Demontaż i lekkie czyszczenie gaźnika 24N1-1 (MZ 150 TS)

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Demontaż i lekkie czyszczenie gaźnika 24N1-1 (MZ 150 TS)

Postprzez Koner » 22 maja 2008, o 00:03

Jakiś czas temu musiałem zdemontować i lekko wyczyścić swój gaźnik bo czymś się lekko przytkał.
Żeby zdemontować gaźnik należy:
1.Zdjąć wężyk paliwa z gaźnika lub kranika.
2.Można odkręcić cały prawy schowek w którym znajduje się filtr powietrza:
-jest on przykręcony na 3 śruby,przy czym 2 znajdują się w schowku.
Można bez odkręcania zsunąć gumę łączącą gaźnik z filtrem powietrza.
Obrazek
Obrazek
3.Płaskim kluczem 10 odkręcamy linkę ssania.Po jej wykręceniu będzie to wyglądało tak:
Obrazek
4.Odkręcamy górną pokrywę gaźnika w której znajduje się lina gazu.Ostrożnie wyciągamy przepustnicę z iglicą.
Obrazek
5.Jeśli mamy już poodkręcane wszystkie linki i zdjęty wężyk należy wyjąć gaźnik.W ty celu trzeba poluzować obejmę,a dokładniej odkręcić nakrętkę na klucz płaski 10.Żeby gaźnik zszedł trzeba trochę nim przekręcać raz w prawo raz w lewo i będzie nam powoli schodził.
6.Odkręcamy komorę pływakową,która jest przykręcona na 3 śrubki.
Obrazek
7.Można wykręcić śrubę od regulacji składu mieszanki ale trzeba pamiętać o ile obrotów wykręcamy śrubę żeby potem mieć mniej problemów z regulacją.
8.Jak mamy już tak rozebrany gaźnik Obrazek
Obrazek
możemy przystąpić do jego czyszczenia/przedmuchania.Trzeba jedynie uważać żeby nie podgiąć blaszki od pływaka.
Ja nie rozkładałem gaźnika na czynniki pierwsze bo chciałem go tylko trochę wyczyścić.Przypominam żeby nie przeczyszczać dysz drutem,należy je tylko przedmuchać !
Warto jest od razu kupić sobie uszczelki czego ja zapomniałem zrobić ale na szczęście nic nie cieknie :)

A teraz kila danych dotyczących gaźnika 24N1-1:
Dysza główna-95
Dysza iglicowa-65
Dysza rozruchowa-75
Dysza biegu jałowego-40
Średnica przepustnicy-24mm
Podczas docierania iglica powinna być zamontowana na 4 rowku od góry a normalnie na 2 od góry.
Śruba od regulacji powinna być wykręcona o jakieś 2-3 obroty.

Jeśli coś trzeba poprawić albo wyjaśnić to piszcie :wink:

Tekst napisany wyłącznie dla http://www.motomaniacy.com kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody zabronione.
Ostatnio edytowano 22 maja 2008, o 10:46 przez Koner, łącznie edytowano 1 raz
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Demontaż i lekkie czyszczenie gaźnika 24N1-1 (MZ 150 TS)

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 maja 2008, o 00:03

Pani Kontekstowa
 

Postprzez parcelak » 22 maja 2008, o 09:18

Spoko tutek :) Przyda się posiadaczom MZ :wink:
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez ronio » 22 maja 2008, o 09:33

Ładnie opisany duzo zdjec pochwała sie nalezy :)
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez endek » 22 maja 2008, o 09:48

no dobrze opisany i poparty zdjeciami :) flaszka sie należy






flaszka (czyt.pochwała)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez andr3w xD » 22 maja 2008, o 10:36

Koner napisał(a):duszę


popraw ten błąd :D
PRAKTYCZNIE WSZYSCY TO FAŁSZYWI PRZYJACIELE
Avatar użytkownika
andr3w xD
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 494
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 22:35

Postprzez Koner » 22 maja 2008, o 10:47

andr3w xD napisał(a):Koner napisał:
duszę


popraw ten błąd :D

Dzięki już poprawiłem,tam w ogóle źle napisałem bo chodziło mi o śrubę :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Pitucha » 22 maja 2008, o 11:07

Koner ten gaziolek, podobny w budowie do gaźnika 16n3... ;)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Koner » 22 maja 2008, o 11:11

Pitucha napisał(a):Koner ten gaziolek, podobny w budowie do gaźnika 16n3...

W końcu to ta sama niemiecka technologia :D :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Pitucha » 22 maja 2008, o 11:13

Koner napisał(a):W końcu to ta sama niemiecka technologia :D :wink:


W sumie to tak... Co niemieckie, to niemieckie :D
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez endek » 22 maja 2008, o 11:48

nom praktycznie to samo tylko gardziel wieksza :]

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Koner » 22 maja 2008, o 11:54

nom praktycznie to samo tylko gardziel wieksza :]

W sumie tak ale wydaje mi się że jest on mniej skomplikowany,nie ma aż tylu elementów :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Konrad » 22 maja 2008, o 15:36

Tak czy siak wszystkie gaźniki od simsona, mz, awo, itp porodukowała firma BVF - Berliner Fabrik Vergasser :wink: tutek bardzo fajny
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez olo56 » 22 maja 2008, o 15:41

sory za oftopa ale czym rózni sie gaznik 24n1-1 od 24n1-2
olo56
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 29 lis 2007, o 18:36
Lokalizacja: międzyrzec podlaski

Postprzez Konrad » 22 maja 2008, o 18:19

Zazwyczaj różnią się dyszami ;) Chociaż jak to wygląda w MZ nie jestem pewien
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Koner » 25 maja 2008, o 14:24

olo56 napisał(a):sory za oftopa ale czym rózni sie gaznik 24n1-1 od 24n1-2

Chyba różni się on wielkością dyszy głównej.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 93 gości