Przygotowanie motoroweru do zimowego postoju

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Przygotowanie motoroweru do zimowego postoju

Postprzez parcelak » 15 maja 2008, o 16:57

Przygotowanie motoroweru do zimowego postoju

Gdy zaczyna się zima, a motorower będzie nieużytkowany przez ten okres czasu, trzeba go zabezpieczyć przed tym długim postojem. Przed postojem powinniśmy wykońać kilka czynności obsługowo-naprawczych. A więc przejdźmy do rzeczy.

1. Musimy spuścić olej ze skrzyni biegów, ponieważ przez zimę olej się zestarzeje i po tym procesie traci właściwości smarne co może prowadzić do zatarcia łożysk w skrzyni biegów.

2. Musimy ustawić motorek tak, aby koła nie dotykały ziemi, ponieważ gdy będą stały na flaku i dotykały zimnej ziemi to sparcieją.

3. Na okres zimowy trzeba nalać do cylindra oleju, i kopnąć, aby się rozsmarowało. Robimy to w ten sposób: bierzemy strzykawkę i wciągamy w nią trochę oleju. Następnie wykręcamy świecę i wstrzykujemy tam olej. Następnie zakręcamy świecę i kopiemy aby tłok się przesmarował.

4. Zdejmujemy wężyk paliwowy, ponieważ gdy trzymamy moto w nieogrzewanym garażu to on stwardnieje i będziemy mieli problemy po zimie ze zdjęciem go.

5. Motorower należy porządnie wymyć oraz nawoskować lub wypolerować lakier specjalną pastą polerską.

6. Na zimę powinniśmy nasmarować wszystkie wianki w kołach, łańcuch, przednie amortyzatory również możemy nasmarować.

7. Napełniamy bak paliwem do pełna, ponieważ zapobiegnie to skraplaniu sie wody i rdzewieniu od środka baku.

8. Konserwujemy licznik. o tym jak to zrobić poczytacie tutaj:

viewtopic.php?t=5169

9. Smarujemy olejem filc przerywacza

10. Smarujemy linki. Robimy to w następujący sposób:

- Zdejmujemy linki, które mamy nasmarować.

- Bierzemy strzykawkę, nalewamy do niej rozcieńczoną benzynę z olejem.

- Do jednego końca linki wstrzykujemy rozcieńczoną benzynę z olejem i czekamy aż zacznie wypływać drugim końcem.

- Linka już nasmarowana. Teraz czas na montaż :D

11. Nasączamy filtr powietrza w oleju.

12. Wymieniamy zużyte części.

13. Przed samym wstawieniem do garażu powinniśmy wypalić paliwo z gaźnika, ponieważ paliwo z olejem powoduje zatkanie dysz. Palimy motorek, zakręcamy kranik i czekamy aż zgaśnie.

14. Wszystkie połączenia śrubowe należy spryskać preparatem WD40.

15. Wszystkie chromy smarujemy wazeliną techniczną.

Po wykonaniu tych czynności wstawiamy motorek do garażu, okrywamy kocem i czekamy do wiosny :D

Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com Kopiowanie i rozpowszechnianie bez zgody autora zabronione!
Ostatnio edytowano 28 wrz 2008, o 10:29 przez parcelak, łącznie edytowano 6 razy
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Przygotowanie motoroweru do zimowego postoju

Postprzez Pani Kontekstowa » 15 maja 2008, o 16:57

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Koner » 15 maja 2008, o 17:05

Trochę dziwna pora jak na taki temat bo do zimy daleko :D
parcelak napisał(a):1. Musimy spuścić olej ze skrzyni biegów, ponieważ przez zimę olej się zestarzeje i po tym procesie traci właściwości smarne co może prowadzić do zatarcia łożysk w skrzyni biegów.

Jest również teoria która mówi żby zostawić olej i wymienić go dobpiero podczas rozpoczęcia sezonu.
parcelak napisał(a):4. Zdejmujemy wężyk paliwowy, ponieważ gdy trzymamy moto w nieogrzewanym garażu to on stwardnieje i będziemy mieli problemy po zimie ze zdjęciem go.

Ja nie zdejmowałem i c prawda zrobił się twardy ale i tak można go łatwo zdjąć,a przy zakładaniu też ładnie wchodzi na swoje miejsce.
parcelak napisał(a):8. Konserwujemy licznik. o tym jak to zrobić poczytacie tutaj:

Skoro licznik działa to nie widzę potrzeby żeby go rozbierać :wink:
parcelak napisał(a):10. Regulujemy zapłon i gaźnik. O tym jak wyregulować zapłon dowiecie się tutaj:

viewtopic.ph...php?t=3179

Zaś o tym jak wyregulować i wyczyścić gaźnik w tym:

Nasuwa się pytanie po co ustawiać zapłon na zimę i czyścić gaźnik.Takie czynności wykonujemy jak motorek nam nie odpala albo przerywa i raczej robimy to jak rozpocznie się sezon :wink:
Niektóre elementy trzeba zabezpieczyć ale ich dokładny przegląd i ewentualna wymiana na nowe następuje podczas wystawienia motorku z garażu o dłuższym postoju :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez parcelak » 15 maja 2008, o 17:15

Koner napisał(a):Trochę dziwna pora jak na taki temat bo do zimy daleko :D


Naszła mnie ochota aby go napisać, ponieważ miałem trochę wolnego czasu :wink:

Koner napisał(a):Nasuwa się pytanie po co ustawiać zapłon na zimę i czyścić gaźnik.Takie czynności wykonujemy jak motorek nam nie odpala albo przerywa i raczej robimy to jak rozpocznie się sezon :wink:


Żeby nie mieć później nieprzyjemnych zdarzeń
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez endek » 15 maja 2008, o 17:53

no ładnie żeś to wszystko opisał :wink: ,lecz ja akurat nie skorzystam bowiem motorkiem jezdze cały rok (a jazda po lodzie czy sniegu to sama przyjemnośc) :mrgreen:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Koner » 15 maja 2008, o 18:00

Żeby nie mieć później nieprzyjemnych zdarzeń

Ale jak odstawiasz motor na którym jeździłeś to po co ponowie regulować zapłon?Może być tak że coś rozłożysz i będzie po złożeniu gorzej działało.Tak samo z samochodem jak jeździ prawidłowo to maskę otwierasz tylko żeby wlać płynu do spryskiwaczy :D
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez endek » 15 maja 2008, o 18:24

no to usatawianie zapłonu to raczej zostawiłbym na wiosne :yes:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez parcelak » 15 maja 2008, o 18:35

Już poprawiłem :D
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Koner » 15 maja 2008, o 18:40

parcelak napisał(a):Już poprawiłem :D

To teraz trzeba jeszcze poprawić żeby punkty były po kolei,bo np. jest dwa razy 9,nie ma 13 :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez parcelak » 15 maja 2008, o 18:42

Sorka za te błędy :oops:
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Aleksander » 21 maja 2008, o 22:21

warto tez dodać ze jeżeli trzymamy np komara w komórce i tam wiadomo jest duża wilgoć to trzeba nasmarowac chromy wazeliną techniczna i miejsca w których wyszła rdza na zewnątrz
ta metoda sie sprawdza bo już 3 zimy ja stosowałem i dobry efekt
Żyj i pozwól żyć komarom

PANIE JA JESTEM FACHURKA , OD BIDETA DO BIZETA
Avatar użytkownika
Aleksander
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2127
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 14:33
Lokalizacja: zaściankowo
Pojazdy: komar2352 ogar205 komar 232 syrena 105L

Postprzez parcelak » 21 maja 2008, o 22:34

Dopisane :D
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez piciu308 » 18 paź 2008, o 17:04

Mi sie ta instrukcja raczej nie przyda bo również mam zamiar jezdzic jawką w zime :wink: Ale co do tej instrukcji to brawa dla autora bo jest bardzo czytelna i zrozumiała :D
- Co byś zrobił gdyby można zacząć wszystko od nowa?
- Nie brał bym tego gówna..
Avatar użytkownika
piciu308
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 15:31
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet kadet, Router WS 50, Renault Megane I Ph II.

Postprzez parcelak » 18 paź 2008, o 17:14

piciu308 napisał(a):Ale co do tej instrukcji to brawa dla autora bo jest bardzo czytelna i zrozumiała :D


Dzięki :)
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez kadet94 » 18 paź 2008, o 23:56

parcelak napisał(a):11. Nasączamy filtr powietrza w oleju.

Po co?
Avatar użytkownika
kadet94
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 588
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 11:06
Lokalizacja: Wrocław/Miękinia

Postprzez Adamas1 » 24 lip 2009, o 11:03

szczerze powiem że nigdy nic nie robiłem :mrgreen: od czasu do czasu się przejechalem, jak śnieg stopniał, albo nawet na śniegu :shock: super zabawa :yes: nic nie smarowałem, nie oleiłem, dosłownie postawiłem i sobie stał.... :( trzeba będzie zacząć robić.... jak narazie to jednym romecikiem jeżdże bo do drugiego nie mam rączki od gazu... :evil: może za rok tamtego wystawie... :> :> :>
Adamas1
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1734
Dołączył(a): 5 lip 2009, o 09:22
Lokalizacja: okolice Chojnic
Pojazdy: 2x OGAR 200, OGAR 205, Komar 2350, Delta, rower Goplana 1966

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości