pitucha » 3 maja 2008, o 19:55

Bardzo fajny i przydatny tutek... Ja sam nie znałem takiego sposobu, a teraz będę z niego korzystał :D Pochwała się należy ;)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez rolnik1234 » 3 maja 2008, o 20:06

No piękny tutek wszystko prosto i zrozumiale napisane :D
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 72 gości