Rejestracja motoroweru
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
I ja mam pytanie odnośnie rejestracji, może to nie motorower ale zapytam mam Panonie z 68 r. Gdy sie posuła to tata ją wyrejestrował mamy tylko umowe z poprzednim włascicielem czy da się ją z powrotem zarejstrować.
Ostatnio edytowano 21 lip 2009, o 16:11 przez woron36, łącznie edytowano 1 raz
- woron36
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2 paź 2008, o 17:08
- Lokalizacja: Biała Rawska
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
a masz dowód i obcięty w nim róg
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Troche poczytałem i znalazłem. wyrejestrowanie = złom. Ale jest możliwość zrobienia moto na unikatowy lub zabytek, unikat taniej wyjdzie bo opinia rzeczoznawcy jest potrzebna tylko. Jest jeden haczyk
"Pojazd unikatowy
- to wg uaktualnionego od 1 stycznia 2002 r. Prawa o ruchu drogowym (Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r., Dz.U. nr 58 z dnia 4 kwietnia 2003 r., art. 79 pkt 4:
„pojazd wyrejestrowany, który nie podlega powtórnej standardowej rejestracji, ale mający co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, i uznany przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji”.
W praktyce więc opinia i wniosek o powtórną rejestrację wysunięty tylko przez takiego rzeczoznawcę może spowodować, że oficjalnie zezłomowany pojazd (ale po pozytywnym badaniu na Okręgowej Stacji Kontroli) będzie ponownie dopuszczony do ruchu i to na zasadach ogólnych, a więc bez angażowania konserwatora zabytków.
Oczywiście nowy posiadacz takiego pojazdu może się również ubiegać o zabytkową (żółtą) rejestrację, ale jak pisałem wyżej, tamte procedury są dłuższe, a więc i kosztowniejsze.
Ideą tego zapisu jest kontynuowanie normalnej eksploatacji unikatowego pojazdu, którego bliźniacze egzemplarze nadal jeżdżą na białych lub czarnych (a więc nie zabytkowych) tablicach rejestracyjnych.
O podobną opinię rzeczoznawcy mogą też że się dopominać towarzystwa ubezpieczeniowe przy wystawianiu polisy ubezpieczenia OC, które posługą się pojęciem pojazd historyczny."
Tekst pochodzi z http://www.weteranszos.pl/index.php?s=r ... &nwsid=126
Naszczęście sie łapie wiekiem i zobaczymy co pani w okienku WK mi powie.
"Pojazd unikatowy
- to wg uaktualnionego od 1 stycznia 2002 r. Prawa o ruchu drogowym (Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r., Dz.U. nr 58 z dnia 4 kwietnia 2003 r., art. 79 pkt 4:
„pojazd wyrejestrowany, który nie podlega powtórnej standardowej rejestracji, ale mający co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, i uznany przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji”.
W praktyce więc opinia i wniosek o powtórną rejestrację wysunięty tylko przez takiego rzeczoznawcę może spowodować, że oficjalnie zezłomowany pojazd (ale po pozytywnym badaniu na Okręgowej Stacji Kontroli) będzie ponownie dopuszczony do ruchu i to na zasadach ogólnych, a więc bez angażowania konserwatora zabytków.
Oczywiście nowy posiadacz takiego pojazdu może się również ubiegać o zabytkową (żółtą) rejestrację, ale jak pisałem wyżej, tamte procedury są dłuższe, a więc i kosztowniejsze.
Ideą tego zapisu jest kontynuowanie normalnej eksploatacji unikatowego pojazdu, którego bliźniacze egzemplarze nadal jeżdżą na białych lub czarnych (a więc nie zabytkowych) tablicach rejestracyjnych.
O podobną opinię rzeczoznawcy mogą też że się dopominać towarzystwa ubezpieczeniowe przy wystawianiu polisy ubezpieczenia OC, które posługą się pojęciem pojazd historyczny."
Tekst pochodzi z http://www.weteranszos.pl/index.php?s=r ... &nwsid=126
Naszczęście sie łapie wiekiem i zobaczymy co pani w okienku WK mi powie.
- woron36
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 2 paź 2008, o 17:08
- Lokalizacja: Biała Rawska
A czy jak ja chce przerejestrować swoja motoryne to czy zostanie zielona tablica czy dadzą mi biała? Motor jest z Bydgoszczy, ja mieszkam też w Bydgoszczy.
Ona Hipnotyzuje :F:F
WTF? :F
Damian.Ch. napisał(a):Jak dzisija podczas snu będzie kolejny odcinek psa rozpłodowego ze mną w roli głównej to aj dziękuje i nie śpię
WTF? :F
-
Macej5 - Zwycięzca konkursu
- Posty: 239
- Dołączył(a): 26 lip 2009, o 20:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
rejestracja
ktoś się interesuje jak jest z rejestracją na sama albo na kupioną nowa ramę ze sklepu pozdrawiam
- edwin-e1
- MotoManiak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 3 sie 2009, o 15:44
Sama nie możesz zrobić dwusuwowego. Chyba, że motorower marki "SAM".
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Macej5 to zależy od Ciebie Możesz poprosić o wydanie nowej tablicy ale koszt takiej to 100 zł
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
1500 zeta za zaświadzcenie
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Cześć chłopaki mam pytanie a nie chce mi się czytać całego tematu. A więc tak jakiś czas temu kupiłem s51 prawie kompletnego ale w częściach za 20zł od syna właściciela i teraz znalazł dokumenty i mi je przyniósł czyli: tablice ii dokument zgłoszenie do rejestru i jakieś tam oc z 2003r i mam pytanie jeżeli spisze umowę z właścicielem pojazdu to czy dam rade go przerejestrować na siebie?
Ogar 200 aktualnie
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
Jawa 50 Mustang 1973rok simson s51 w częściach i ETZ 150 został tylko simek
-
tara512 - MotoManiak
- Posty: 732
- Dołączył(a): 13 sty 2008, o 13:27
- Lokalizacja: Łowicz
Nowa rama prawdopodobnie będzie "pojazdem", tylko niewyposażonym. Ja mówię o przypadku, kiedy nie masz na coś papierów. Możesz wtedy zrobić taki cheat, jakbyś go sam zaprojektował i zbudował. Tak jak goście rejestrują różne szajowozy i szrotomobile. Spełniwszy kilka warunków (hample o skut. 0,38 wzwyż, komplet świateł itp) idą do rzeczoznawcy, ten grata na hamownię, robi mu parę testów, kasuje 1,5kzł i wystawia zaświadczenie, że pojazd marki "SAM" typu załóżmy "Właśniak 350" spełnia warunki homologacji blebleble i możesz iść do WK. Stary motór przejdzie taką procedurę z palcem w tłumiku.
Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
-
c64club - MotoManiak
- Posty: 1408
- Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
- Lokalizacja: Katowice
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 298 gości